KLM Dreamliner Inaugural Uitgesteld

Discussie in 'Nieuws' gestart door TheFlyingDutchboy, 3 okt 2015.

  1. GA717

    GA717 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    13
    Ik ook! En moet uit Arnhem komen, dus ik ga maar even op zoek naar een slaap plek in Amsterdam.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  2. GA717

    GA717 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    13
    Vanochtend was het dan eindelijk zo ver: om 9.00 de eerste Dreamliner Welcome Flight! @jongesander en ik zaten op dezelfde vlucht, dus we hadden 's ochtends vroeg bij de Crown Lounge afgesproken voor een ontbijtje. Daarna gingen we met de bus naar een remote stand waar de 787 naast een klassieker van KLM stond.

    [​IMG]

    De motoren vallen natuurlijk meteen op.

    [​IMG]

    Aangezien we in de 1e bus zaten was het nog lekker rustig toen we aan boord kwamen en hadden we genoeg tijd om even rond te kijken.

    [​IMG]

    Er hing duidelijk nog een "nieuw auto interieur" lucht.

    [​IMG]

    Het IFE systeem zag er ook goed uit, leuk om te zien dat er voor een paar Nederlandse thema's gekozen is.

    [​IMG]

    Het leek eerst nog even een regenachtige ochtend te gaan worden.

    [​IMG]

    Maar gelukkig bleef dit beperkt tot een paar regenbuien en was de zon ook regelmatig te zien. Dit leverde natuurlijk wel een mooi uitzicht op.

    [​IMG]

    De hele vlucht werd uitgevoerd op ongeveer 600m hoogte (rechts in beeld, 2000feet).

    [​IMG]

    De route ging uiteindelijk via Rotterdam richting Zeeland, en weer terug langs de kust.

    [​IMG]

    De 2e Maasvlakte in de Rotterdamse haven. Hier kwamen we wel even door een flinke regenbui met wat turbulentie. Ik heb bewondering dat de service toch nog zo goed doorging.

    [​IMG]

    Na de landing konden we de World Business Class bekijken.

    [​IMG]

    En na een snel rondje door de cockpit was het al weer voorbij.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2016
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Leuk verslag @GA717! Het was absoluut een leuk evenement. En nog bedankt voor je lounge invitation! Ik had ook een verslagje op mijn Fb gezet, maar aangezien er nu reeds twee hier staan bouw ik deze niet meer om.

    Zelf vind ik de business class in deze 787 wel een leuk "spaardoel " voor mijn FB miles ergens eind 2016.

    Zoals elders op deze site staat: mooi IFE en te krappe beenruimte!
     
    GA717 vindt dit leuk.
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ja dat klopt! Ik heb er een foto van gemaakt. Niet heel bijzonder hoor. Ik weet even niet hoe ik deze hier kan plaatsen....

    Edit: bijgaand de foto's van de WC. DSC_0047_6.JPG DSC_0048_6.JPG
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2015
  6. GA717

    GA717 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    13
    Flying doc vindt dit leuk.
  7. Great_circle

    Great_circle Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Zit die kist nog een beetje prettig achterin (beenruimte)? Mijn enige 787 ervaring tot nu toe was met RJ in Business (KUL-BKK) wat natuurlijk prima zat maar je hoort/leest eigenlijk alleen maar negatieve verhalen over 787 economy ongeacht welke maatschappij..
     
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    De beenruimte is krap en de stoelen zijn hard. Lijkt me geen pretje om daar een midhaul of longhaul in te doen.
     
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    KLM doet natuurlijk goed aan greenwashing. Tegelijker tijd is het de zuinigste airline (niet alleen qua brandstof verbruik) en zit je zowat op het staal.
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Staal is niet zo efficiënt voor gewichtsbesparing! :D
    Maar inderdaad, in regular Y is het erg krap. Zowel beenruimte als wijdte. Dat laatste is qua comfort is het niet beter dan de beruchte 10-abreast 777's. Boeing heeft oorspronkelijk de 787 volgens mij ook voor 8 ipv 9 stoelen ontwikkeld.
    Nu ben ik ook redelijk lang maar ook zonder dat mijn voorbuurman zijn stoel had gereclined zaten mijn knieën tegen de stoel!
    Ik denk dat ik KLM voortaan moet mijden, tenzij het een 747 is of EC niet te prijzig is. :(
     
    jongesander vindt dit leuk.
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Laatst bewerkt: 7 dec 2015
  12. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  13. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    De levering van de nieuwe E190 is helemaal niet groot uitgemeten, wat een gemis. Hopelijk kan in '18 het met de E175+ met een nieuwe kans.
     

Deel Deze Pagina