KLM App

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door StinusPax, 12 jul 2022.

1. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    539
    Trofeepunten:
    123
    De nieuwe app vind ik wel een verbetering. Nu zie ik tenminste in één overzicht dat ze niet kunnen plannen en er bij élke vlucht een verstoring is :D:D
    (ook de groene tegels hebben verstoorde vluchten)

9FEAFB13-5A34-4A31-B737-7DC74A4ECE13.jpeg

VinceG en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  2. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    742
    Trofeepunten:
    348
    Zijn er meer mensen die in de nieuwe app geen stoelen meer kunnen selecteren of wijzigen? Krijg constant een foutmelding.

Bijgevoegde bestanden:

3. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    In de Android app heb ik die foutmelding nog niet voorbij zien komen... Eigenlijk werkt die prima, ondanks dat de vorige versie m.i. beter in elkaar zat.

4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    408
    Die heb ik regelmatig. De oplossing is met een samsung tablet de seatmap op te zoeken of met de online check in.
    Als je dat gedaam het kan je 7 van de 10 keer de seatmap wel weer te zien krijgen in de app.

5. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Krijg deze foutmelding ook regelmatig. Paar uur later lijkt het dan ineens wel te werken.

6. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.466
    Trofeepunten:
    203
    Krijg ik ook regelmatig. Gebruik dan de air France app, daar werkt het wel gewoon.

descas en Ready2Board vinden dit leuk.
  7. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Wel bijzonder dat ze tot in oktober al weten dat er verstoringen zullen zijn..en ze hebben geen tijd genoeg om er wat aan te doen?

8. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.466
    Trofeepunten:
    203
    Inmiddels in oktober ook alweer 2 uit 3 vluchten met annuleringen. Begint wel echt vervelend te worden met klm. Voor een weekendje naar een stad in Europa willen wij graag zaterdagochtend vroeg weg en zondagavond terug, KLM annuleert nu al voor de zoveelste trip de vlucht op zaterdagochtend om deze dan om te boeken naar het einde van de middag. Dan valt dus, wederom, een gepland weekend in het water.

Menno vindt dit leuk.
  9. Huib

Huib Newbie

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    En boarding pass nu ook dus in de Google Wallet (former Gpay) te plaatsen door de Gpay button bovenop de pass. Kon vroeger alleen via de Air France app.
    Erg fijn want dan staat die, vanaf x uur v o o r de vlucht, netjes in het groen en opvallend in je dropdown menu (of "meldingen uitklappen"), en verdwijnt daar na de landing ook weer uit. Net iets sneller . En je krijg info over delay/gate ook via google. Soms dubbel, maar goed.
    Vind de app ook beter dan de oude.
    Als stoel wijzigen bij mij niet lukt, probeer ik brute force een keer of drie, haha. Of web uiteraard.

Laatst bewerkt: 26 jul 2022
  10. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.765
    Trofeepunten:
    428
    Stoel wijzigen blijft vaak hangen omdat de app dat scherm daarvoor dan nog aan het laden is lijkt wel.

11. Huib

Huib Newbie

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Yep. In Android app. Na drie a vier keer gaat het meestal wel.

12. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.265
    Trofeepunten:
    223
    Vanochtend 4x achter elkaar, dus de AF app maar gebruikt. (Android)

13. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Je kan je UXP ook niet meer zien in de app, echt strontvervelend.

Menno vindt dit leuk.
  14. FindingFlyer

FindingFlyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    We hebben een lange lijst naar KLM gestuurd, hier een greep:

BUGS

Each of us gets disconnected and has to re-login App starts after 15 seconds now, no instant response.

Airfrance Play isn't work via the APP link

DOWNGRADE

In the updated AF app, future flights are not displayed on the front page.

" Ticket details " do not include ticket information (great when Wifi is poor), but this information is now retrieved from the website.

There is no longer a Platinum for Life counter displayed

Trips flown since starting FB account are gone

SLOPPY

There are more than 3 pixels on the boarding pass screen. It looks like Microsoft Paint was used to enlarge it :)

De antwoorden tot nu toe:

***, here is some feedback about the KLM / Air France apps. These apps are recently converged to 1 basic infrastructure (based on AF app structure) so there are some elements that have changed. From this convergence, further improvements are in the pipeline including the bugs/sloppiness/ticket details.

Trips flown since starting FB account are not planned to be included
    Incoming flights on front home page. Not yet clarity if this might come back (multiple opinions)

Huib vindt dit leuk.
  15. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Echt stom dat die ‘feitjespagina’ eruit gesloopt is.

Eagle en FindingFlyer vinden dit leuk.
  16. Huib

Huib Newbie

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    KLM op Android heeft nu ook Widget. Daarop verschijnt, neem ik aan, de laatste boarding pass

Bijgevoegde bestanden:

17. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    123
    Dus eigenlijk zegt de IT Service Desk dat de basisinfrastructuur dus niet in orde is?

Ik ken de AF App niet, maar als ze zaken hebben samengevoegd op een nieuwe infra, en de KLM app er nu uitziet als de AF app, hoe kan het dan dat de functionaliteit niet goed werkt en de app buggy? Is er niet getest of heeft men ervoor gekozen om met de bugs in productie te gaan? Hoe dan ook, dit is slordig en oogt als een haastklus waar snelheid over kwaliteit is gegaan.

Verder is de nieuwe KLM app inderdaad drama en de user interface slecht. Wat mij opvalt, is dat je soms na het klikken heel kort tekst/velden in het Frans ziet. Vanuit klantperspectief onacceptabel dat niet eerst doorontwikkeld en dat de migratie ook niet vergezeld is gegaan van communicatie naar klanten (al kan ik me voorstellen dat je liever niet wilt communiceren dat de migratie broddelwerk was. Misschien verklaart dat de radiostilte...).

18. vedje

vedje Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Problemen met steeds weer moeten inloggen heb ik niet meer sinds een paar weken. Moet wel keer op keer de paspoortgegevens opnieuw invoeren voor gezinsleden, ook al sla ik ze op. De scanfunctie van het paspoort lijkt bij mij althans ook niet te werken.
    Misschien hebben de makers ook een vooruitziende blik en worden boardingpassen over een tijdje ‘boadingpassen’. Behalve de ontbrekende informatie die anderen hierboven al noemen, ziet de app er zelf wel goed uit, ze hadden hem alleen even uitgebreider moeten testen.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina