KL/AF/CI | TRF - SIN | €1500 | XP run

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door Unusualtravelblog, 6 jun 2019.

  1. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Dankzij jullie hulp heb ik vorige week onderstaand schema geboekt. Helaas was er nét een O4-tariefcode verlopen, dus heb er ongeveer €300 meer voor moeten betalen. Nog steeds een uitstekende deal voor deze afstand en het aantal segmenten.

    Dank allen!

    EDIT: €300 meer dan de €1400 waar hij een paar dagen eerder voor te boeken was.

    upload_2019-9-9_8-39-14.png
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2019
    MRB, Godenzoon14, sebas_ly en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    TPE-SIN is voglens gcmap 1996 mi en daarmee < 2000. Is het dan dus geen 15 ipv 24XP voor deze leg? Heeft iemand 'm al gevlogen?
     
  3. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Al gevlogen en heb 24 Xp ontvangen!
     
  4. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Nice! Hoeveel miles heb je in totaal ontvangen? Ik zelf ben platinum..
     
  5. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij wat ik nu snel tel heb ik 16,5k miles ontvangen als Gold.
     
  6. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    images.jpg
     
    FlyingFonz, Didymis, Sandor en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Ik krijg hem idd nog voor 17xx eu.
     
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik zie dat je binnenkort vertrekt, ik heb deze in december gedaan. Op de heenweg naar OSL geen direct turn, op de terugweg wel. Nu kwamen we aan bij E, waar sommige Gates dus 2 etages hebben. Je komt dan boven aan, volg dan bagage en niet transfer. Via bagage loop je zo de hal weer in volgens de gate agent. Wij hadden wel transfer gevolgd en dan moet je opnieuw door security. Ook via security konden we de direct turn wel halen, maar je wil niet het risico lopen dat het daar druk is. Op de terugweg kwamen we aan bij de D Gates. Dat is echt een makkie, je staat gelijk weer bij de gate om in te stappen.
     
    Urbanjazz, Nordic75, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Geweldig, dank voor de tip!
     
    lloydje33 en Daan3 vinden dit leuk.
  10. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Een kleine update vanuit Lounge 25:

    AMS-OSL was aankomst op een busgate. Je kan meteen de roltrap naar boven nemen (International Transfer), dus dan juist NIET de Bagageroute nemen, want dan sta je buiten de departure lounge.

    Boarden van OSL-AMS begon net toen ik weer bij de busgates aankwam, dus geen problemen. Echter! Er was zowel een technisch probleem als een inbound restriction op AMS, waardoor we pas 10:20 uur zouden kunnen vertrekken. Geplande aankomst op AMS was 12:00, dus de connectie naar CDG werd erg tricky.

    Met dit nieuws meteen de Plat Service Line gebeld en zij hebben de leg AMS-CDG-AMS geannuleerd met behoud van XP. Kortom: ik ben nog wel even op AMS voordat ik naar TPE vertrek (20:50 uur).

    Eindconclusie: direct turn arounds op OSL zijn meer dan prima te doen en de Plat Service Line is echt goud (pun intended) waard.
     
    lloydje33, Daan3 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Ik ga er door de topictitel van uit dat je eindbestemming SIN is, is er een reden waarom je de PSL niet op AMS-SIN heb laten boeken? Op ExpertFlyer zie ik nog precies 1 stoel in J... :)
     
    Didymis vindt dit leuk.
  12. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Je originele trip qua XP en miles blijft altijd van kracht wanneer je wordt omgeboekt op AF/KL/ST. Heb het regelmatig gehad dat ik vanaf AMS via CDG naar XXX vloog, er vertraging was en dat ik direct AMS-XXX kon vliegen.

    Mocht je worden omgeboekt op vluchten van *A of OW, dan kun je een dubbeldip doen.
     
    lloydje33, Daan3, Didymis en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Dat heb ik bewust zo gelaten: wil ook TPE zien :)

    En het behoud van XP was inderdaad bekend, maar wellicht niet voor de minder ervaren lezers op dit forum.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Dat dacht ik al ;)

    Dacht vermeld het wel even voor anderen die dit topic vinden en dan wel te weten komen wat de mogelijkheden zijn :)
     
    Didymis vindt dit leuk.
  15. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Ik blijf me verbazen over dit soort trips! Is dit nou echt gewoon in google flights zoeken naar de goedkoopste datum (per segment) en vervolgens een aantal goedkope datums bij elkaar zien te vinden en een prijs erop plakken met matrix? Als ik deze trip namelijk probeer samen te stellen, kom ik bij lange na niet aan dit soort tarieven maar minimaal het drievoudige..
     
  16. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Aan het begin van dit topic staat een hele uitleg over hoe ITA Matrix werkt. Google Flights is wat makkelijker, maar daarmee lukken dit soort gecompliceerde constructies meestal niet (voor de juiste prijs).

    Heb uiteindelijk zelf ook zitten puzzelen met ITA Matrix en de vluchten geboekt via de Plat Service Line. Blijven oefenen en uiteindelijk sta je zelf ook in TPE of SIN of KUL of DPS of etc...!
     
    Wammes_NL en MRB vinden dit leuk.
  17. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Matrix ken ik inderdaad en daar zoek ik ook vaak voordelige vluchten. Alleen de juiste tarieven vinden blijft bij mij een uitdaging. Kijk jij inderdaad naar enkele segmenten of kijk je naar een goede retourprijs vanuit Oslo naar Singapore en probeer je daarna tussenstops toe te voegen?
     
  18. kprr

    kprr Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Hoe zorg je ervoor dat je originele XP krijgt? Kwestie van bellen/mailen?
     
  19. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Volgens mij is deze fare al een tijdje niet meer beschikbaar. Kom em zelf iig niet meer vinden op ITA Matrix.
     
  20. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb een mailtje gestuurd. Paar dagen later stond het erbij
     

Deel Deze Pagina