Ita-matrix vlucht boeken

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Ipponmaster, 28 mei 2015.

  1. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.460
    Leuk Bevonden:
    2.304
    Trofeepunten:
    558
    OK, in november ben ik een paar dagen voor werk in Glasgow (11-15 november). In de Matrix zie ik een leuke trip met AF voor 8 segmenten: BRU-NTE-BOD-AMS-GLA v.v. voor 420 euro in R.

    Ik zou deze graag niet in een MiNi Fare willen boeken maar eventueel in L of andere klasse die in aanmerking komen voor miles/segmenten. Wil ik kijken op diverse sites, kan ik alleen tot 6 vluchten boeken. Enig idee hoe ik deze vlucht kan boeken? Alvast bedankt!
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Kan je een screen printje posten van het zoekscherm van ITA met al de data en parameters? Ik zal aan de hand daarvan ff zoeken :)
     
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.460
    Leuk Bevonden:
    2.304
    Trofeepunten:
    558
    Thanks, zie bijlage. Ik heb in de advance routing codes "AF AF AF" gezet zowel op de heen- als terugvlucht. Op de een op andere manier kon ik
    "/f bc=L" niet in ARC zetten zonder een foutmelding te krijgen. Alvast bedankt voor helpen, Lionell!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.460
    Leuk Bevonden:
    2.304
    Trofeepunten:
    558
    Thanks, Lionell!! Het ging mij ook niet om de miles maar om de segmenten. Is het niet zo de tabel van AF toepasbaar i.p.v. moet gebruiken en niet die van A5? Nogmaals bedankt!

    EDIT: ik ben wezen doorklikken op priceline.com en ik zie dat het in R is. Dit kan zowel een MiNi Fare zijn als QF.
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Geen dank, ik heb geen idee over welke tabel van toepassing is, ik vlieg nooit met AF/KLM (of ander SkyTeam)... Misschien iemand anders hier met kennis van zaken?
     
  7. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Mijn ervaring leert dat het dan gewoon een MiNi fare zonder miles of segmenten is, zelf ook al een keer segmenten misgelopen hierdoor...
     
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.460
    Leuk Bevonden:
    2.304
    Trofeepunten:
    558
    @FlyRicky, klopt. Ik heb het geprobeerd op de AF site. Ik kon het daar wel vinden middels meerdere bestemmingen. Kwam ik uit op 650 euro voor 6 segmenten. Dat is helaas niet rendabel voor mij.
     
  9. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie nu trouwens ook pas het 'operated by HOP!' label bij veel van je vluchten. Die in R zijn sowieso 0%.

    Kan je dezelfde vluchten niet onder een KL code vinden?
     
  10. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.460
    Leuk Bevonden:
    2.304
    Trofeepunten:
    558
    @FlyRicky Het is inderdaad operated by HOP! maar aangeboden door AF. Dan lijkt mij dat het spaarschema van AF wordt toegepast en niet van A5.

    Ik kan dezelfde vluchten niet onder KL code vinden, de route wordt dan automatisch BRU-AMS-GLA v.v. Ik blijf verder puzzelen, ik heb nog een dozijn vluchten op dit jaar Platinum te worden. :)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  11. Maan

    Maan Guest

    De vluchtcode bepaalt de chart, succes! :p
     
  12. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Nou, ik heb hier de volgende uitdaging voor de liefhebber - het liefst zou ik die MiNi - N ook nog naar iets wat wel wat oplevert krijgen, maar niet ten koste van veel extra euro's, tis m'n eigen portemonnee :p -
    itinerary ams-jfk-bog.png
     
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ken de klasses niet die miles verdienen, maar ik vind ook dezelfde route als hierboven. Als je dan apart gaat kijken naar oneway van CDG naar AMS op 10 okt dan zijn er genoeg te vinden met AF in klasse V voor 49 euro per persoon. Maar als je deze via / f bc=V of via vluchtnummer AF8228 in bovenstaande query gooit, dan vindt ie niks...
     
  14. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Klopt, dat pakt ie niet meer. Dit is het beste wat ik via de ITA tool naar boven kreeg. Via Skyscanner/Expedia kom ik op een iets andere routing die ook nog wat goedkoper is, maar die is via Expedia uiteindelijk niet te boeken (foutmelding) en die variant krijg in ITA dan ook weer niet naar boven...
     
  15. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Het laatste segment onder een KL codeshare krijgen lukt ook niet?

    Overigens ook even bij stil staan wat je doel is: voor de miles hoef je het niet te doen, moeite en geld alleen interessant te investeren als je denkt aan het eind van het jaar nog vluchten nodig te hebben voor status (welke je makkelijk voor minder dan 49 per segment kan boeken of course, al kost het je wel weer tijd).

    Los daarvan: mooie itinerary bij elkaar geknutseld voor mooie prijs :)!
     
  16. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Mijn doel is zo goedkoop mogelijk op vakantie naar NYC en Colombia te gaan ;) Of het 'm wordt betwijfel ik alleen...

    Het segment ATL - PIT heb ik ingebouwd om de anders 7 uur durende layover in ATL te breken: beter vliegen dan op een vliegveld rond te hangen. Via CDG en AF is tot op heden simpelweg de voordeligste en snelste optie gebleken...

    Wellicht dat ik toch voor het alternatief ga met de 7 uur durende layover en dan rechtstreeks ATL - CDG met de AF 747. Vanavond nog even in duiken.
     
  17. Maan

    Maan Guest

  18. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Zo goedkoop mogelijk met skyteam of gewoon zo goedkoop mogelijk?

    Een retour AMS - NYC is 530, een retour NYC - BOG is 400 euro. Is dat dan geen optie?
     
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vandaag zat ik tijdens de lunch aan tafel met aantal collega's en begonnen te praten over het boeken van vliegtickets... We kregen het over vliegen naar New York en toen vertelde een collega dat ze voor een trip in augustus met 6 personen voor een week naar NYC vliegt (in economy) en daar in hotel verblijft. Ik vroeg haar wat ze ervoor betaald had... 9000 euro!? Ik verslikte me spontaan in m'n eten :D

    Morgen brengt ze de hele mikmak mee naar kantoor en zal ik ze laten zien hoeveel geld ze had kunnen besparen... Voor volgende keer al afgesproken dat ik een percentage krijg op het prijsverschil tussen de prijs van haar reisagent en hetgeen ik kan boeken haha.
     
    Elisabeth, Pedro1989, nieuweling en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    10% commissie vragen over de hele reissom. Als het ingewikkelde boekingen betreft, wat meer.
     

Deel Deze Pagina