Ita-matrix vlucht boeken

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Ipponmaster, 28 mei 2015.

  1. Lisa1986

    Lisa1986 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    @Lionell , jouw naam kom ik bij verschillende topics tegen over het boeken van vluchten via matrix / google flights. De prijs die wordt weergegeven voor mijn gekozen vlucht is 507 euro, maar ik krijg het op geen manier gevonden. Heb e.e.a. doorgezocht, hopelijk kun je mij helpen. Zou echt super fijn zijn. Alvast dank voor je antwoord. Groetjes Lisa
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lionell vindt dit leuk.
  2. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Heb voor je gekeken maar ik krijg hem ook niet voor die prijs.
    Komt denk ik door die DPS-TPE vlucht in boekingsklasse B. B is namelijk een full flex fare. Foutje in ITA.
     
    Lisa1986 en Lionell vinden dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Het is zoals @Basjep zegt vermoedelijk een fout in ITA. Goedkoper dan 643 euro vind ik hem niet.
     
  4. Lisa1986

    Lisa1986 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Lionell en Basjep vinden dit leuk.
  5. marc

    marc Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb een vraag over een bepaalde vlucht waar ik niet uitkom.
    Het gaat om een vlucht van AMS naar BRU met een overstap in ATH. Gevlogen door Aegan. Datum 2 maart. Op ITA kom ik dit ticket tegen voor 76€ alleen krijg ik dit voor geen mogelijkheid op een OTA geprijsd.

    Dit is de vlucht met een layover van 22,5 uur.
    Zou iemand mij kunnen helpen?
     
  6. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Beste Marc, via momondo.nl heb je de keuze uit twee OTA's die voor die prijs kunnen. Volgens mij werkt in ieder geval 1 daarvan. (1e segment op 2-3, 2e segment op 3-3)

    aegean.JPG

    Waarom wil je eigenlijk via een OTA boeken als het ook rechtstreeks kan? ;)
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  7. marc

    marc Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Het gaat me om het feit dat ik dan een dagje sightseeing doe in Athene en misschien Brussel ook wel. En de 100% miles zijn leuk meegenomen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. marc

    marc Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Na het vinden van de vluchten ben ik bezig met het boeken ervan. Alleen steeds als ik mijn gegevens heb ingevuld en verder wil gaan geven de verschillende sites een error aan.
    Nu mijn vraag: Kan dit ticket gewoon helemaal niet geboekt worden? (Ook al geven de boekingsites het betreffende ticket wel aan) of doe ik iets compleet verkeerd?
     
  9. Yoeris

    Yoeris Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb hetzelfde probleem. Ik ken best wat trucjes om de goedkoopste vluchten te bemachtigen. Toch lijken er hier mensen te zitten die het nog net even beter kunnen :). Ik wil voor zo'n drie weken naar Azië (Bangkok, maar mag ook Kuala Lumpur, een ander vliegveld in Thailand, Cambodja of Vietnam zijn). Naar Bangkok zijn over het algemeen de goedkopere vluchten te vinden. Ik heb wel wat vluchten gevonden vanuit andere steden in Europa. Waaronder een vlucht vanuit Kopenhagen (rechtstreeks) via waar ik dan voor iets minder dan 600 euro kan vliegen (inclusief vluchten vanuit hier). Vorig jaar ben ik via Milaan voor 500 euro per persoon gevlogen. Het gaat op dit moment om een reisgezelschap van 4 personen. Via ITA vind ik vluchten met een korte overstap vanuit Amsterdam (en eentje met terugvlucht op Brussel €547,- gemiddeld per persoon). Deze kan ik alleen niet voor die prijs vinden. Ook niet te boeken met bookwithmatrix. Is er iemand die naar deze vlucht kan kijken of een andere goede optie heeft?

    Ik vind het niet erg via een ander vliegveld te reizen, maar dan moet vanuit daar een rechtstreekse vlucht volgen of een vlucht met korte overstaptijden. Vlieg ik vanuit een vliegveld in Nederland, België of Dusseldorf dan zijn overstaptijden van maximaal 3,5 uur ook zeer welkom.

    De periode waarin gereisd kan worden is idealiter: 6/7 - 26/27 augustus. 3/4/5 en 24/25 augustus zou ook kunnen.

    De ITA is hieronder te zien.

    upload_2017-2-8_22-46-55.png

    Alvast dank!
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2017
  10. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Als je hem via de site boekt gooit die je in de V klasse. Het kan zijn dat R of Z niet meer beschikbaar is. Ik zou aanraden even finnair te bellen (ota's zijn niet mijn favoriet vanwege onnodige kosten als je iets wilt veranderen of vragen). Ik doe dit dagelijks met Swiss en het werkt perfect. De telefonische boekingskosten vervallen ook als je dit niet kan vinden.

    Wat misschien interessant is. Als je met SAS (tot 26 jaar) of finnair (tot 25 jaar) vliegt, kan je youth discount krijgen en daardoor goedkope, veranderbare, 50% mijlen en koffer tickets kan boeken. Dit is voor enkeltjes zeer interessant.
     
    Yoeris vindt dit leuk.
  11. Yoeris

    Yoeris Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Bedankt. Even een vraagje, ik kan je niet helemaal volgen. Wat zijn R of Z klasse? Op de site van Finnair heb je een Basic tarief (Value en Pro), ik ken dus geen R en Z. Via welke site bedoel jij dan te boeken? Over de telefonische boekingen: Welke informatie geef je hen? Dat je de ITA gevonden hebt en de vluchtnummers, de tijden en de prijzen? Krijg je hem dan soms voor die prijs in plaats van de (vele male hogere) prijs die op hun eigen website te zien is?

    Bedankt voor je hulp!
     
  12. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Zoals je ziet op jouw screenshot boeken de tickets in klasse R (zie: Economy (R)) met farerules R..... (zie onderaan bij de prijs van je ticket). Dit bepaald de ticketprijs en conditions (dus alles behave belasting, fuel, etc).

    Een ticket boekt meestal op de website maar in een paar categorien, maar in werkelijk zijn er 26 opties (de boekingsklasse A t/m Z).

    als je op de website van finnair een dummy booking maakt en je kijkt naar de farerules krijg je V....., dus klasse V (een duurdere klasse), kijk maar op matrix als je als advanced route /f bc=v invult en HEL als overstap.

    Ik zou aanraden te bellen met de datum, vluchtnummers en boekingsklasse R. Mochten ze beschikbaarheid hebben kan je gelijk boeken. Aan Matrix zelf hebben ze weinig. Het is wel even hopen op de nette collega daar, maar finnair is over het algemeen vrij netjes.

    Succes!
     
  13. Katrien

    Katrien Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Hoi,

    Ik bekom een mooie prijs via Ita Matrix, maar ik vind de vluchten nergens terug, niet rechtstreeks bij de maatschappij, en ook niet via een OTA.

    Iemand die me hierbij kan helpen? Of is de vlucht überhaupt niet meer beschikbaar?

    Groetjes,
    Katrien
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hi @Katrien , ik vermoed dat het om een foutje gaat op ITA, of een promotie die momenteel niet meer beschikbaar is. Ik bekom op ITA hetzelfde resultaat, maar op andere sites zoals Kayak, Momondo, TUI Fly, Cheapoair, Hipmunk, Priceline, Orbitz en Google Flight kom ik aan prijzen die dubbel zijn...
     
  15. Katrien

    Katrien Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Hoi @Lionell & @WorldTraveller ,

    Bedankt om even mee te kijken. Het was wat te goed om waar te zijn waarschijnlijk ;)

    Groetjes,
    Katrien
     
    Lionell vindt dit leuk.
  16. Tessa522

    Tessa522 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi Guys!
    Ik heb een vlucht gevonden via Matrix ITA die ik erg graag zou boeken maar na vele zoekpogingen kom ik er toch niet uit. Nu zie ik hier dat er een aantal experts actief zijn ;-) dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

    Bij deze de screenshot van de gewenste vlucht.

    Alvast veeel dank!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Tessa522

    Tessa522 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    oh en onze data zijn in die zin flexibel als we maar 6 juli of later vliegen, voor 30 juli terug zijn en +/- 3 weken weg kunnen :) haha
     
  18. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Er is geen beschikbaarheid op de IST-CGK idem voor terug weg voor de Q en U class

    Code:
    TK 56 0 IST
    07/07/17 2:10 AM CGK
    07/07/17 6:00 PM 404
    Unavailable
    0% / 0m C4 D4 Z4 K4 J4 I4 R0 Y7 B7 M7 A7 H7 S7 O4 E0 Q0 T0 L0 V0 P0 W0 U0 X0 N0 G0
     
    Lionell vindt dit leuk.
  19. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Weet iemand hoe je directe vluchten kan uitsluiten (niet weergeven) dit i.v.m. zoeken naar Segment runs
     
  20. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Bedankt! Kwam er ook net achter dat je X+ voor minimaal 1 route of meer.
     

Deel Deze Pagina