ITA Matrix gebruik en parameters

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Lionell, 20 okt 2014.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Weet iemand of er een mogelijkheid is met ITA Matrix om een retourticket te zoeken waarbij je bijvoorbeeld heen economy vliegt en terug business?
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Misschien door het specifieren van de boeking klasse per segment, je zal dan wel de verschillende klasses moeten opgeven van zowel economy als business en ze afscheiden met een "|" (pipe)

    SPECIFYING BOOKING CLASSES
    Command is "/f bc=y|bc=c"
    Ex: Force booking class to Y or C.
    from: IAD :: /f bc=w
    to: FRA :: /f bc=w|bc=q

    Notes: if you're using another feature before this one (e.g. "nocodeshare"), the proper syntax is "from: ABC :: /nocodeshare, f bc=y".
    The pipe "|" acts as an OR. The "&" acts as an AND. Boolean logic is used.

    To prohibit a booking class, use the Tilde "~" before "bc=x".
     
  3. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    ITA Matrix zoekt toch maximaal 1 min naar vluchten? Wat is dan in jullie ervaring het maximale aantal steden waarbij je nog wel een goed zoek resultaat krijgt?
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb per ongeluk een goeie manier gevonden om prijzen van bepaalde routes/mileage runs in de gaten te houden via ITA. Ik heb de gewoonte om in m'n browser (Chrome) X aantal tabs open te laten staan als ik heb hem afsluit. Daarvan waren 3 tabs search queries van ITA, wat blijkt elke keer als ik m'n browser weer open, dan zoekt ie de meest recente prijzen voor de criteria die ik heb ingesteld.

    Ik heb geprobeerd om de URL te bookmarken van die queries maar dit lukt dan weer niet, anders kon je bijvoorbeeld een folder in je bookmarks maken met links die eruit zien zoals dit: http://matrix.itasoftware.com/#view-flights:research=OSLNYC-CHITXL

    Dus voorlopig hou ik de tabs open in m'n browser als ik ze afsluit :)
     
    RSC09, Jan van Putten en Basjep vinden dit leuk.
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vandaag kreeg ik op kantoor via het interne messaging systeem een vraag van iemand of ik een manier wist om goedkope last minute business tickets te boeken voor een trip van BRU naar IAD. Om de data gevraagd en voorkeur van maatschappijen en of ze zelf al een prijs hadden gevonden, ze kwamen niet lager dan 3400 euro.

    5 minuten later had ik via ITA een vlucht met BA & Virgin Atlantic in klasse Z voor 2700 :D
    "Euh, hoe heb je dat gedaan? Zelfs het corporate reisbureau komt niet aan zulke lage prijzen!"
    Haha dan zullen die niet weten wat ze doen, of ze proberen jullie duurdere vluchten te verkopen... Route van ITA geprint en ze hebben rechtstreeks via de luchtvaartmaatschappij geboekt, ik had commissie moeten vragen :)
     
    Ready2Board, EGTS, Flying doc en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Haha, geweldig. Ik heb ook al menig collega voorzien van tips en ook de collega's met grote ogen zien kijken bij het prutsen in ITA en welke prijzen daaruit rollen. Ik zou ook comissie moeten vragen. Heb ook al wat besparing weten te brengen voor collega's, die weten mij nu ook te vinden :D
     
    Ipponmaster en Lionell vinden dit leuk.
  7. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Het valt niet helemaal onder ITA, maar weet niet waar ik het anders onder moet plakken. Ik moet nog een positioneringsvlucht van NYC naar CHI boeken. Nu heb ik een simpele rechstreekse lucht gevonden met AA op 21 nov voor $89, hierin staat de volgende tekst onder de farerules:

    Category 8: Stopover restrictions
    NO STOPOVERS PERMITTED.
    NO STOPOVER OCCURS IF PASSENGER TAKES NEXT AVAILABLE
    FLIGHT WITHIN 4 HOURS.
    Category 9: Transfer restrictions
    3 TRANSFERS PERMITTED IN EACH DIRECTION
    FARE BREAK SURFACE SECTORS NOT PERMITTED AND EMBEDDED
    SURFACE SECTORS PERMITTED ON THE FARE COMPONENT.
    NOTE -
    FARE BREAK SURFACE SECTORS ARE NOT PERMITTED.

    Hoe moet ik dit interpreteren? Ik hoor het graag, zou leuk zijn als we nog enigszins met een omweg kunnen vliegen onder deze fare. Als ik simpelweg een stop ingeef dan gaat zoals de regel aangeeft de prijs omhoog, maar een transfer zou mogelijk moeten zijn?
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Zijn er nog mensen die momenteel internal server errors krijgen bij het gebruik van ITA?
     
  9. LeonV

    LeonV Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    yep. hier ook.
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hij doet het hier weer :)
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik zit weer te puzzelen op met ITA en kom dit tegen bij de transfer restrictions:

    3 TRANSFERS PERMITTED IN EACH DIRECTION FREE
    FREE IN AREA 1 IN EACH DIRECTION
    FARE BREAK SURFACE SECTORS NOT PERMITTED AND
    EMBEDDED SURFACE SECTORS PERMITTED ON THE FARE
    COMPONENT

    3 transfers in elke richting begrijp ik.
    Free in area 1 ook nog, maar het laatste gedeelte?
     
  12. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Is er een command waarbij je ook geen operated by vluchten van een bepaalde airline meer krijgt? Met ~CZ krijg je bijvoorbeeld geen CZ vluchtnummers meer maar wel vluchten operated by CZ.
     
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Geen codeshares dus. Als je bijvoorbeeld alleen vluchten van KLM wilt hebben, voer ik in the ARC "KL / -codeshare". Dan krijg je alleen KL vluchten operated door KL.
     
  14. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Dat was ik inderdaad ook aan het proberen maar dat is dan weer te specifiek. Ik wil namelijk 1 carrier (dragonair) helemaal niet in mijn zoekresultaten hebben. Voor de rest maakt het me niet zo veel uit wie er vliegt.
     

Deel Deze Pagina