Hawaii

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Deleted_member_487, 19 aug 2019.

  1. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    In 2008 voor het eerst naar Hawaï geweest, met dochter, toen 7. Island ‘gehopt’, 4 weken, 4 eilanden. Sindsdien zes keer terug geweest. Dit jaar is inmiddels 18-jarige dochter alleen geweest, ze is helemaal verliefd op Hawaï, en de ‘aloha’ spirit. Heeft zich voorgenomen elk jaar te gaan.. Dus wees gewaarschuwd, je loopt de kans dat je kids straks helemaal verkocht zijn :)

    Wij vlogen meestal via west coast (LAX, SFO, SEA, SAN, een keer via ANC. Vorig jaar terug via ICN, met Asiana, terug via HKG met CX. De route via Azië is prima te doen, zeker als je paar dagen uitstapt.
    Dochter vloog dit jaar vanaf DPS naar ICN en door naar HNL. En weer terug via NRT naar BKK, waar we haar weer ontmoetten.

    Op Kauai hebben we in het Grand Hyatt resort verbleven, prachtig, ook voor kids. Princeville resort is ook erg mooi, ligt aan noordkant. Aan die kant zijn er wel minder stranden. Kauai zelf is groen (‘lush’), wat vaker bewolkt, het regent er vaker dan op de andere eilanden, maar heeft een weergaloze natuur. Na Pali coast, Waimea Canyon etc.

    Oahu mag je, zeker de eerste keer, niet missen. Is het ‘drukste’ eiland, want de hoofdstad ligt er Honolulu, en Waikiki, shopping. Is het meest ‘urbanised’ eiland. Het mooie vond ik dat het wel Amerika is, (met grote stad en alles wat die te bieden heeft) en toch ‘anders’ voelt. Zo ontzettend ver van het vasteland, het heeft de ‘Hawaï vibe’ :) Lijkt klein, heeft toch veel te bieden.
    We zitten/zaten altijd in het Hyatt Regency, Waikiki. Niks mis mee.

    Maui, ook op een eerste trip niet te missen. 10 dagen Hawaï is m.i. dan ook te kort, ik zou zeker 3 weken gaan als je ook in Tokyo bent.
    Zonsopgang op de vulkaan, midden in de nacht omhoog, onder je dekentje (tis koud op 3000m hoogte) wachten op sunrise. Magical.
    Road to Hana. Men zegt ‘de mooiste weg ter wereld’ Ik vind dat ze gelijk hebben.

    Big Island. Die ene keer dat wij er waren (2008) was de vulkaan actief en stootte veel ‘wolken’ uit. Wij zaten toen in Kona, waar het een week bewolkt was. VOG noemen ze dat, vulkanische ‘mist’. Heeft mss daarom op mij minder goede indruk gemaakt. (Erg subjectief, ik weet ‘t). Wel prachtig was het wandelen over gestolde lava (heel speciaal) en we hebben gezwommen met Manta Rays, onvergetelijk. Maar sindsdien dus niet meer naar dit eiland geweest.

    Vorig jaar dan voor het eerst ook Molokai bezocht. Een wereld van verschil met alle andere eilanden. Als je van reuring houdt, moet je hier niet zijn. Dit is rust en zen. Het Hawaï van de jaren 50. Geen grote resorts, geen verkeerslichten, maar 1 hoofdweg over het eiland, het heet ook wel the ‘friendly island’. Als je van de airport verder ‘t eiland op rijdt kom je een groot bord tegen: “Slow down, this is Molokai.” Dat klopt ook wel, ‘t leven gaat er een stuk langzamer. Moet je van houden, wij vonden ‘t heerlijk.

    Als je met je kids gaat zou ik (in de relatief korte periode) niet meer dan 2 eilanden bezoeken. Anders ben je meer aan het reizen dan aan het ontspannen.
    Oahu, want Honolulu moet je geweest zijn. Gave stad, Amerikaans en toch anders. Hele eiland is goed berijdbaar, veel te doen.
    En Kauai, want weelderig groen, bijzondere natuur.
    Wat al eerder gezegd is, als je echt topsegment resorts zoekt, er zitten verschillende Four Seasons. (Niet op Kaui, wel op Oahu, Maui en Lanai. Lanai is dan wel weer een ieniemienie eiland, buiten het resort is er weinig)

    Succes met beslissen!
     
    VinceG, Daan3, Sandor en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Kan je dit soort tips in het vervolg voor je houden :mad:

    Ik zit nu actief tickets naar Hawaï te zoeken :rolleyes: na het lezen hiervan.
     
    Thijsk, vkpeter, Michel1 en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Ben zelf ooit maar één dag geweest en heb er speciale herinneringen aan. Was mijn eerste mileage run, maar tevens de hele sfeer: top!

    Als je in het vliegtuig stapt draaien ze al Ukulele muziek en zelfs het toenmalige US Airways personeel was er super vrolijk onder.

    Stap je vervolgens het vliegtuig uit dan is het super dat je gewoon in de buitenlucht loopt. Ook daar weer de Ukulele muziek overal. En ik weet nog dat ik onzettend nodig naar de WC moest, gelijk van die schitterende toilet bordjes:

    d5c464dd4456e84827ce7642bd04b3b4.jpg

    Enige reden dat ik niet nog een keer ben geweest is dat het zo knetter duur is.
     
    Deleted_member_487, BIndair en JustinCase vinden dit leuk.
  4. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Frankb, VinceG, BIndair en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Als je goed voorbereid had dan had je ook mijn tip gelezen op het allesamerika forum dat je inter eiland vluchten beter met mokulele airlines kan doen. Dan was je geen 4 reisdagen kwijt geweest ;).

    Het voordeel van mokulele is dat ze met 208 grand caravans vliegen. Je hoeft dus niet apart meer een rondvlucht te maken aangezien je op deze vluchten al zoveel moois ziet omdat zij lager vliegen.
    Onze eerste vlucht die wij met hun maakten waren we 2 uur van tevoren aanwezig, maar hun terminal is een houten schuur waar je echt geen 2 uur wilt wachten! Dus iedereen kwam ook max 30 min voor vertrek aan zodat iedereen incheckte en een paar minuten later instapte en weg....
    Na landing pak je je bagage uit het ruim en loop je van het vliegveld af....
    Ik vond het een super ervaring!
    Ook qua kosten was het toen (2 jaar geleden) zelfs goedkoper dan Hawaiian. Weet niet of dat nog zo is.

    PS: Ik ben het totaal niet met je eens dat je pearl harbour moet overslaan omdat het "totaal niet bijzonder is" o_O
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2019
    Thijsk en Deleted_member_487 vinden dit leuk.
  6. Geweldig, thnx voor de uitgebreide tip, we zijn nu nog enthousiaster geworden
     
    VinceG vindt dit leuk.
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Mijn mooiste foto's van die vakantie heb ik gemaakt vanuit het vliegtuig met Mokulele. We vlogen recht over het gedeelte van the road to Hana and dat was vanuit de lucht fantastisch!
     
    Deleted_member_487 en JustinCase vinden dit leuk.
  8. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Laatst bewerkt: 25 aug 2019
  9. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Emirates heeft geen Tokyo - Hawaï ? :confused:
     
  10. Voor jou zal ik t wat beter uitleggen, We vliegen tot Tokio met Emirates, vanaf daar met andere airline.
     
  11. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Klinkt bijzonder prijzig en inefficient, om in business of first vanuit dan wel Europa of Azië (terug naar Dubai, om via Tokyo naar Hawaii te vliegen) naar dat specifieke stuk in de wereld te reizen.
    Is het dan niet handiger om met jonge kinderen een aantal tijdszones en overstappen te besparen? Verkoopt EK überhaupt wel tickets naar Hawaii met overstap in Tokyo? Anders ben je ook nog een zak met centen kwijt voor een apart ticket voor 4 pax.

    Blijf een beetje :confused:
     
    Didier13 vindt dit leuk.
  12. Wij wilden sowieso via Tokio..(nieuwe first class trouwens) en op de terugweg paar dagen in Tokio!
     
  13. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Die cabine-suites van de nieuwe EK First zijn ontzettend privé. Is het dan handig om een 3 jarige daar helemaal alleen in op te sluiten? Dan heb je als ouder geen zicht op je kind, en het is nog te jong om te communiceren met de crew.

    Nieuwe F vliegt volgens mij ook vanaf Brussel.
     
  14. Gewoon de suite open laten. Elke keer als zij in de gewone suite vliegt wilt ze ook in de suite bij t raam zitten. Dan laten we de deur open. Als ze geen film kijkt maakt ze een glijbaan van haar stoel. Communiceren met de crew doet ze als de beste.
     
  15. Klopt dat ie ook van Brussel vliegt, maar wij wonen 20min vanaf Schiphol en de chauffeur service is wel erg fijn.
     

Deel Deze Pagina