Geen id/paspoort laten zien op schiphol

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door TimoW, 11 dec 2014.

  1. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    De UK heeft geen exit grenscontrole, dus paspoort wordt niet gecontroleerd bij het verlaten van de UK. Het lijkt erop dat de UK deze (exit paspoortcontrole) wel weer wilt introduceren in de loop van dit jaar... Ik weet niet meer precies waar ik het had gelezen, maar volgens mij willen ze ergens in april weer starten met exit paspoortcontroles...
     
  2. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ok duidelijk! Dat wist ik niet. Maar wel vreemd. Zo zou je als gezochte persoon bijvoorbeeld zo het land kunnen verlaten ...
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Vergis je hier niet in. De Britse grenscontrole is efficiënter dan het lijkt. Ik word er standaard uitgepikt als "random passenger" en zit dan soms wel een uur thee te drinken met ze. Geloof me, de lounge is veel prettiger voor een afternoon tea.
     
  4. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Het lijkt me inderdaad ook (wel logisch) dat er wel een vorm van grensbescherming is, maar wat ik bedoelde is dat er geen standaard exit paspoortcontrole is. Er is dus geen grenswachter die in een hokje van iedere passagier het paspoort controleert bij het verlaten van de UK...

    Zelf ben ik er (gelukkig) nog nooit uitgepikt als 'random passenger', maar ik kan me goed voorstellen dat de lounge een prettigere locatie is voor een afternoon tea... :cool::D
     
  5. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Hoezo word jij eruit gepikt? Ik zou serieus kijken of jij niet op een terrorist watch list staat want random controles zijn nooit standaard voor eenzelfde passagier keer op keer. Mag je de VS nog wel in om maar een voorbeeld te noemen?
     
    STH1984 vindt dit leuk.
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik vlieg 2 a 3 maal per jaar naar de VS en heb daar meestal een snelle doorstroom. In Israel is het meestal ook wel lang gesprek. In Nederland heb ik nooit problemen. Vooral UK lijkt het op me gemunt te hebben. Ik heb een tijdje gedate met een Brit dus vloog vaker op en neer. Op een gegeven moment gaat het aardig vervelen om te moeten haasten naar de gate als je ruim op tijd op de luchthaven bent.
     
  7. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Maar dan is het toch geen random passenger meer, als ze het op jouw gemunt hebben? Dan sta je gewoon in hun systeem, dat je een potentieel risico bent. Wat ik het gekke van het verhaal vind is dat het telkens gebeurd als je het land uit gaat. Je zou nl. denken dat als ze illegale immigratie vermoeden omdat je een schatje daar had je juist een lang gesprek bij entry zou krijgen. Israël is naar verluidt niks geks, daar schijnen ze het strengst ter wereld te zijn.
     

Deel Deze Pagina