Founderscard

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Kilian, 7 jul 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    295?! Is dat als new member (dus met initiation fee)? Anders ben ik zeker geinteresseerd. Retourtje in exit row met Cathay is al 240$ en met Silver gratis, inclusief lounge e.d. .
     
  2. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    @SVDH dat dacht ik ook, maar ze vroegen naar mijn reis geschiedenis en wat mijn business inhoudt. Op basis van mijn antwoorden gaven ze aan mij graag in programma te mogen verwelkomen. Gelukje..., of nieuw beleid. Geen idee.

    @TheFlyingDutchboy de Founderscard is vaag over hun voordelen. Naast de voordelen die al benoemd zijn in deze thread, komen er elke maand nieuwe promoties bij. Bij Cathay krijg je automatisch Silver status. En sinds kort was er AA enrollment actie voor business platinum status.

    Ik denk dat het handigste is als je zelf in hun dashboard kijkt. De 1ste stap is jouw mail adres achterlaten, dat kan via deze link - later krijg je toegang tot hun dashboard met promoties. Als je er gebruik van wil maken dien je eenmalig hun fee te betalen. Helaas zijn ze ook vaag over hun fee. In 1ste instantie was het $799, na 3 mailtjes $395 en toen kon het opeens voor $295. Dus ik schat zo, niet direct happen ;)
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Oke. De 295$ kreeg je dus als aanbieding een was geen referral ofzo? En was de 295$ annual bovenop de joining fee van $95 of all-in?
    In de tussentijd zal ik zeker mn mail adres achterlaten en kijken waarmee ze komen. :)
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, de prijs gaat inderdaad geleidelijk omlaag :) (maar duurt wel een paar maanden)
    Laatst kon ik de kaart nemen voor een jaarlijkse gegarandeerde fee van 295 en zou de inschrijf-fee worden gewaived.
    Wat is eigenlijk het verschil tussen AA Business Platinum en 'normale' Platinum?
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    En volgens mij kost normaal de Platinum Challenge ook geld (toch @Lionell ?) dus als je die van plan bent, kost het relatief weinig extra om de kaart te nemen voor andere benefits (die dan vrijwel gratis zijn)
     
  6. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Alleen moet je nu weer een kwartaal wachten omdat deze actie afgelopen is, en hopen dat deze aanbieding terug komt.
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Het verschil is dat je met FC de status krijgt tijdens de challenge. Met de betaalde challenge direct bij AA blijf je base level tot de challenge is volbracht.
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Platinum challenge kost normaal gesproken 240 dollar en je krijgt pas status als je de benodigde punten hebt behaald binnen 90 dagen.
     
  9. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    @Lionell Met de FC kaart krijg je direct status. Die 90 dagen zijn blijkbaar niet nodig.

    @SVDH Ik weet dat je als bedrijf eerst lid wordt van Business Extra Program. En vervolgens de Platinum status krijgt. Het is vergelijkbaarbaar met bluebiz van KLM. De inschrijf-fee werd ook bij mij gewaived.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2015
  10. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Let wel op, CX MP silver membership is maar voor 1 jaar.
     
  11. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb voor de zekerheid nog even contact opgenomen met FoundersCard en ze melden het volgende:
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Na iets meer dan een maand de aanbieding van $295 per jaar gekregen. Toen ik hier eerder expliciet naar vroeg konden ze het niet geven.
    Helaas heeft het weinig nut meer, omdat we de vakantie om gezondheidsredenen hebben moeten annuleren. :(
     
  13. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Inmiddels ook een friend & family rate aangeboden gekregen.

    I would like to personally extend my Friends & Family Rate of $295 per year and personally invite you to join FoundersCard.
     
  14. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Ik zit ook te denken om de Founders Card te nemen en dan vooral voor de gratis upgrade naar AAdvantage Platinum.

    Nu vroeg ik me af hoe makkelijk ik met deze status in aanmerking kom voor een upgrade in de praktijk? Of werkt dit in de praktijk veel beter met AAdvantage Executive Platinum.

    Mocht iemand een invite hebben voor de 295 usd membership dan hou ik me van harte aanbevolen.
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    De AA Plat fasttrack is helaas voorbij.
     
  16. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Aanbieding is er weer :):):) - net even de homepage van Founderscard gecheckt

    "Members must enroll by 11:59 CT on July 31, 2015 to participate. Travel must be completed between August 10 and November 8, 2015 on eligible airlines*. Members with AAdvantage Platinum or Executive Platinum status through February 28, 2017 are not eligible for this challenge"

    Hierbij ook een invite https://founderscard.com/membership?code=FCBART679
     
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Ja ik zie het. Had niet verwacht dat ze zo snel zo'n lucratieve promo zouden herhalen.
     
    Jack of all trades vindt dit leuk.
  18. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor de invite!

    Wat betreft de kans op upgrades met deze status, is deze nog aanwezig of moet je dan AAdvantage Executive Platinum hebben?
     
  19. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Helaas is de invite niet voor de $295,- maar voor de $395,- + $95,- inschrijfkosten. Heeft iemand een invite voor $295,- en de $95,- waived?
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Even wachten. Als je niet gelijk hapt komen ze met aanbiedingen. Wekenlang emails :p
     

Deel Deze Pagina