Flying Blue Ultimate Platinum

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door caliform, 24 jan 2017.

  1. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Ja zoals zaterdag nog: ze schreven dat een vlucht niet doorging en stelden direct een wijziging voor. Die kwam mij veel beter uit dan de oorspronkelijke vlucht, maar destijds niet geboekt want duur. Dus was er blij mee. Helemaal toen ik een paar uur later een mail kreeg dat de vlucht toch doorging, maar de reisplannen waren al gewijzigd en geboekt, dus ik hoefde niet terug naar het oude schema.
     
  2. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Ja dat is natuurlijk vaag. Zojuist wel een mooi voorbeeld van wat het kan betekenen : Cindy van KLM belt op en waarschuwt me dat vlucht 20 minuten vertraagd is zodat ik nog in de lounge kan blijven zitten, netjes !
     
    Urbanjazz en Ready2Board vinden dit leuk.
  3. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Dat is zeker netjes van haar!
     
    FindingFlyer vindt dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Nog andere ultis aanwezig bij het afscheidsfeest van Pieter Elbers op 29 juni? Uitnodiging kwam rijkelijk laat (vorige week bij mij), dus misschien hebben ze ultis wat overgebleven plaatsen aangeboden.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  5. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Niet gekregen .
     
  6. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Geweldige service op de vlucht van Amsterdam naar Parijs met Air France.

    Nog voor het opstijgen ging de purser een stuk of 6 passagiers champagne schenken (ik denk ulti, club2000 en platinums). De champagne kon je tijdens het opstijgen opdrinken, wat ik best bijzonder vond :D

    Tijdens de vlucht ook continu volle glazen en een goede maaltijd (met normaal bestek :cool:), je kon het net opkrijgen op deze korte vlucht.

    In Parijs overgestapt op een andere vlucht en voor het eerst gebruik gemaakt van pre-boarding, super relaxed. Op deze langere vlucht geen bijzonderheden maar prima vlucht.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    370
    Trofeepunten:
    63
    Hoe heb je het gehad? :)
     
  8. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Was al eerder gedeeld, waar heb jij het vandaan gekopieerd?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  9. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Heb dat niet gezien, post is verwijderd
     
  10. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben al eventjes heilig naar Delta met hun Diamond status omdat je daar eigenlijk alle voordelen hebt van FB Plat (Gratis stoel selectie vooral) samen met de RUCs en GUCs die je krijgt als je DL Plat en Dia haalt.

    Ik vraag me af of het het toch waard is om te kijken naar het halen van Ulti ipv. voor DL 360 te gaan als je de voordelen ziet met de hoop dat er ooit een mogelijkheid komt om gratis upgrades te krijgen als er plek beschikbaar is.

    Ulti zou zoveel meer waard zijn als dat een ding zou zijn samen met aparte check in, speciale prio labels zoals LH HON, Transfer service met de auto, altijd toegang tot de La Premiere lounge.

    De persoonlijke telefoonlijn is leuk maar DL heeft met Dia 0 minuten hold time en 24/7 call centers dus eigenlijk is het verschil dat ze jou bellen ipv jij hun.

    Anyway, ben benieuwd wat jullie denken van de verschillen tussen beide en wat waardevol is.

    Vliegse!
     
    FindingFlyer vindt dit leuk.
  11. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Dat werkt natuurlijk alleen wanneer je veel op US vliegt of met Delta vliegt. Alhoewel de kans op gratis upgrade wanneer BC niet vol is, daar heel groot is, heb je bij AF / KLM , weliswaar veel minder hard, ook deze kans. Met name de Cityhopper vluchten met Embraer, momenteel lees ik van andere reizigers dat ze 8 op de 10 keer van economy naar business mogen. Dat is ook mijn eigen ervaring.

    Het direct kunnen spreken en mailen via ultimate vind ik momenteel een enorm plus. De chaos is zo groot dat zonder zo'n level, vergeet het maar met gewone Platinum, je er niet door komt. Vorige week kon ik een standaard oplossing voor uitgevallen vlucht (24 uur stay over in Parijs, grrr) nog fixen door Ultimate en won een complete dag.

    Een ander voordeel vind ik de pre-boarding: nooit meer in de rij staan. Regelmatig loopt zelfs iemand van het grondpersoneel even mee naar de zitplaats. Heel relaxed.Met name AF houdt zich er netjes aan en KLM zal na de zomerdrukte een opfriscursus geven aan grondpersoneel om pre-boarding ook echt te respecteren.
    En een volledig niet gemeld voordeel: je ontmoet in de lounges allerlei mede-reizigers, die vaak ook weer goede reistips hebben. Heb inmiddels 10 Ultimates ontmoet en nee, het zijn beslist niet alleen maar popsterren, maar vooral zelfstandigen
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2022
  12. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Geef je me nog even de link, kon zelf niet vinden dat ik een dubbelpost had gedaan.
     
  13. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Na 2 maanden vandaag eindelijk eens antwoord op 1 van m'n 2 openstaande issues...
     
    Amsterdam, lloydje33 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  14. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Spoedvraagje!


    Ik verzamel voor de KLM voorbeelden van onjuiste uitvoering van SAF. Daarmee dien je niet alleen het milieu, maar krijg je zelf ook XP en volgens sommigen ook UXP
    Momenteel merk ik dat KLM en AF het programma op drie verschillende manieren uitvoeren:

    1. Je krijgt zowel de XP/miles en UXP voor de SAF

    2. Je krijgt zowel de XP/miles en UXP voor de SAF in het vluchtoverzicht. Maar de UXP teller gaat zelf NIET omhoog.

    3. Je krijgt wel de XP/miles, maar geen UXP.

    Ik zoek voorbeelden van alle drie. Heb je zelf al meegedaan aan SAF en ben je Ultimate, kijk dan even hoe de eindafrekening was en reply met een screenshot ervan of als je liever anoniem blijft, stuur me een DM.

    Sommige van jullie zal ik vragen om meer details zodat KLM het preciezer kan uitzoeken, maar verplicht is dat niet!



    34747efb-ab81-46a8-95ee-cd8498cc6c41.jpg
     
  15. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Nog een keer: graag je bron. Ik kan die nergens vinden en heb volgens mij het bericht voor niks verwijderd :) Of ik kijk er echt gigantisch overheen.
     
  16. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    1x gelukt bij 100% SAF. Alles was gelijk de volgende dag geüpdate. Let op: Zowel heen als terugreis ((U)XP voor SAF) werden geboekt na afloop van de laatste vlucht.

    Bij mijn laatste reis, eindigend afgelopen vrijdag, zijn de punten echter (nog) niet geboekt.

    1x gehad, maar na een dag of 4 was dit automatisch gecorrigeerd. Het ging om een vlucht waarvoor ik heb moeten bellen om de punten toegewezen te krijgen omdat mijn terugvlucht geannuleerd was en men een nieuw ticket heeft uitgegeven voor de hele reis. Compensatie was betaald voor de wijzigingen.

    Niet meegemaakt.

    --------------------

    Na inchecken voor heenreis (maar voor de reis zelf) kun je niet meer kiezen zowel heen- als terugreis te compenseren. Je krijgt als optie op de website dan slechts de helft.

    Gek genoeg kon ik (na de helft gecompenseerd te hebben) tijdens het inchecken van de terugreis opnieuw kiezen voor SAF compensatie. Ik heb dus 2 SAF compensaties voor dezelfde reis (2x 100% compensatie voor de terugreis) met verschillende 074... nummers. Nog geen XP/miles ontvangen (wel de (U)XP en miles gerelateerd aan de reis zelf).
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2022
    FindingFlyer vindt dit leuk.
  17. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Dank Rick, doorgestuurd
     
    rickbeerendonk vindt dit leuk.
  18. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    upload_2022-7-28_9-6-59.png
    Ik weet dat er heel veel klachten zijn over de KLM, maar nu even niet azijn. Vandaag hebben wij, een groep Franse en Nederlandse Ultimates, een taart gestuurd naar het hoofdkantoor. Hulde aan Bas en zijn team die achter de schermen vele vragen beantwoord over onduidelijkheden. Zal binnenkort een handleidinkje posten over UXP verlenging.

    Wil je meer weten over de actie: achtergrondinformatie
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 28 jul 2022
    Miya en Menno vinden dit leuk.
  19. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Onder het topic 'flying blue' heb ik nog een voorbeeld geplaatst (er zijn er meerdere), waarin de waardering van SAF op de site van KLM afwijkt van die van AF. (zie afbeelding).
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  20. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Ruim 5.000 euro voor SAF? Dat moet wel een first class ticket rondom de wereld zijn of niet? ;)
     

Deel Deze Pagina