Flying Blue Private Sales

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Krabnov, 2 mrt 2015.

  1. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Als je niet ingelogd bent berekent het systeem volgens mij gewoon de 'kale miles', zonder tier bonus. Het verbaast me wel dat ze op 20980 uitkomen, want volgens mij valt dit tarief onder 125%. Dit lijkt toch 150% te zijn, op zich mooi, maar als we even uitgaan van 1750 euro en 20980 level miles, dan zit je op 0.0834 cpm. Das niet best en tenzij je perse in EZE moet zijn lijkt me dit niet een MR.
     
  2. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    • Dank voor je reactie. Van de website: U spaart 250% Flying Blue Miles. Als vraag op je reactie: je status in FB programma heeft toch geen invloed op aantal levelmiles? Alleen toch op awardmiles? Bij mij staat bij elite bonus in milesoverzicht niet aangevinked dat dit level miles zijn.
     
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    AMS-CDG-EZE, het AMS-CDG stuk is europese J klasse (standaard 250%), CDG-EZE is intercontinentaal Z (a 125%).
    Maar in de voorwaarden staat dat je 250% verdient, dus ergens zullen ze het moeten corrigeren...
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Volgens mij heb je gelijk ja.
     
  5. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Sorry; ben niet helder. Retour AMS-CDG-EZE kom ik uit op 20980. Niet voor een enkele reis. Enkele reis maar de helft. Gek want als ik bereken kom ik uit op onderstaande:

    Travel Route:
    Schiphol Arpt, Amsterdam, NL (AMS) to
    Charles De Gaulle Intl Arpt, Paris, FR (CDG) to
    Ministro Pistarini, Buenos Aires, AR (EZE)

    Distance
    14274 miles 22996 km
    Elite bonus
    7140 miles 11500 km (50% silver)
    Class of service bonus
    35600 miles 57400 km (250%)
     
  6. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Klopt, level miles zijn heel simpel: je krijgt ze alleen door te vliegen en hoeveel je er krijgt is afhankelijk van de booking klasse. Status is niet van invloed, dat is alleen op award miles inderdaad.

    PS: er zijn nog een paar andere manieren om level miles te krijgen zoals via Amex betaling van KL tickets, maar de echte 'klappers' zijn alleen in de lucht te maken.
     
  7. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    38150 level miles voor de hele route. Je krijgt inderdaad 250% miles zoals in de voorwaarde staat. Zou de boeking wel via de telefoon doen want dan kan je ze hier even goed op wijzen:)
     
  8. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Deze berekening klopt niet. Je moet het in 2 stukken delen: iedere sector wordt los afgerekend.

    AMS-CDG: 750 miles (minimum aantal) x 250% = 1875
    CDG-EZE: 6882 miles x 125% = 8603

    Voor een retour uiteraard factor 2 = 20956 miles. Dit zijn dus alleen de level miles, afhankelijk van je status nog extra award miles.

    Misschien is er een promotie dat je op de hele rit 250% krijgt, maar dat lijkt me sterk: klasse J krijgt max 175% en is daarmee de hoogste klasse buiten EU.
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2015
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Dame van de elite reserveringslijn melde dat het alleen een bonus is op awardmiles en niet op level miles. Leek me foutief, maar ik liet het maar voor wat het was
     
  10. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Vreemd. Ik snap wat FrequentLiar schrijft. Ook logisch maar staat heel duidelijk dat je 250% miles verdiend. Staat alleen niet bij level miles. Dan is het heel aantrekkelijk lijkt mij mocht het wel level miles zijn. Retourtje Jakarta levert 37000 level miles op. Kopen met FB AMEX kaart heb je bijna 40.000 punten binnen voor een retourtje.
     
  11. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ja en heb je in een keer genoeg miles voor het behalen / behouden van je FB Gold status. Dat lijkt me niet realistisch met 1 retour.
     
  12. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Wat was alleen een bonus op awardmiles? De booking klasse bepaalt de hoogte van je levelmiles en basis awardmiles. Als je een status hebt krijg je een bonus, maar ALLEEN op de award miles. De levelmiles kennen geen bonussen etc, is puur de echt gevlogen afstand in combinatie met je booking code.

    Voor de exact booking codes:
    Screen Shot 2015-03-04 at 21.33.03.png

    Je kunt er donder op zeggen dat de actie tarieven voor WBC onder 125% vallen voor buiten EU vluchten. Binnen EU is het 250%, maar daar zijn de afstanden natuurlijk ook minimaal.
    Ik denk dat je ergens 250% ziet omdat dit voor de sector AMS-CDG geldt, maar daarna is het absoluut 125% tot aan EZE.

    Reisklasse
    • U reist in klasse Z met tariefbasis Z3LSNL.
    Frequent flyer
    • Flying Blue-deelnemers sparen 8893 Miles

    Dit is voor een directe vlucht AMZ-EZE. Klopt precies: de grootcirkel is 7107 miles. 125% van 7107 is 8884. Die laatste paar afrondingsmiles krijg je kado van KL.
     
    vlieggraagverweg vindt dit leuk.
  13. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Bij KLM snappen ze het zelf ook niet helemaal. Maar inderdaad is het niet zoals in de voorwaarde staat dat je voor alles 250% miles krijgt. Enkel de EU vluchten geven dit percentage.

    Blijf 125% wel achterlijk weinig vinden als je kijkt dat je bijv in AZ Y+ 150% krijgt.
     
  14. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Vraag me ook af hoe lang dat nog blijft voortduren. Bij AZ is Y+ nu gelijk aan J. Zeker gezien al die actietarieven op Y+ op long haul vermoed ik dat ze die 'cabin' gewoon vol willen krijgen en dat het zomaar van tijdelijke aard kan zijn.
     
  15. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik kom op Facebook (pagina van KLM Belgium Luxembourg) een banner tegen over een private sales? Weet iemand hier iets van?

    upload_2015-5-13_8-49-52.png
     
  16. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Zal wel hetzelfde zijn als eerder, maar nu targeted voor de BE markt?
     
  17. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    En wederom een Private Sale met fantáááástische aanbiedingen (not), alleen te boeken wanneer je woonachtig bent in België.

    upload_2015-12-8_13-50-44.png
     
  18. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Kan er ook aan als FB ivory member, alleen "vluchten" vanuit Belgie.
    Enkel businessvluchten van rond de 2000€
     

Deel Deze Pagina