Flying Blue Petroleum club

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Flying doc, 13 jan 2015.

  1. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Mag je bij beide van dezelfde priority lanes gebruik maken? Ik vind het namelijk altijd onduidelijk of je dat met de silver status ook mag?
     
  2. PasjeDeluxe

    PasjeDeluxe Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    @noppie officieel is Silver zone 2 boarding, gelijk na SkyPrioirty. Petroleum mag echter alleen van Skypriority voordelen gebruik maken op schiphol en CDG voor zover ik begrepen heb.
     
    noppie vindt dit leuk.
  3. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Mag je eigenlijk iemand introduceren dan? Anders heeft alsnog weinig toegevoegde waarden voor mij.
     
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Helaas, dat mag niet. Je mag wel mensen introduceren voor de FBPC en daar hangt ook een bonus aan met heel veel voorwaarden.
     
    Rutger vindt dit leuk.
  5. PasjeDeluxe

    PasjeDeluxe Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Mailtje gehad dat mn status verlengd is, longhaul bestemmingen afgelopen jaar waren YVR in een multistop en CUU via MEX.
     
  6. Estevan

    Estevan Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Vraagje, ik vlieg in April vanaf Panama naar Amsterdam via Parijs CDG. Ik heb FBPC en vraag mij af of je dan altijd toegang hebt tot de Air France lounge? Staat de toegang tot de lounge vermeld op de Boarding Pass of kan ik mij gewoon zonder iets melden bij de lounge zelf?
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Als je vliegt met KLM/AF heb je bij een transfer toegang tot de lounge. Staat denk ik niet op je boarding pass, maar bij de ingang kan je je pasje laten zien.

    https://www.klm.com/travel/nl_nl/fl..._for_business/flying_blue_petroleum/index.htm
     
  8. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Goeiemorgen allemaal.

    Er zijn wat extra wijzigingen geweest (onaangekondigd) bij het Flying Blue Petroleum programma. Nu is het niet alleen de normale olie maatschappijen, maar ALLE maatschappijen die iets met olie te maken hebben (boorplatforms, plastics, etc). Helaas is het (zoals in de eerste post vermeld)
    Via de KLM website wil het nog niet altijd lukken om je bedrijf te vinden en/of geeft men nogal eens de vraag om bedrijfsgegevens/bewijs door te mailen, maar via Air France is het een stuk makkelijker en krijg je instant approval.

    Directe link (zodat je niet 600x hoeft te klikken):

    www_punt_airfrance_punt_fr/vlb/ecrm/FR/en/local/voyageurfrequent/petroleum/AdhesionPetroleum.do

    -Edit: Gezien ik als nieuw lid geen links mag plaatsen, zie de link onderaan in mijn handtekening -
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2018
    Flying doc en tjappie vinden dit leuk.
  9. DeMol

    DeMol Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Linkje werkt helaas niet.
     
  10. DeMol

    DeMol Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Maar wat zijn nou de voordelen van het petroleum pasje?
    priority check in? zelfs met explorer?
    maar lounge toegang bij vertrek vanaf AMS heb je dus niet?
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Wel even de _punt_ veranderen. ;)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Voor lounge toegang moet je inderdaad een overstap hebben tussen AF/KL marketed én operated vluchten.
     
    DeMol vindt dit leuk.
  13. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Zie link in mijn handtekening (onder de 10 berichten kun je als user nog geen html links plaatsen).


    @overige vragen:

    Voordeel is inderdaad Sky Priority check-in (op de O&G routes), toegang tot de lounges in AMS & CDG, plus gratis gebruik van de hotellobby op CDG.
     
  14. DeMol

    DeMol Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Maar bijvoorbeeld een voor mij regelmatige vlucht: AMS-MEX valt wel op de OG route, maar geen overstap...
    Dat is dus geen loungetoegang. Maar wel prio inchecken, geldt dat ook bij een vlucht van AeroMexico? Zijn immers ook skyteam partner.
     
  15. Bas517

    Bas517 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Meestal staat er zo'n rood bord met SkyPriority, dan staat er in het klein onder:

    "We also invite Skyteam Elite and Flying Blue Petroleum members."

    Toen ik nog geen Silver was liep ik er gewoon langs, niemand die er naar vraagt. Act like you belong.
     
  16. Bas517

    Bas517 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Je hebt inderdaad zelfs met Explorer priority check-in, baggage drop-off en op Schiphol een korte route naar de security. Zolang je geen Elite of Elite Plus bent is dat toch wel een tijdbesparend voordeeltje voor de ronde prijs van nul euro.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  17. DeMol

    DeMol Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Oh ik heb m'n ouwe tags nog aan m'n tas hangen. Vaak is dat al voldoende. en als je eenmaal bij de balie staat wordt je toch niet zo gouw weggestuurd is mijn ervaring. (in AMS tenminste) in MEX al wel eens bij de balie weggestuurd.... lekker.
     
  18. DeMol

    DeMol Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ja... lezen is handig, dank. Net ingevuld, ben benieuwd... Zou lekker zijn als t pasje binnen n week of 1,5 binnen is. dan heb ik er bij m'n volgende vlucht ook nog wat aan
     
  19. Bas517

    Bas517 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Het duurde bij mij 8 weken en er moesten drie emails aan te pas komen. Als je eenmaal bent goedgekeurd staat het wel in je profiel in de KLM-app.
     
    DeMol vindt dit leuk.
  20. DeMol

    DeMol Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    poeh. tegen die tijd heb ik alweer zilver... hmm ach. bonus is nooit mis, maargoed kost niks, ligt niet in de weg dus we zien het wel.
     

Deel Deze Pagina