Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Pff mijn vriendin vraagt zich door deze discussie ineens af waarom al haar miles altijd naar mij moeten en niet al mijn miles naar haar......:eek:
     
    lloydje33, MollyMoon, Godenzoon14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Dat hele nieuwe Flying Blue is echt een aanfluiting aan het worden...

    Afgelopen maart 4 vluchten gemaakt met Garuda, waarvan er welgeteld 1 op mijn FB account is bijgeschreven. Claimen via de website ging niet 'in verband met een technische fout'. Vervolgens begin april via Facebook contact gezocht met de KLM, en zij wisten mij te zeggen dat de nieuwe site nog niet helemaal naar behoren werkt (zoiets test je natuurlijk ook niet van tevoren...), en dat ik het over 'een paar dagen nog eens opnieuw moest proberen'.

    Eind april nog maar eens geprobeerd (beetje marge ingebouwd :D) en... niks, nada, noppes; nog altijd technische problemen. Opnieuw contact gezocht met KLM met de vraag mijn miles dan maar manueel bij te schrijven. Maar dat lukt ze zelf ook niet want het systeem werkt nog altijd niet zoals het moet. Of ik het over een paar WEKEN zelf nog eens opnieuw wil proberen.

    Over 'met de Franse slag' gesproken...!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik probeerde vluchten gemaakt met GOL te claimen. Staat GOL niet eens in de lijst van airlinepartners.Ingediend per mail, incl e-tickets, willen ze boardingpasses die ik natuurlijk niet meer heb.
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Klopt, nooit je boardingpass wegdoen voor je je miles hebt gekregen! Heb je ze toevallig niet in Wallet ofzo staan of nog in downloads op je pc/laptop?
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Nee, inchecken online lukte wel, maar kreeg geen digitale BP. Die flutpapiertjes onderweg kwijtgeraakt / weggegooid. Hopen dat ze het accepteren en anders pech gehad.
     
  6. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Probeer het eens bij de FB-desk in de KLM Crown Lounge op Schiphol.
    Daar hebben ze mij laatst ook geholpen, en dat leek vlotter te gaan dan via de telefoon.
     
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Mijn vluchten met GOL waren binnen een week bijgeschreven, ondanks dat ik geen boarding passes meer had. Kopie van e-ticket was voldoende.

    Als ik jou was zou ik ze nog een keer claimen per mail. Ze hebben nu blijkbaar weer tijd.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  8. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Blijft raar. Het hebben van een boardingpass zegt helemaal niets over het feit of je wel of niet aan boord van de vlucht bent gegaan. Bevestigd slechts dat je bent ingestapt. In de systemen van de airlines staat er een status achter elk segment. Als je mee bent gegaan staat er een vinkje of "flown"achter het segment.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Situatie: ik ben FB platinum. Ik heb ook een AMEX platinumkaart en mijn vrouw een partnerkaart, dus die heeft ook FB Platinumstatus.

    Nu wil ik NU een paar vluchten voor 2019 boeken, maar dan zal ik slechts Gold zijn. En mijn vrouw dus weer Ivory (die vliegt niet zoveel). Wat gebeurt er dan volgend jaar met de EC seats die ik NU als Platinum FB reserveer (en de tickets zijn dus ook betaald als FB Platinum?)
     
  10. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Je kan de stoelen nu reserveren en die zullen dan ook zo blijven staan.
     
  11. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Volgens mij krijgt je vrouw een 'zachte landing' ? Naar gold.. (dacht ik)
     
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Nee, als je plat for 2 stopt ga je terug naar je verdiende niveau. Alleen als je gekwalificeerd bent zal je gold zijn. Geen zachte landing.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  13. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Bellen lijkt inderdaad beter te werken met een heleboel zaken bij KLM. Ook de telefonische boekingsservice is erg effectief en kundig.
     
  14. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Oh? Ik dacht het andere. Ga ik eens opzoeken.
     
  15. JeeDee

    JeeDee Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Ik gooi hem er toch maar in:
    Momenteel heb ik AmEx Plat en deze is net verlengd en zal ik voorlopig aanhouden.

    Wanneer ik nu een EXTRA AmEx FB Gold erbij neem, ontvang ik dan ook de 24k mijlen, XP's en evt het 1e jr 50% korting?
    Indien positief zal ik gebruik maken van een referral hier :)
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2018
  16. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Ik denk dat je een normale en een FB Amex naast elkaar kan hebben, het zijn immers twee verschillende producten waarmee je spaart voor twee verschillende loyalty programma's.

    En niet geschoten is altijd mis.
     
    JeeDee vindt dit leuk.
  17. JeeDee

    JeeDee Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Dank Rutger,
    inderdaad gewoon proberen en dat heb ik dan ook gedaan.
    Met jouw referral :)
     
    Rutger vindt dit leuk.
  18. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Kwam deze video nog tegen en het leek me leuk om te delen. Iemand ervaring met dit deelnemersniveau of met de PFL experiences?

     
  19. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Is het jullie ook al opgevallen dat wanneer je een reward ticket wilt boeken je niet langer de kalender van een paar weken te zien krijgt waarop je kunt zien voor hoeveel mijlen je minimaal op een bepaalde dag kunt vliegen ? Ik vind het erg irritant en onhandig dat je nu elke datum apart in een aparte zoekopdracht moet invoeren en dan pas kunt zien hoeveel mijlen je kwijt bent. De KLM helpdesk (of - vrees ik - chatbot) had geen antwoord op de vraag waarom dit er niet meer is. Ik ben bang dat dit een bewuste actie is om e.e.a. minder transparant te maken en je dus meer zuurverdiende mijlen te laten inwisselen. Of ben ik nu te cynisch ?
     
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Op de AirFrance site kun je een dummy-boeking doen, en zodra je dan de prijzen in beeld hebt, kun je (mits je ingelogd bent) op een knop drukken: Show prices in miles, zo heb je alsnog een kalender.
     
    JeeDee en Daeni vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina