Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb gisteren net een retour voor 2 naar LHR in november geboekt voor € 206,58 incl boekingskosten. Zal je zien dat deze maandag voor de actieprijs van € 100 pp excl boekingskosten worden aangeboden:)

Johan10 vindt dit leuk.
  2. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Ben ook benieuwd! Zou met kerst nog wel weg willen :)

3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Rond kerst is het natuurlijk wel weer een moment dat luchtvaartmaatschappijen niet gaan stunten met tickets omdat dit een periode is dat veel mensen dan op vakantie kunnen.
    Dus als er al aanbiedingen komen zou ik mij zo kunnen voorstellen dat de kerstvakantie is uitgesloten...

4. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Zou best kunnen, natuurlijk wel meest logisch wat je zegt. Vorig jaar anders nog mooi de deal JFK - DPS voor 1950 euro mee kunnen pakken, gok dat dit dan eenmalig geluk was :)

5. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    "Deal van de Eeuw" komt eraan mensen, allemaal klaarzitten maandag!;)

lloydje33, Johan10, Ambtenaruh en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    ICA met uitzondering van Noord-Amerika heeft een black-out in de laatste twee weken van december. Deals zijn alleen in Eco.

7. bishop

bishop Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Mijn ervaring is anders op vertoon van mijn status in de app (dus eigenijk FF pasje) mag ik door, zodat ik mijn boardingpass kan halen. vb. Als ik met Aireuropa vlieg kan ik niet via de app inchecken en doe dat op schiphol bij de SP incheck

8. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Met je FF pasje kan je uiteraard bij de SkyPriority check in op Schiphol terecht omdat je daar ook kunt inchecken dus nog mogelijk helemaal geen boarding pass hebt en je die daar wilt gaan halen, de medewerkers controleren daar de status aan de hand van je FF pas of status in de app.
    Mocht je doorvliegen buiten Schengen kan je daar ook de roltrap op, want de Schiphol medewerker die er welgeteld 3 weken heeft gestaan na de aanpassing dat Silver geen toegang meer gaf tot priority voor de beveiliging is nu weer verder geplaatst bij de 'achteringang' bij de SkyPriority check inn na teveel klachten van passagiers die samen reisden waar de partner geen goud of platinum was en opeens niet meer mee mocht naar boven. Dat leverde teveel discussies op.

Mocht je binnen Schengen vliegen is echt alleen je FF pasje of status in app niet voldoende en controleert men in principe bij die beveiligingsingang (en dat is niet bij de SkyPriority check inn) op het SkyPriority (of andere status) logo om toegang te geven. Ik zeg in principe want als je een beetje zelfverzekerd komt aanlopen lukt mij dat ook wel met Aegean die ik 2 x per jaar neem in combinatie met mijn KLM Platinum card, maar er worden daar genoeg mensen weggestuurd.

MichaelNight en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. PennyDreadful

PennyDreadful Blue Tier

Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Maar een incidentele business pax zonder status die nog niet ingecheckt is zal niet tegengehouden worden bij de Witte SP boog denk ik? Mondeling "ïk ben businesspax" naar binnen?

10. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Bij KLM kun je ook bij de check in vragen of ze ook aan je mede passagier sky priority willen geven. Als je het aardig vraagt drukken ze 9 van de 10 x een nieuwe boardingpas uit met SP. Dan kun je er bij Schengen vluchten ook gewoon door zonder problemen.

De laatste keer heeft de medewerker dat zelfs ook voor de terugvlucht aangepast!

Ozzietukker en loualex1399 vinden dit leuk.
  11. MrEhrmantraut

MrEhrmantraut Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    wie is er er trouwens morgen bij KLM, zou het wel leuk vinden om wat mensen van IF te ontmoeten. stuur maar een PB :)

12. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Behalve dat de ruime omgeving van Schiphol vol staat met borden voor personeel en bezoekers van de KLM100 festiviteiten, nu ook aan boord een special edition menukaart in klassieke stijl!

Bijgevoegde bestanden:

13. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Die had ik eergisteren ook. Vond het er al zo retro uitzien.

14. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Nu reis ik of alleen of iemand met status, maar voor komende oktober een goede tip, vaders gaat mee, zit naast mij op de eerste rij van economy in de 777, maar zou dus dan eigenlijk niet gelijk met mij aan boord kunnen, en nu is wachten op zich niet zo erg, vliegtuig gaat echt niet eerder weg, maar qua opbergen van handbagage heb ik liever de eerste bagagebak waar alleen mijn handbagage in kan. De kans dat die beschikbaar is als ik als laatste aan boord ga is nagenoeg nihil.

15. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    In principe vraagt men dan naar de reservering. Nu moet worden gezegd, als je als incidentele business pax reist dan ben je ook gemakkelijk geneigd om dat te laten zien, aangezien je helemaal niet vertrouwd bent met het proces.
    Ik heb zelf nog geen negatieve ervaringen gehad in dit opzicht, mensen die bij de witte boog worden weggestuurd komen meestal al vragend aan, de sky priority passagier loopt al met boarding pass of ff pas er snel en zelfverzekerd langs.

PennyDreadful, lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  16. Marcob

Marcob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    C76C9DCC-66BF-4E77-ACEE-4B7ADB88FCFC.jpeg 53C3EA7A-FB72-43C7-A58F-586DDD8CD340.jpeg Vandaag KL1662 gehad uit BCN.

crew, zowel FA als cabine crew stond uitgebreid stil bij de 100 jaar. Speaches en erg vrolijk. Leuke vlucht!

iedereen kreeg nog een mini presentje, een stoffen huisje om in elkaar te zetten.
    helemaal in thema van recycle spullen die ze laatste tijd aanbieden.

Laatst bewerkt: 7 okt 2019
    PennyDreadful, lloydje33, Erwin en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Geen Reward deals te bekennen....KLM laat haar trouwe volgers weer links liggen..

18. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Iedereen? Wij vlogen net BSL-AMS en daar kreegen alleen BC pax dat dinges. Verder ook alleen even kort « Welcome op deze vlucht, op onzere 100ste verjaardag »gehoort. En verders business as usual, wat betekent fijne vlucht gehad en leuke bemannung verders. Maar door een uur vertraging wel een hoop missed connections en darom was de crew ook extra bezig.

19. Joost82

Joost82 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb vandaag KUL-CGK in WBC afgelegd, maar van een stoffen huisje was niets te bekennen. Wel speciale cupcakes voor vertrek en na afloop kreeg ik twee huisjes ipv eentje.

Marcob vindt dit leuk.
  20. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Niet de nieuwe neem ik aan?

Deel Deze Pagina