Fast Track Entry / Airport Clearance in de VS voor Belgen en Nederlanders?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Synthesis, 4 aug 2019.

  1. Gerbrand

    Gerbrand Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Het ligt er volledig aan of je op een ESTA of een Visum reist. Heb al paar keer heel lang in de VISUM rij gestaan, daar staan vaak namelijk ook de "moeilijke gevallen". Ook tijdstip en vliegveld verschillen nogal. Vermijd JFK, dat is drama (behalve fast lane voor short connections). Minneapolis, Detroit, Boston gaat vaak wel goed
     
  2. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    10 Juli geloof ik, nummer is 31.
    1 Januari 2017 stoppen ze Flux. 31 maanden later zit 'het I-Ecosysteem in de kwartiermakersfase' :eek:
    Zal wel info missen maar waarom niet gewoon Flux 3 jaar door laten lopen totdat ze iets nieuws hebben?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  3. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Je hebt gelijk, komma over het hoofd gezien.

    Ik heb begrepen dat Flux de nek omgedraaid is door een nieuw verdrag dat de nieuwe situatie mogelijk moet maken.
    En ja, nu in de 'kwartiermakersfase', dus er wordt nog geen echt werk gedaan.

    Daarbij is het een overheidsproject: gaat dus gierend over-budget, over-tijd en het resultaat is iets waar je niks aan hebt en wat nauwelijks zal functioneren.
    Maar ik heb geen vooroordelen hoor ;-)
     
    JustinCase, VinceG, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ik mag jouw realisme wel :)
     
  5. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Gelukkig :cool:
     
    lloydje33, Boudewijn en westi vinden dit leuk.
  6. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Zojuist gearriveerd in Detroit. Ze hebben iets veranderd met Global Entry.

    Je gaat naar de machine. Je laat je foto maken en klaar :) Hoefde niks in te typen en te verklaren. Er komen 2 bonnetjes uit met al je gegevens en die geef je aan de CBP beambte. Was binnen 30 seconden bij de band. Koffer was er al. Kan nu een uurtje langer genieten van de Delta Sky Club. Een nieuw record!

    Techniek staat voor niks. Maar wel spooky dat ze op basis van een slechte foto al je gegevens binnen paar seconden verwerkt hebben.

    En nu op naar Washington. Fuck..... vlucht vertraagd.....:mad:
     
    Ambtenaruh en Grouchy vinden dit leuk.
  7. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
  8. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Desalniettemin heb je dikke mazzel dat jij wel Global Entry hebt, want tot op heden (behalve die paar dagen dat de CBP website kuren had) is het nog steeds niet mogelijk geweest om dit aan te vragen als Nederlander.
     
    Flyer1981 vindt dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Mjah al vraag ik me steeds meer af wat het voordeel is. Ben nu een aantal malen naar de VS gereisd dit jaar en iedere keer binnen 10 minuten door de immigratie. (in tegenstelling tot canada waar ik een uur heb staan wachten!).
    Eergisteren in Salt Lake City ook. Hier hebben ze 10 global entry machines staan en een stuk of 8 CBP officers die nog op de oude manier het paspoort stempelen en vingerafdrukken maken. Er stond geen rij en bij de global entry wel! Haha
     
    lloydje33 en Tim82 vinden dit leuk.
  10. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Mocht RPT-NL er ooit komen dan reken maar op lange wacht tijden. Heb eerder deze week de TTP Application Status Change email voor m'n GE renewal ontvangen;

    We are pleased to inform you that your U.S. Customs and Border Protection (CBP), Global Entry program membership has been approved. You can begin using the program immediately.

    Duurde wel 152 dagen en de wacht tijd lijkt op elke week op te lopen.
     
  11. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen week vloog ik op SFO. Mijn medepassagier in First had wel global entry en geen rij. Ik mn paspoort scannen, bonnetje, echter wel met een groot kruis op de bon. Kon wel zo meelopen naar officer. Al met al stond ik met 5 minuten bij de band.
     
  12. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    SLC is ook niet bepaald een hele internationale luchthaven. Op JFK of ATL sta je zomaar twee uur in de rij. Er lijkt veel understaffing te zijn bij de TSA, staan vaak genoeg maar 20 mensen voor me, en dan 2 agenten die het allemaal maar ff afhandelen. Key is om dan maar zo ver mogelijk vooraan in het vliegtuig te gaan zitten :)
     
  13. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Ik vlieg gemiddeld 3x per jaar naar de VS en moet zeggen dat het echt enorm verschilt: op SEA kan ik meestal bij de kiosk terecht tenzij men op dat moment besluit om ze niet te 'openen'. Dan kan het gerust 1,5 uur duren voordat je door de check heen bent maar gemiddeld denk ik dat ik daar zo'n 30min kwijt ben.

    Op MCO was ik laatst binnen 15min door de check heen - er was ook maar 1 checkpoint, hoefde m'n "papiertje" nergens meer te laten zien en ik heb nog een tijdje rondgelopen met het idee dat er écht nog wel iemand zou navragen/checken maar niets.. Ook collega's die meevlogen en voor het eerst in de VS kwamen, waren binnen 15min door de checks heen.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Het Ministerie van Justitie en Veiligheid liet eerder dit jaar nog weten dat de koppeling met de Amerikanen voor het aanvragen van Global Entry door Nederlands nog dit jaar klaar zou moeten zijn. Helaas heeft dit project 'door andere prioriteiten rondom COVID' wederom vertraging opgelopen. Ze verwachten nu begin 2021 aanvragen voor Global Entry door Nederlanders te kunnen accepteren. Dit gaat volledig via CBP; het antecedentenonderzoek door de Marechaussee wordt op de achtergrond uitgevoerd.
     
    Thijsk, Grouchy, Ready2Board en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Ik hoop dat we via dit forum worden geinformeerd dat Global Entry beschikbaar komt, dan ga ik voor mij en mijn vrouw direct aanvragen. Mooi naast de Privium.
     
  16. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Vraag: mijn global entry loopt over een aantal maanden af en ik kreeg een email of ik deze wil verlengen. Ik loop tijdens het proces alleen tegen een pagina aan waarin ik weer moet aangegeven waar ik een interview wil als background check? Klopt het dat je dit elke 5 jaar opnieuw moet doorlopen? Heb namelijk momenteel geen trip naar de USA gepland.
     
  17. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Ja dit klopt. Ik ben september 2019 speciaal hiervoor naar Miami gevlogen. Voorheen kon het ook op Schiphol, maar die is al geruime tijd gesloten.
     
  18. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Doorlooptijd is momenteel ongeveer een jaar & je hoeft vaak geen interview te doen bij het verlengen ervan, veelal is ie 'approved' zonder dat je een afspraak hoeft te maken.
    Tegen die tijd dat ie er doorheen is zitten we al ver in 2022 en zal zelfs die vegetable wel enige actie hebben ondernomen wat betreft de travelban.
     
    Boudewijn, Thijsk en Urbanjazz vinden dit leuk.
  19. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Bedoel je die in NL of die in de US? ;)
     
    Carel1, lloydje33, Grouchy en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Iemand enig idee of er al wat vooruitgang zit op dit dossier en op RTP NL? Zou fijn zijn om weer eens gewoon een aanvraag in te kunnen dienen voor Global Entry. Biden heeft niks toegevpegd in ieder geval, net zo min als het demissionaire kabinet in NL.
     

Deel Deze Pagina