Einde AF-KLM inzicht of tijd om aandelen te kopen?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Miya, 6 mei 2018.

Tags:
  1. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    KLM heeft zeker een partner nodig om te overleven! Het is een solide winstgevend bedrijf met een sterk netwerk. Wel in een inmens concurrende markt.

    Ik denk dat je niet zo snel naar je buren moet kijken, zoals Lufthansa met Swiss en BA met Iberia, maar echt een strategisch netwerk moet opzetten.
    Partner met Delta en bijvoorbeeld Jet Airways. Gooi daar nog een Joint Venture met een Chinese partij bij en je zit sterk in Noord Amerika, Europa als feeder en Azië.

    Of je gaat met SAS aan de slag. De Scandi en lage lande culturen hebben veel overeenkomsten.

    Probleem is dat KLM nu de onderliggende partij is, dus je hebt veel politieke invloed en geld nodig om het los te weken.
     
    JeeDee vindt dit leuk.
  2. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Er zullen veel airlines geïnteresseerd zijn in KLM omdat het een relatief gezond bedrijf is zonder AF. Ik verwacht dat KLM voor Delta strategisch gezien de beste fit gaat zijn. Delta heeft met Schiphol haar Europese hub en heeft er dus veel belang bij dat KLM een partner blijft.

    Ik denk dat Delta qua cultuur ook een betere match is dan AF. Het is een gezond bedrijf en investeert veel in het product, de vloot, digitalisering en beloond het personeel met winstuitkeringen zoals KLM dat ook graag doet. Ik denk wel dat alleen een overname voor Delta bespreekbaar zal zijn.

    Voor partijen als BA en Lufthansa is KLM vooral interessant om de concurrentie te elimineren.

    Op dit moment blijft het speculeren. Ik verwacht niet dat de Franse KLM zonder slag of stoot zullen laten gaan...
     
    TXL-ler vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina