Ja, dat gaat zeker lukken! De vlucht om 10.00u vanaf Kopenhagen is te vroeg, maar ik zag ook al een optie met Air France via Parijs naar ORD, en dan dezelfde KLM vlucht terug via AMS naar CPH. Heb ik stiekem toch nog 2 vragen... 1. Is het inderdaad echt toegestaan om (alleen met handbagage) in Amsterdam uit te stappen? Ik hoor hier tegengestelde berichten over met in het ergste gevallen naverrekening van ticketprijs. 2. Als ik nou toch met KLM of Air France een los ticket AMS- CPH koop op dezelfde vertrekdag (om in Kopenhagen te komen), geeft dat ook evt problemen met verrekening ticketprijs?
1. Officieel gezien niet, maar niemand die je er op aan kijkt. Er zijn velen die je voor zijn gegaan, waaronder ikzelf, en heb er nog nooit problemen mee gehad. Je valt wellicht op wanneer je dit meerdere keren achter elkaar doet, waarbij je bijvoorbeeld je FB nummer aan je boeking toevoegt. In jou situatie hoef je je daar over geen zorgen te maken 2. Nee, dat maakt totaal niet uit. Hoe je er komt kom je er Houdt in dat geval wel in de gaten hoeveel tijd je nodig hebt om 'over te stappen'. CPH is gemakkelijk als je overstapt naar hetzelfde vliegtuig als waar je mee bent gekomen. Je kan net als in Amsterdam direct na deplanen weer aan de gate wachten om te boarden. Als je met ruimbagage reist moet je deze van de band halen, opnieuw inchecken en vervolgens ook weer door security. Dat neemt tijd in beslag. Zorg dat je genoeg overstaptijd hebt mocht je checked baggage hebben
Tja die overstaptijd wordt een aardige. Mooie vlucht van SAS, maar die komt in CPH aan 40 minuten voor het vertrek van de AF vlucht naar Parijs. Dat wordt misschien wat krap. Even puzzelen nog dus.
Tip: mocht je twee verschillende tickets boeken, waarbij de inbound kist een andere is dan de outbound kist, zou ik altijd wat extra marge houden. Mocht je inbound vlucht om wat voor reden dan ook vertraagd zijn, dan mis je je aansluiting. Doordat het twee verschillende tickets zijn, ben je zelf aansprakelijk helaas! Als we het bijvoorbeeld hebben over AMS-CPH-AMS, dan zou je wel voor de kortste aansluitingstijd kunnen gaan, wanneer je met alleen handbagage reist, aangezien je met hetzelfde vliegtuig terug vliegt als waarmee je bent gekomen!
Thanks voor de tip. Reisschema zou er nu zo uitzien: Totaal kosten 1357 pp, maar wel vroeg weg op de donderdag en wat gedoe. Op terugweg uitstappen in AMS Wat denken jullie: doen? Of toch nog even wachten over er de komende tijd (evt met andere maatschappijen) betere deals langskomen....? Heen: AMS-CPH 7.55-9.15 KL1125, 110 euro KLM 10:00 – 11:25 Kopenhagen (CPH) – Amsterdam (AMS) KLM 1126 · Business Class · Boeing 737 1u 25m 12:40 – 14:10 Amsterdam (AMS) – Chicago (ORD) KLM 611 · Business Class · Boeing 747 Ligstoel 8u 30m _______________ Terug: di 5 apr. 16:15 – 07:00+1 Chicago (ORD) – Amsterdam (AMS) KLM 612 · Business Class · Boeing 747 Ligstoel Nachtvlucht 7u 45m 07:55+1 – 09:15+1 Amsterdam (AMS) – Kopenhagen (CPH) KLM 1125 · Business Class · Boeing 737
Mooie trip, mooie prijs! Voor deze prijs ga je zeker geen ticket krijgen ex. AMS, dat is zeker (tenzij er een error-fare verschijnt, maar daar kan je uiteraard nooit van uitgaan..!). Een tijdje geleden, en dan praten we tot begin dit jaar, waren de prijzen ex. CPH/OSL met KLM in C richting Noord-Amerika rond de €1150. Deze tarieven ben ik sinds begin dit jaar niet meer tegen gekomen, ze schommelen nu steeds rond de €1250 p.p. Ik denk dus dat als je van plan bent om in business class naar ORD te vliegen, en je het niet erg vindt om 4 uurtjes extra onderweg te zijn om minimaal 50% te besparen op de ticketprijs, dit een super optie is! Je vliegt met de 747, dus new WBC (Mocht je van plan zijn om te kwalificeren voor status volgend jaar, dan zouden de twee segmenten AMS-CPH en CPH-AMS wellicht toch nog het overwegen waard zijn om te maken. Maar dat is uiteraard up to you)
Ik zal het eens met het thuisfront overleggen Wat zou je advies zijn voor hoe laat ik op schiphol moet zijn voor de vlucht naar kopenhagen? ik ga er vanuit dat ik alle vluchten online in kan checken...
Aangezien je alleen met handbagage reist, zou 06:30 vroeg genoeg moeten zijn. Reken ruim een half uur voor security, dan heb je nog ongeveer een half uur voordat het boarden begint. Wil je écht op tijd zijn, dan sta je 06:15 in de rij bij security
Ok nog een andere optie gevonden. Aangezien ik in het noorden woon is Bremen voor mij bet zo makkelijk als Amsterdam: https://www.google.nl/flights/#sear...-AMSORD0KL611,ORDAMS0KL612-AMSBRE1KL1753;sc=b 1942 euro retour, met evt de mogelijkheid van eerder uitstappen in Amsterdam. Wat vind je: goed tarief, of gokken dat dit tarief evt nog omlaag gaat....?
Ik zou eigenlijk niet weten wat de reguliere tarieven zijn, ex. Bremen. Er zijn doorgaans wel goede aanbiedingen naar selecte bestemming vanuit Duitsland, maar dan moet je maar net mazzel hebben dat ORD er bij zit. Tot nu toe heb ik die nog niet gezien. Een andere vraag, maar wellicht bemoei ik me dan teveel met jou zaken: dit tarief is zo'n €600 hoger dan wanneer je op en neer naar CPH zou vliegen. Voor twee personen loopt dit toch aardig hard op. Door een paar uur op te offeren 'verdien' je dan toch mooi €1200, vind je het dat niet waard?
Goede vraag. Ik wel, maar ik weet niet hoeveel mijn vrouw er voor voelt om om half 5 van huis te gaan, om vanaf schiphol naar kopenhagen, terug naar schiphol naar Amerika te vliegen... Ieder zijn hobby he...
TOch wel jammer dat SAS niet zo mooi was als het leek. Was eigenlijk een perfecte deal geweest. Je zei dat Scandinavie in prijzenoorlog is. Wel eens gezien dat ze ook echt retour tickets business class hebben voor rond de 1100-1200e?
Ok, in het kader van een goed schema is ook belangrijk, de volgende optie gevonden: 10:25AMS - 11.50 CPH Economy (los ticket), 54 euro 1u 25 Directe Vervolgens de aantrekkelijk business deal (1297 euro) Outbound - Thursday 31 March 2016 13:45 31 Mar 14:55 31 Mar Copenhagen Heathrow (London) BA0815 British Airways Club Europe 16:00 31 Mar 18:35 31 Mar Heathrow (London) O'Hare International (IL) (Chicago) BA0297 British Airways Club World Inbound - Tuesday 05 April 2016 18:05 05 Apr 07:55 06 Apr O'Hare International (IL) (Chicago) Heathrow (London) BA0294 British Airways Club World 09:55 06 Apr 12:50 06 Apr Heathrow (London) Copenhagen BA0814 British Airways Club Europe In london eerder uitstappen op de terugweg: 08:40LHR - AMS 11.00 Economy , 87 euro 1u 20 Directe Conclusie: 1. Goede vluchttijden 2. Prijs totaal 1440 euro Vragen: 1. Ik ga hierbij uit dat ik ook in London eerder mag uitstappen op de terugweg? 2. 2 uur overstap tijd op de heenweg genoeg is? 3. Op de terugweg 45 minuten overstap tijd genoeg is? Ik kan evt ook een vlucht een uur later naar amsterdam nemen. Graag jullie ideeen/adviezen ! NB Dit zoeken is leuk
Ja je kunt ook bij BA probleemloos uitstappen. Houd er rekening mee dat je bij BA ook (flink) moet betalen voor een assigned seat in Club Word en Club Europe. Mocht je dit liever niet willen dan kun je beter de vlucht naar Chicago met AA vliegen (zou qua prijs niet uit mogen maken, beide OW). Let er dan wel op dat je niet in een niet gerefitte 772 terechtkomt. Ik kom uit op 1 uur en 5 minuten overstaptijd outbound? 14.55 tot 16.00. Dat is op zich voldoende met fasttrack. De terugweg is in mijn ogen veel te krap. Op Heathrow moet je opnieuw door de security en heb je een terminal wissel.
Ik zie dat het met een 747 gevlogen wordt. Als je dan een stoel in het upperdeck kiest, voor 120 euro enkele reis per stoel, heb je in mijn ogen een goed product. Persoonlijk vond ik dat zelfs erg prettig, kleine cabine en een goede crew. Maar het is wel een oud product inderdaad.
Nee, maar dat zal persoonlijk zijn. Upperdeck heeft in mijn ogen wel iets. De cabine is klein, slechts 20 mensen ofzo. Ik had een raamstoel, met de divider omhoog had ik voldoende privacy. Het was wel een oud product, met oude IFE. De crew die ik tijdens mijn vlucht had was erg goed! Crew en upperdeck zorgden ervoor dat ik het een leukere vlucht vond dan in de 77W bij AA.
Bij heenvlucht overstap 11.50-13.45 in Kopenhagen, dus dat moet lukken. Op Heathrow overstappen is aansluitende vlucht van BA dus dat zou moeten werken toch? Ik zal even kijken naar de Seat assignment, das een goed punt. Zijn de stoelen aan het raam wel gratis te kiezen? American airlines vlucht lijkt oude 777 configuratie Terugweg kan ik om 09.55 met KLM dus dat moet genoeg tijd zijn. Zie ik iets over t hoofd?
Nee in het geheel geen gratis stoelkeuze! Aansluiting op Heathrow zal op zich wel lukken, maar je moet wel opnieuw door security. Met fasttrack gaat dat wel lukken vaak. Is het niet een idee om alsnog voor de KL vlucht te kiezen, en een dag eerder weg te gaan? Boek je een hotel aldaar, kom je uitgeslapen aan op het vliegveld.
Even gekeken, en American vliegt ook -op een ander tijdstip - met de 767 naar Chicago. Hoewel deze gerefit is heeft deze geloof ik geen IFE. Krijg je wel een tablet, maar toch.... Al met al denk ik dat KL hier het beste product biedt voor het minste geld. Met de suggestie om te blijven slapen doelde ik overigens op Copenhagen, zodat je echt ruim voldoende tijd hebt. Dan heb je op "de dag zelf" ook tenminste volledig profijt van zaken als fasttrack security enzo. En dan hoef je ook niet meer terug van LHR naar Ams. Succes met de keuze!