Dubai PCR Certificaat

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door jesse01, 28 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Trots niet hoor, dat is jouw eigen oordeel. Voor mij is het alleen een interessante discussie. De gezondheidsrisico's zijn met het maken van een sneltest te beperken, vandaar dat ze ook in de EU worden aangenomen. In Dubai inderdaad niet, en dat was mijn eigen risico.

    Je vergelijkt me met een onwerkelijk voorbeeld. Je doet alsof ik alle regels aan m'n laars lap en totaal geen besef heb over de maatschappij. Dat is belachelijk, anders zou ik geen test hebben laten doen.

    In Nederland is er geen quarantaine plicht, dus nee ik ga niet in quarantaine. Ik zal wel straks in Nederland nog een keer een sneltest laten doen.
     
    coenvh vindt dit leuk.
  2. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Je hebt helemaal gelijk. Ik vind mijn reactie absoluut niet normaal. Het overkomt me ook zelden dat ik, puur op basis van een stukje tekst, zo misselijk word. Ik denk dat ik dat wel heb kunnen overbrengen.

    Ik heb me overigens nog ingehouden.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2020
    Ambtenaruh, Didier13, westi en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Met elk bericht dat je post, bevestig je alleen maar meer je houding dat jij het vooral beter weet, en je nergens aan hoeft te houden.

    Dubai/VAE is ORANJE, en je moet dus 10 dagen in thuisquartaine.

    https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/verenigde-arabische-emiraten/reizen/reisadvies
     
    Ambtenaruh, Didier13, Carel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Manmanman. Juist door dit gedrag gaat die plicht er wel komen. En gaat de overheid straks over tot een algeheel negatief reisadvies in de vakantie. Dan kunnen mensen die zich wél aan de regels willen houden zelfs niet meer naar de weinige gele bestemmingen en moeten reisorganisaties wéér annuleren. Omdat sommigen het nodig vinden om zich niet aan de dringende adviezen te houden 'want het is geen plicht' en daarmee des te meer argumenten aanreiken aan het anti-vakantie/reizen sentiment. Niet dat ze er vervolgens zelf last van hebben... Pfff
     
    Didier13, lloydje33, Carel1 en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Kunnen we deze zot bannen? Ik heb voldoende persoonlijke medische redenen. :mad:
     
    Ambtenaruh, Didier13, Eagle en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Als jij je niet aan de regels houdt en vanuit oranje gebied komend niet in quarantaine gaat... moet je dat nog vragen dan? Ik denk dat je maar 1 ding belangrijk vindt: Jesse
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2023
    Ambtenaruh, Didier13, Carel1 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Wat een geweldige wending in dit topic. Ik pak de popcorn erbij!
     
    Ambtenaruh, Javadest en Ruut vinden dit leuk.
  8. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Je hebt helemaal gelijk er is geen plicht. Maar als je zo slim bent weet je ook dat die plicht er niet is niet omdat het kabinet dat niet wil, maar omdat het juridisch te gecompliceerd ligt. De nut en noodzaak van quarantaine bij thuiskomst uit oranje staat nergens ter discussie. Je zegt dat je besef over de maatschappij hebt, maar verschuilt je vervolgens achter "het is toch niet verplicht". ik zou kunnen zeggen dat je dan het risico loopt je ouders te besmetten als je langsgaat. Maar dan zeg je wellicht dat je daar uit veiligheidsoverwegingen nu even niet naartoe gaat. uiteraard zijn jouw ouders veel belangrijker dan alle andere mensen die je tegenkomt, maar het risico waar je de mensen in de supermarkt en waar dan ook blootstelt is hetzelfde. Ik ga voor mij deze discussie sluiten, want ik word er gewoon verdrietig van. Ik wens je alle gezondheid toe, en hoop dat je je de kritiek een klein beetje aantrekt, en misschien toch iets meer aan je medemensen denkt in de toekomst.
     
    Ambtenaruh, Didier13, thomassmit en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik snap nog steeds niet dat er in NL geen PLICHT is. dat hadden speciaal voor mensen die er net zo over denken als jij al lang moeten invoeren.

    Ik heb al mijn afspraken en bezoeken aan NL opgeschort omdat ik vanuit Polen ook in quarantaine zou moeten en ik me liever wel aan de regels houd.

    Ik hoop dat de quarantaineplicht wordt ingevoerd voordat jij terug komt. :eek:
     
    Ambtenaruh, Didier13, lloydje33 en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Helaas geen popcorn hier, mijn mond is opengevallen en ik krijg hem niet meer dicht. Na vorige week uren in de rij te hebben gestaan bij het testcentrum vier dagen achter elkaar, eerst na een geval in de klas van mijn zoon en daarna een geval op kantoor*, heb ik gewoon geen woorden voor de houding, die hier ten toon wordt gesteld.
    De regels zijn een nauwkeurige afweging van beste kennis op dat tijdstip en wat het beste is voor de samenleving als geheel. Die kunnen voor goede redenen per land verschillen, vanwege de samenzetting van de samenleving, economische betrekkingen, etc etc. Daar kun je een mening over hebben, en die mag je ook uiten, maar als je het er niet mee eens bent, is daar een democratisch politiek proces voor. Je gaat niet je eigen regels verzinnen, en al helemaal geen valsheid in geschrifte plegen om er omheen te gaan. Bah!

    *) alle tests waren negatief, gelukkig.
     
    Ambtenaruh, Didier13, thomassmit en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Mee eens. Natuurlijk gaat dit forum vaak over de privileges van de happy few, over het opzoeken van de mazen in de regelgeving, over de life & travel hacks, maar dit jongetje plaatst zichzelf zo ontzettend buiten de orde, dat ik popcorn onmogelijk kan binnenhouden nu.
     
    Ambtenaruh, westi, Didier13 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Travel hacking is regels buigen, niet breken.

    Daarnaast een groot verschil in mogelijke consequenties tussen wetten voor de volksgezondheid en de T&C van een commercieel bedrijf.
     
    Ambtenaruh, Thijsk, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Exact.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  14. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Je toon.
     
    coenvh en Krabnov vinden dit leuk.
  15. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Omdat je mij er terecht van beschuldigt dat ik mijzelf baseer op slechts twee minuten amateur-onderzoek, heb ik je aanmoediging om nog wat verder te graven ter harte genomen. Het beeld dat ik op basis van mijn twee minuten-onderzoek had, wordt eigenlijk alleen maar bevestigd: je bent een jonge, ambitieuze, succesvolle, zelfingenomen nonvaleur die schijt heeft aan quarantaine- en social distancing voorschriften (of ben je na je reis naar Spanje wél in quarantaine gegaan?).
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2020
    Didier13 en Goldfly vinden dit leuk.
  16. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ah, hallo Tomhster! Als je punt is dat mijn reacties op Jesse getuigen van hypocrisie, een dubbele moraal en grensoverschrijdend gedrag, dan kan ik maar één ding zeggen:

    Je hebt gelijk.

    Ik heb, minder dan een week nadat ik jou aansprak op jouw toon, me qua toon tot een zo mogelijk nog lager niveau laten zakken, doordat alles wat ik in mij heb (en dat is een hoop, want ik ben te zwaar) allergisch reageerde op dit jongetje Jesse. Niet goed te praten!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2023
    Ambtenaruh, ErwinLansing, Javadest en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ho even. Laten we er geen persoonlijke kruistocht van maken en er dingen van iemands sociaal media en dergelijke bij gaan halen, wat je ook van iemands gedrag vindt. Dan ontaardt het hier alleen maar in moddergooien.
     
  18. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Tja, als mij oppervlakkig onderzoek wordt verweten dan vraag je erom...
    Zullen we dit topic gewoon lekker op slot gooien? Ik zal die screenshots verwijderen. Al moet ik wel zeggen dat het me niet duidelijk is waar de grens ligt: posten van openbaar beschikbare informatie (ik) of het opscheppen over strafbare feiten (jongetje Jesse).
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  19. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    829
    Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
    Hoi allemaal, wat hier besproken wordt valt niet meer binnen de bedoeling van het InsideFlyer Forum. Ik ga dit topic daarom ook sluiten.
     
    JosEnrafNonius, Ruut en ErwinLansing vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina