Cheap tickets (goeie deals, error fares, etc.)

Discussie in 'Economy Fares' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    En voor €258 heb je een retour van sin naar dxb ;)
     
    Mike vindt dit leuk.
  2. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Like like! :)
    Zo kom je nog eens ergens! En als je economy vliegt op zo'n lange afstand is het ook niet erg om wat kortere segmenten te hebben om de benen te strekken, zeg maar!
     
  3. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ja ik zou anders nooit Kenya vliegen en al helemaal nooit in Nairobi komen.. nu kun je het of NBO AMS met KQ of gewoon met KLM boeken... met korte stop over met iets van 18 uur layover.. voor een sfeer impressie van NBO:D
     
  4. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Kunnen het ook in Kiev vieren met zn allen.. flesje vodka voor 3 euro ;-)
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Hopelijk is de nieuwe terminal in NBO dan up and running. Anders zit je als Skyteam E+ in Y zonder lounge.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    MH gooit niet vanaf alle luchthavens de prijzen in de aanbieding. Zeker niet vanaf KUL.
    Vanuit Singapore zijn er over het algemeen veel bestemmingen goedkoper, iemand een andere origin gevonden waar de prijzen ook zijn gedaald?
     
  7. fbruno

    fbruno Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Overlaatst heb ik deze nog gevonden, helaas wel telkens een weekend tussen te vluchten door de sunday night rule.
    BRU-LAX-GOT-SFO-BRU
    23 342 miles voor 673 euro = 0,0288 €cpm, en met A380.

    Een gewoon retourtje BRU-LAX kost ook maar +- 450 euro trouwens met BA, ook zeer goedkoop.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 17 aug 2014
    Mike vindt dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Mooie vondst! Ik zie dat bij OneWorld alliance betere deals te vinden zijn dan bij Star Alliance om naar L.A. te vliegen... toch eens over nadenken
     
  9. fbruno

    fbruno Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Er kan zelfs nog zo'n 70€ af gefueldumped worden (zowel van BRU-LAX-BRU als BRU-LAX-GOT-SFO-BRU), en de 3x is niet zo moeilijk te vinden :)
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  10. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Dan kan het voor een ander toch nog wel moeilijk zijn om de 3x te vinden? ;)
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Newbie vraag: wat is 3X?
     
    TheoS vindt dit leuk.
  12. fbruno

    fbruno Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Dat is een onderdeel van een fueldump. 3x staat voor third strike, een vlucht die je aan een itinerary toevoegt waardoor de brandstoftoeslag (YQ or YR) anders berekend wordt en de totaalprijs daalt. Soms kun je de prijs van een vlucht er enkele honderden euro's mee omlaag krijgen. Deze 3x'en zijn natuurlijk niet zomaar op internet te vinden omdat er dan te veel mensen gebruik van zouden maken en de luchtvaartmaatschappijen deze fouten eruit zullen halen. Je moet ze dus zelf zoeken. Op forums zoals Flyertalk, Milepoint, VFT zijn er wel topics waar er op een gecodeerde manier fueldumps worden gepost.
    Het is officieel ook niet toegelaten, dus er bestaat altijd een risico dat de luchtvaartmaatschappij je ticket annuleert als je het gefueldumped hebt.

    Zeker dit eens lezen als je ermee wilt beginnen, maar ik kan je al waarschuwen dat je er heel veel tijd en moeite in zult moeten steken om uit te zoeken hoe het werkt voor je er effectief van zal kunnen profiteren.

    hackmytrip (PUNT) com/2012/01/introduction-to-fuel-dumping/
    flyertalk (PUNT) com/forum/mileage-run-discussion/930922-trick-negotiate-special-savings-lounge-thread-2333.html
    milepoint (PUNT) com/forums/threads/trick-it-faq.1278/ (verwijderde posts met de wayback machine bekijken :))
    vielfliegertreff (PUNT) de/economy-class-tarife/41782-canat-trick-der-offizielle-bettelthread.html

    (Ik kan geen links posten omdat ik niet genoeg berichten heb ofzo)
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2014
    TheoS vindt dit leuk.
  13. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Bedankt @fbruno ! Interesting stuff! :)
     
  14. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    FD kost echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel tijd!

    Zie hier (ik zal dit binnenkort op de .com zetten)
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  15. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Heb je er zelf succes mee, @fbruno ?
     
  16. fbruno

    fbruno Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Ik ben er ook geen expert in, heb wel al enkele 3x'en gevonden bij Oneworld, en ook enkele die niet meer werken ondertussen, maar voor *A ofzo (waar ik er zou willen vinden) ken ik er bv geen enkele.
     
  17. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Het eiland Samoa (Wie kent het niet) inclusief 3 dagen rondhangen in Sydney voor 823 euro. Zonder de stopover in Sydney verkrijgbaar voor iets meer dan 700 euro.

    Schermafbeelding 2014-08-17 om 21.21.47.png
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  18. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Krijg je bij een FD wel altijd de miles bijgeschreven voor de vluchten die je wel hebt genomen?
     
  19. Elve

    Elve Newbie

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    18
    Dat is afhankelijk van de boekingsklasse van het ticket, net als met een normaal ticket. Ik heb zo her en der al eens wat gelezen over FD'en, vindt het een heel interessant fenomeen, maar het lukt me nog niet om x'en te vinden. Als er iemand is die mij via PM hier wat bij zou willen helpen zou ik zeker interessant vinden.
     
  20. fbruno

    fbruno Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Normaal wel, maar als je vaak vliegt met een fueldumps is het veiliger om geen frequent flyer nummer in te vullen omdat ik al verhalen heb gelezen van accounts die worden afgesloten wegens misbruik, of dat luchtvaartmaatschappijen je echt gaan contacteren om te melden dat het verboden is trajecten niet te vliegen en dreigen dat ze de kostprijs van het ticket kunnen herberekenen volgens wat effectief afgelegd is enzo (dit was zelfs niet eens met fueldumps maar met throwawayticketing of hidden city ticketing, veel onschuldigere trucjes).
    Als het maar eenmalig is om status te behalen ofzo kan het niet al te veel kwaad om je FFP nummer in te vullen.

    Ik heb wel eens gehad dat ik vloog op een ticket waarop de YQ verdwenen was en ik een segment niet vloog, en de miles verkeerd werden bijgeschreven. Dit was wel niet met een 3x, maar door een fout van een boekingswebsite.
    Was een ticket van 160€ AMS-IAD-EWR / EWR-BRU-WAW. Ik heb het laatste deel BRU-WAW niet gevlogen.
    Een week na mijn vluchten zag ik dat ik miles had gekregen voor BRU-WAW (terwijl ik dat traject niet gevlogen had), maar niet voor EWR-BRU (terwijl ik dat traject wel gevlogen had).
    Ik heb toen een retroactive request ingedient (wat opzich ook al half riskant was) en heb de miles voor EWR-BRU achteraf nog gekregen, terwijl de miles voor BRU-WAW niet werden verwijderd :)

    Zo'n retroactive request kun je natuurlijk niet indienen als je een ticket gefueldumped hebt met een 3x, want dan zouden ze er onmiddellijk achterkomen. Hierdoor heb je dus ook het risico dat ze je mijlen verkeerd bijschrijven, en je het correcte aantal niet kunt claimen waardoor je minder mijlen als verwacht kunt hebben ofzo.
     
    Kilian en TheoS vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina