CAI-JED-ICN-JED-RUH-ICN-JED-CAI €800 SV

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door Unusualtravelblog, 7 jan 2023.

  1. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Belangrijkste tip is denk ik: als zo'n fare langs komt, wacht dan niet met boeken.
    Fare is volgens mij verdwenen. Mogelijk duikt deze later weer op, dat zou niet voor het eerst zijn bij Saudia.
     
  2. Speksnijder

    Speksnijder Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    Hij was er zondag 22-1 nog voor de eerder opgegeven data, maar in die periode past het niet in de agenda. Daarom verder gaan kijken naar andere data, maar kon niets (re)construeren. Maar ik blijf het volgen. #isookleuk
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  3. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Interessante ervaring.

    Ik heb deze business fare gevlogen met een twist. Door de eindbestemming in Saudi Arabië te nemen i.p.v. terug Caïro zakte de prijs naar €550, waarvoor ik 129 XP en 34k mijlen ontving. De geboekte route was CAI-JED - Azië - JED-AMS-JED-XXX. Toen ik in Amsterdam aankwam ben ik toch wel niet in het slaap gevallen en mijn vlucht terug naar Saudi Arabië gemist ;), jammer, dan maar naar huis gegaan. ;)

    Tot mijn verbazing had de gate agent me opgebeld met de vraag waar ik bleef, omdat het last call was. Zo zo, wist niet dat ze dat in Schiphol deden, dat was nieuw voor mij. Ook een leuke aan dit ticket: alle geboekte vluchten werden mooi gecrediteerd. :D
     
    FlyingBlob, JRRM, BartF en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Speksnijder

    Speksnijder Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    Dank voor je update en leuk om te lezen. Ik blijf het in de gaten houden en als er weer een dergelijke deal is, (en het past in de agenda), dan wil ik hem zeker gaan doen.
     
  5. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Het is weer mogelijk om een goedkoop te vliegen van Cairo naar Seoul met Saudia. Wie weet er een leuke route van te maken? ;)

    Voorbeeld 629 EUR:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • Saudia.png
      Saudia.png
      Bestandsgrootte:
      152,3 KB
      Weergaven:
      79
  6. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Deze lijkt niet meer beschikbaar, althans wanneer ik naar de boeking site ga krijg ik die melding. Andere data via google flight krijg ik precies dezelfde melding.

    Benieuwd of iemand zo'n vlucht inmiddels al keer gedaan heeft?
     
    Speksnijder vindt dit leuk.
  7. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Lijkt een OTA fout te zijn (supersaver geeft ook een error). Krijg dit niet gereproduceerd middels ITA.
     
  8. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Helemaal geen OTA fout. Wie zoekt die vindt...
    Secretflying, flyertalk, etc springen op deze fare dus als je er gebruik/misbruik van wilt maken zou ik niet te lang wachten.

    Ik heb exact dezelfde vlucht geboekt voor Q1 2024 dat als ik reeds begin dit jaar had geboekt (zie posts in deze topic van maanden terug):
    CAI-JED-BKK-JED-AMS-JED-MED
    Kostprijs: €350

    Positioneringskost: 25K A3 mijlen (want C class) + €67 taxes voor BRU-ATH-CAI met Aegean.
     
    FlyingBlob, michiel1, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. solofarie

    solofarie Blue Tier

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Heb je een linkje? Ik krijg hem maar niet in elkaar gepuzzeld.
     
  10. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    JED - ICN gaat volgend jaar (in maart iig) niet meer. Heen heb ik nu een extra vlucht JED - RUH. Terug ben ik omgeboekt rechtstreeks ICN - AMS met Korean. Ene kant wel fijn maar kost me wel 8xp (oke 2xp extra op de heenweg verdiend dan). Nou had ik dit niet als XP run geboekt maar meer omdat het goedkoop was en ik graag naar Korean wilde, maar toch elke XP is meegenomen.

    anyways mocht je JED - ICN in je run hebben, verwacht dan binnenkort een schedule change.
     
  11. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Ik weet dat als je een IROP tijdens/vlak voor je reis hebt dat je dan wel kan vragen om de originele XPs (bijvoorbeeld: je staat op Schiphol om AMS-CDG-BCN te vliegen, die CDG vlucht wordt er uitgehaald en je vliegt rechtstreeks naar BCN dan kun je dus de XPs vragen voor AMS-CDG-BCN). Hoe dat zit als er 4 maanden van tevoren wijzigingen worden gedaan...?
     
  12. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Ja klopt. Bij AF/KL is dat ook makkelijk te fixen. Maar of dat bij een ticket van SAUDIA zo makkelijk achteraf te claimen is…
    Ik ga het uiteraard wel proberen !
     
  13. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Het claimen van mijlen en XPs voor gewijzigde Saudia tickets gaat bij FB soepel. Bij mij was enkele maanden voor vertrek een vlucht gewijzigd waarbij de terugreis niet meer met Saudia ging, maar met Qatar. Omdat het ook vluchten met een QR-nummer betrof, werden de XPs niet automatisch bijgeschreven. Hierop heb ik alle communicatie van Saudia samen met de boardingpassen naar FB gestuurd en binnen 48 uur was alles bijgeschreven.
     
  14. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Net terug van bovenstaande run. Vorig jaar alle BPs gekregen in CAI en alles verliep heel soepel. Nu ging het minder vlot: BPs gekregen enkel tot in BKK. In BKK bij de checkin ging het niet zo soepel, uiteindelijk waren ze met 5 naar m'n ticket aan het staren. Heb hen kunnen overtuigen om toch de BPs mee te geven. Vervolgens in JED: Rood lampje bij scan van BP naar AMS: unable to board. Uiteindelijk hebben ze me laten wachten tot iedereen geboard was om dan nog even naar m'n ticket te staren, om uiteindelijk me toch aan boord te laten. Alles is goed verlopen maar hier en daar een stress momentje!
     
    Ambtenaruh, TheRobin, Ready2Board en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina