Business class deals

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door TheoS, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheoS

TheoS Silver Member Captains Premium Member

Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ook Austrian heeft zelfde aanbieding, maar ruimere periode:
    Amsterdam naar Bangkok voor €1529 business class.

Booking class: PSS12NL
    Boeken t/m 31 maart. Vertrek tot 31 juli (uiterlijke terugkomst 31 oktober)

2. TheoS

Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Qatar Airways business class AMS-BKK voor €1350
    Boeken t/m 19 april, reizen 16 juni t/m 10 dec.

B787 en A380 included! :)
    Op terugweg weliswaar overnachting nodig in Doha...
    qatar.png

Lionell, Jan van Putten en Ipponmaster vinden dit leuk.
  3. stijnec

stijnec Blue Tier

Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    wel lange minimum stay helaas

4. TheoS

Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Goedkope business class tickets naar Hong Kong en Jakarta!
    Vertrek vanuit Duitsland met BA via Londen naar Hong Kong voor ongeveer €1150

Vertrek vanuit Duitsland met BA via Londen naar Hong Kong en dan met Cathay Pacific naar Jakarta voor ongeveer €1250. Dit levert 640 Tier Points op. Dat is met één reis direct BA Silver!

Let op: boeken kan alleen via Hong Kong website! http://expedia.com.hk/
    Als je via ITA Matrix wilt zoeken, stel dan 'selling point' in op Hong Kong

Boeken tot 30 april. Start reis uiterlijk 5 juli.
    Ik ga 'm boeken! :)

5. TheoS

Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Nog een aanvulling:
    Je mag zowel op de heen- als terugreis maximaal 2 stop-overs inlassen. Dus in theorie zou je een heeeele lange stop-over in Londen kunnen doen, zodat je toch na 5 juli verder kunt reizen! ;)
    (Ticket wordt dan wel iets van 140 pond duurder vanwege Britse tax)

6. Ipponmaster

Ipponmaster Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Nice deal! Helaas past het net niet in mijn schema :(

7. Sanne von Kriegenbergh

Sanne von Kriegenbergh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Voor nog wat extra TP's (760 totaal) en een beetje extra geld en vliegvreugde en flink wat Avios (30k voor een non-status en 44k voor een BA silver/gold):

Schermafbeelding 2015-04-27 om 05.26.13.png

Laatst bewerkt: 27 apr 2015
    vlieggraagverweg en Lionell vinden dit leuk.
  8. TheoS

Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Haha, inderdaad. Extra vliegvreugde ben ik het helemaal mee eens, maar 120 TP's extra voor zo'n €400 vind ik dan toch wat duur... :cool:
    ita.png

Ipponmaster en Jan van Putten vinden dit leuk.
  9. Ipponmaster

Ipponmaster Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Hoop echt dat deze deal nog een keer in oktober valt. Dan snapbook ik em!

TheoS en Lionell vinden dit leuk.
  10. TheoS

Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Wow... met KLM business class van Budapest naar Peking voor €1.120
    Route BUD-AMS-CTU (Chengdu) met o.a. KLM B747, dan CTU-PEK met Sichuan Airlines in First Class (dit is gewoon business class). Terug PEK-AMS-BUD, ook met KLM B747 of met Air France B777 via Parijs.
    Levert ongeveer 16.000 FB miles op.

Boeken t/m 31 mei / reizen 22 mei t/m 5 dec 2015
    Ik heb wat zitten proberen, maar het tarief is zeer beperkt beschikbaar. Het is ook te boeken via KLM site, maar dan is de vlucht met Sichuan Airlines First vervangen door China Southern economy class.

11. TheoS

Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Flying doc en vlieggraagverweg vinden dit leuk.
  12. Ipponmaster

Ipponmaster Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Gegarandeerde nieuwe business class van KLM dus :)

13. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    TheoS, sinds afgelopen vrijdag denk ik er al over: wel/niet doen? 't Is een geweldige prijs maar tegelijkertijd weet ik ook dat ik met BA in Y naar HKG kan vliegen voor een stuk minder en het verschil kan gebruiken voor accomodatie in HK. Naast HK wil ik ook naar SIN, als ik toch in de buurt ben...
    Je kan voor ongeveer dezelfe prijs als voor TXL naar HKG in Business ook vanaf AMS naar HKG vliegen, wat het gaat kosten met CGK erbij weet ik niet.
    De voorgestelde stop-over, hoe kan je deze boeken? TXL LHR en dan maanden later LHR HKG CKG?
    Zou jij je reisroute willen uitschrijven? Mogelijk steek ik er wat van op dat ik weer kan gebruiken bij het plannen/boeken van een reis. Hartelijk dank.

14. TheoS

Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Hoi Alias,
    Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar voor business class is dit inderdaad goedkoop. Maar je kan inderdaad economy soms al voor €300-€400 euro retour naar Azië vliegen. Hangt er ook vanaf of je status en miles wilt sparen bij een airline/alliantie...
    Deze aanbieding van BA is echter alleen geldig vanaf Duitsland (en Oostenrijk geloof ik). Vanaf Amsterdam wordt het een stuk duurder. En t/m 30 april, dus nog één dag! Düsseldorf is wat dat betreft ook goed te doen.
    Als je wilt boeken, moet je kiezen voor "meerdere bestemmingen" en dan eerst DUS-HKG invoeren als vlucht 1, dan HKG-CGK als vlucht 2, CGK-DUS als vlucht 3. (Als je op terugweg nogmaals een stop-over wilt in Hong Kong, moet je vlucht 3 nog een keer splitsen in CGK-HKG als vlucht 3 en HKG-DUS vlucht 4)
    Hopelijk lukt het je zo! En besluit je toch niet te boeken, er komt vast wel weer een nieuwe aanbieding... ;)

Flying doc, SVDH en Ready2Board vinden dit leuk.
  15. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    TheoS, allereerst bedankt voor je reactie.
    Het is inmiddels zaterdag een week geleden dat ik er naar gekeken heb en wat ik mij herinner was de AMS HGK-retour rond de 1100 Euro. Hoe dan ook, nog steeds geen geld voor een business class retour noch voor jouw reis vanuit Duitsland. Ik vlieg zo weinig en dan ook nog in de lage/laagste klasse dat status en miles niet haalbaar/houdbaar zijn.
    Om onbekende reden heb ik er niet meer aangedacht en inmiddels is de aanbieding voorbij. Geen man over boord, met de (gekochte) miles kan ik in First of in Business die kant op vliegen.

16. thom bauwens

thom bauwens Blue Tier

Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Beetje OT daar het een "betaalbare" First Class is...
    Retour Emirates van FRA - HKG met een stop in DXB incl 2 x een vlucht A380 voor +- 3650 euri
    Blijkt een normale prijs te zijn voor deze route, maar "goedkoop" in vergelijking met andere First Class op deze route.

17. Wouter

Wouter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    KLM heeft al het hele jaar 999 euro business class tickets vanuit verschillende Europese landen (wisselt per maand ofzo) naar "b-bestemmingen" in China (chengdu, hangzhou, wuhan).

Om dit moment kan je voor die prijs vanuit Italie vliegen (bijv in november, LIN-CTU, LIN-WUH, allemaal rond de 1000 - 1100 euro).

Hoe vind ik een route waarbij ik in de beste AF/KL business class stoelen zit? Ik lees van alles over nieuwe business class van AF (1-2-1 layout), maar ik zie zo snel geen route voorbij komen waarbij ik zo'n stoelindeling zie. Wat is jullie strategie om dit te vinden?

Flying doc en TheoS vinden dit leuk.
  18. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Bij KL komt de 1-2-1 op de Dreamliner, die vanaf 25 oktober ingezet zal worden. De beste stoelen op KL zijn op de 747's en de omgebouwde 772's en de nieuw geleverde 773's (allemaal 2-2-2). De beste stoelen op AF zijn inderdaad de 1-2-1 Zodiac seats, op de omgebouwde 773's, die o.a. naar NYC vliegen.

19. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
  20. Wouter

Wouter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Dank voor je reactie. Hoe kom je er achter (naast trial and error) of een bepaald vliegtuig wordt ingezet?

Als ik een test boeking doe (gewoon op de klm website) van 2/9 lin-cdg / cdg-wuh en 17/9 wuh-can / can-cdg / cdg-lin zie ik bij het kiezen van de stoelen de 1-2-1 stoelindeling. Het lijkt me dat op die dagen op de route CDG-WUH and CAN-CDG een nieuw business class vliegtuig wordt ingezet. - dan vlieg je voor 1050 euro 2 maal in een topvliegtuig.

Als ik een test boeking doe in november (waar ik naar op zoek ben), zie ik die 1-2-1 stoelindeling nergens terugkomen. Dan betaal je ~1050 euro voor mindere stoelen, toch een minder fijne deal..

Is er een slimmere manier om dit uit te zoeken?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina