Brussels Airlines Premium American Express kaart

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Lionell, 5 jul 2014.

  1. Tom Verschueren

    Tom Verschueren Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Ja dat is mogelijk. Het betreft namelijk 2 verschillende bedrijven die deze kaarten uitgeven. Alpha card voor american express en Bank Card Company voor de MasterCard. Zij geven dan onafhankelijk van elkaar door hoeveel mijlen er telkens dienen bijgeschreven te worden.
    Cheers! Tom
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bedankt voor de info Tom! Ik ga mijn bank contacteren en informeren hoe snel ik die Visa kan opzeggen en dan de Mastercard aanvragen.
     
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dinsdagmorgen werd mijn Amex tot 3 keer toe geweigerd bij HIX Dublin, uiteindelijk met Maestro betaalt. Voor het boarden naar JFK nog snel gebeld naar Amex customer service en die vertelden me dat het om een technische storing ging en dat het binnen een paar minuten verholpen zou zijn.

    En het bleek inderdaad verholpen in NY, zorg dus altijd ook voor een backup betaalmiddel, want daar sta je anders om 5u 's morgens aan de check out...
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    De Amex kaart wordt toch blijkbaar niet overal aanvaard... Van de week in een winkel van Radioshack, kon hem wel swipen maar werd niet authorized terwijl er genoeg saldo op staat. 5 min later in een andere winkel werkte ie wel gewoon.
     
  5. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Heb jij saldo op je Amex kaart?
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Saldo in de zin van een limiet.
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Als je in Belgische supermarkten betaalt met "bancontact" (gewone bankpas) dan kan je vragen om extra cash geld (10, 20 of 50 euro), zou dit ook lukken als je met Amex betaalt?
    Zou mooi zijn... stel je vraagt om 50 euro extra, nadien stort je die op je bankrekening en schrijft het meteen over naar Amex... 50 euro is 75 airmiles en Amex ook meteen aangezuiverd. Of zit ik hier nu compleet naast met m'n logica?

    Iemand hier ervaring mee? Indien niet, probeer ik het deze week eens.
     
  8. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Geen ervaring mee. Ben benieuwd! Je hoeft je cc niet eens aan te zuiveren als je die 50 euro op je lopende stort. Van die rekening zal amex weer incasseren :)
     
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb geen automatische incasso met m'n Amex, ik krijg aan het einde van de maand een rekening en moet die dan betalen. Als ik een cash afhaal functie wil op m'n huidige Amex, dan moet het wel automatisch gebeuren en rekenen ze ook nog eens extra commissie aan...
     
  10. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    In NL krijg je bij amex 'geld pinnen' geen punten. Anders zou ik nu naar de eerste beste atm gaan en 5000 euro pinnen. En morgen weer ;)
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hahaha vandaar m'n vraag :)
    Omdat het als extra geld wordt aangerekend bij je boodschappen...
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  12. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ik denk dat je wel kans maakt. Hoe kan amex weten dat 50 euro van het totaalbedrag cash aan jou is uitgekeerd.
     
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Geen idee of ze daar verschil in maken bij de afrekening, ik ga het gewoon eens proberen!
     
  14. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Als ik winkelier was zou ik het niet doen iig, met de percentage's die gerekend worden voor verwerking :p Lijkt me echter dat als een winkel het accepteert dat het dan uiteraard meegerekend wordt. Amex krijgt vast geen specificatie dat je één brood en bananen gekocht hebt met daarnaast 50 euro opname. :D
     
    Lionell vindt dit leuk.
  15. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Veel betaalsystemen die Amex accepteren zijn zodanig ingesteld dat cashbacks niet lukken. Bijvoorbeeld bij een benzinestation, als je wat afrekent en € 1,50 wilt bijpinnen voor een kroketje uit de automatiek. Met je gewone pinpas lukt dat probleemloos, maar wanneer je je Amex-kaart in de automaat steekt krijgt de merchant direct een foutmelding op z'n POS. De reden: in de algemene voorwaarden die van toepassing zijn tussen de Merchant en American Express staat dat een Kaart niet gebruikt mag worden voor cash. Zie https://www.americanexpress.com/nl/...terms-and-conditions/Terms-and-Conditions.pdf, artikel 2, lid e, sub vi.
     
    Flying doc, Lionell en charley020 vinden dit leuk.
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Cash afhalen met de Amex lukt dus niet, heb het een tijdje geleden geprobeerd maar werd geweigerd in de Delhaize.
     
    Robby43 vindt dit leuk.
  17. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Als je op SN wil boeken met een Amex kaart rekenen ze een heftige 16 euro aan, daar sta je dan met je M&M Amex kaart... :D
     
  18. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Inderdaad idioot. Ik heb dit twittergewijs enkele maanden geleden reeds aangekaart bij SN. Ik kreeg als antwoord dat ze bezig waren er iets aan te doen... Niet dus.
     
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Lang leve de rondzwervende promo codes daarmee kreeg ik er 19 euro af
     
    flyerbe vindt dit leuk.
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573

Deel Deze Pagina