Boete voor "eerder uitstappen"?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Goldfly, 22 dec 2014.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb voor de duidelijkheid toelichting gevraagd bij KLM. Als je in Amsterdam je koffer terug wil krijg je in principe een boete van om en nabij de 240 euro. Dus in principe geen nacalculatie. Echter, het kan juridisch lastig zijn voor KLM om dit te heffen omdat ze geen juridische basis hebben om jou je koffer niet terug te geven. Wat je ook kan doen is bij je vertrekpunt vragen of ze je koffer slechts tot AMS willen labelen. Het kan zijn dat ze dit doen, hoewel je geen zekerheid hebt.
     
  2. VRR

    VRR Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb mijn bagage een keer laten labelen tot AMS omdat ik een transfer had van 13u, ik had gelukkig een kopie bij me met onderstaande text, anders hadden ze het doorgelabeld naar FCO. Omdat het volgens hun niet mag (Delhi).

    ( zie http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/baggage/baggage_allowance/index.htm)

    Als u tijdens uw reis een overstap moet maken, wordt uw ruimbagage meestal naar uw eindbestemming vervoerd. De bestemming van uw bagage staat vermeld op het bagagelabel dat u ontvangt wanneer u uw bagage afgeeft.

    Tijdens het overstappen hoeft u alleen uw bagage op te halen en opnieuw in te checken voor uw aansluitende vlucht, als:

    • u twee of meer tickets van verschillende luchtvaartmaatschappijen met verschillende voorwaarden heeft gekocht
    • u overstapt van een KLM-vlucht op een binnenlandse vlucht (bijvoorbeeld binnen de Verenigde Staten)
    • u aankomt op een andere luchthaven dan de luchthaven van waaruit uw aansluitende vlucht vertrekt
    • uw transfer langer dan 12 uur duurt of uw aansluitende vlucht de volgende dag vertrekt. Bij een transfer op Amsterdam Airport Schiphol of Parijs-Charles de Gaulle kunt u vragen of uw bagage wordt doorgelabeld naar uw eindbestemming
    • u een tussenlanding maakt
    • uw transfer een vervoer per bus of trein omvat
     
  3. Youri

    Youri Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb op de route BRU-AMS-X-AMS-BRU meerdere malen het segment AMS-BRU niet gevlogen. Ik heb altijd netjes uitgecheckt voor AMS-BRU nadat ik in Amsterdam landde en nooit een naheffing gehad. Ik ken verder niemand die ooit een naheffing heeft gehad. Daarnaast zijn er veel valide redenen te bedenken waarom je de laatste vlucht niet neemt / zou missen.

    Voor bestemmingen naar Noord- en Zuid-Amerika is deze route tot wel 300 euro goedkoper dan direct vliegen vanaf Amsterdam. Een enkeltje Brussel met de trein vanuit de Randstad kost vaak maar 25 euro.

    Ik reis nooit met ruimbagage, dat maakt het voor mij eenvoudig om dit te doen.
     
  4. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Dat is het probleem nou net. Als ik 1-2 weken in de VS ben haal ik het niet met alleen handbagage.
     
  5. Youri

    Youri Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Zakelijk kan ik me voorstellen dat het lastig is, een pak in een rugzak is meestal geen goed idee. Voor vakantie is het een vooral een kwestie van wennen. Ik heb 2 jaar terug de LA-Vegas-SF road trip gedaan (een maand voor uitgetrokken) met 4kg aan kleding en iedere week ging alles in de wasmachine.

    Die naheffing is een broodje aapverhaal. Zolang je met handbagage reist en dit trucje sporadisch gebruikt is er niks aan de hand.
     
  6. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    That's Amurica. :)
     
  8. Tuvalu

    Tuvalu Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Er zijn heel veel dingen, die de luchtvaartmaatschappijen accepteren, allemaal zonder rechtzaak, ook in de VS. Als het maar op particuliere basis gebeurt.

    Maar deze site gesuggereerd dat hier professioneel (om niet te zeggen commercieel) geopereerd wordt. Dan wordt het een ander verhaal. En ik kan me voorstellen dat dan in Europa ook niet anders gereageerd zou worden.
     
  9. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    True, maar ik begreep dat het hier een actie van individu betrof, zonder commerciële grondslag. Betwijfel dan ook of dit stand gaat houden in de rechtszaal...
     

Deel Deze Pagina