Ik vlieg regelmatig naar Jakarta, altijd met Emirates in Business class. Dit omdat ik dan een stuk uitgeruster aankom
Ja heel bizar is dat! De driver service vind ik wel een aanwinst trouwens hoor! Ik maak er altijd gebruik van
Ik vlieg 1 keer per maand naar Amerika voor mijn werk en kan mijn tickets zelf boeken. Dit doe ik altijd lang van te voren . Ik vlieg eigenlijk altijd in BC, maar zoek wel goed naar de meest scherpe aanbiedingen. Zo zijn er nu bijvoorbeeld BC fares vanuit Dublin voor +/- 1000 euro. Binnen Europa en Amerika boek ik altijd economy. Ik heb ook aantal keer een AA Zuid Amerika deal geboekt voor +/- 1500 euro en maak dan een tussenstop van een week in Chicago of NYC en vlieg dan op vrijdag door naar GRU, LIM, SCL of EZE, na het weekend vlieg ik weer terug naar huis. Unieke kans om wat van Zuid Amerika te zien, nadeel is wel vaak 3 red eye vluchten in een week. Bijna altijdl nieuwe cabin met flatbed seats. Zijn hier eigenlijk nog andere forumleden die gebruik gemaakt hebben van de AA Zuid Amerika deals met als hoofdbestemming USA?
Bedankt voor je reactie. Heb je dan een bepaalde budget range ofzo waarbinnen je mag boeken? En waar ik wel benieuwd naar ben: waarom mag je BC vliegen? Misschien een gekke vraag, maar omdat je ook steeds vaker ziet dat werkgevers hooguit EC vergoeden.
We hebben niet echt een bepaald budget, maar wel een soort regel dat als we langer dan 8 uur vliegen we BC mogen boeken mits betaalbaar. Voor een last minute trip lukt dit eigenlijk nooit, maar als je een paar maanden van te voren kan plannen is dit goed te doen. Zakelijk gezien is dit trouwens best goed te verdedigen. Iemand die veel reist verliest ook veel privé tijd, als je BC terug vliegt dan kan je wat slapen en heb je nog wat aan je weekend. Op de heenweg werk ik vaak de halve vlucht, ook dit levert zakelijk voordeel op. Ander voordeel is dat BC tarieven vaak veel betere change/cancellation voorwaarden hebben. Hier heb ik al regelmatig gebruik van gemaakt.
Binnenkort eerste business class ervaring eveneens op de Dreamliner met LATAM. Goede verhalen over gehoord, eindelijk tijd en ruimte om het uit te proberen!
In mijn geval; vooral het gemak, "uitgerust" ergens komen en plat kunnen liggen (behalve op de slippery slope van KLM, wat een verschrikkelijke dingen waren dat). Werken aan boord doe ik niet. Vooral veel lezen, en heel af en toe een film of docu. Het eten enzo, ja het zal allemaal wel, het is nooit echt super boeiend, geen chef's table . Verder ga ik vaker met vrienden weg die zelf ook vaak bc/first vliegen. Het is vooral het relaxt ergens naartoe gaan. Niet haasten, geen gedoe, en vooral heel veel drank in de lounge en op de vlucht. Verder is het vaak een slaappil er in, en je wordt lekker "fris" wakker... vooral na de champagne (Lekker verantwoord haha!!!).
Nou ik geniet er wel van als ik als een prinsesje wordt behandeld. Privé nagenoeg geen businessclass, voor werk en dans heb ik er niets over te zeggen. Ik beland in de BC naar gelang de grollen van de baas/klant of de budgetten...en hup in de lounge en aan boord ga ik ook los aan de drank (als ik de volgende dag nog vrij heb tenminste )
Ik betaal wel voor een business class ticket. Zo vlieg ik in februari met Qatar Airways naar BKK. Dit was een ticket voor zo'n 1400 euro, dan vind ik het nog wel te doen. Ik zou echter nooit bijvoorbeeld 2500 euro voor het zelfde ticket betalen. Ik doe het eigenlijk om dezelfde redenen als hierboven ook al beschreven staat, je komt uitgerust aan, lounge toegang en champagne. Daarbij is het voor het eerst dat ik met Qatar Airways vlieg in business class. Ben erg benieuwd naar het product waar de meeste altijd zo positief over zijn.