Beste en slechtste luchthavens

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Mike, 21 jul 2014.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    MIA, wat is dat een rommeltje. Ik ben de laatste tijd onder de indruk van LHR, vloog zowel in de ochtend als avondspits van en naar LHR. Ik was de enige in de rij voor security (fast track), geen rij om de lounge (SkyTeam Lounge en BA Galleries) in te gaan, voldoende plek om te zitten en te eten. In 7 minuten buiten staan nadat de deuren van het vliegtuig zijn geopend.

    SIN en HKG zijn toch wel twee pareltjes. Ik zie ze niet als luchthavens, maar als een luxe winkelcentrum met connecties naar de rest van de wereld.
     
  2. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Op zo'n beetje alle Franse luchthavens krijg ik van veel dingen jeuk. Sta je in de internationale terminal en wil je een broodje bestellen. Spreekt de broodjesmadame geen woord Frans.... Gaf mn FB AMEX terug en zei: Money.... Mooi land, jammer dat er Fransen wonen...
     
  3. texasbart

    texasbart Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik vond vorig week de luchthaven van Barcelona best te pruimen. Zeer ruim, clean en van alle kanten prachtig zicht op de tarmac. Halve liter bier en 'n muffin voor 3,95 euro. In welke beschaafde Europese luchthaven doet men dat na?:D:p Geen constant gestoor door de speaker bij elke wijziging ofzo, gewoon op de infopanels kijken, heerlijk relaxed..
     
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De Skyteam lounge op LHR vind ik wel een van de beste.
     
  5. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ik vond de SOF echt dramatisch, ik was daar iets wat vroeg voor mijn vlucht terug naar schiphol en dacht wel even langs de winkels kunnen lopen, werkelijk waar maar één winkeltje met wat standaard snacks enzo, SAW vond ik daarentegen wel een mooi vliegveld, alles goed aangegeven en goed school, jammer dat ze alleen geen gatewijziging doorgaven waardoor we op het laatste moment naar een andere gate konden, afgelopen vrijdag was ik op de luchthaven van CPT en die was echt klein voor de internationale vluchten, er vertrekt welliswaar niet zoveel alleen ik vond het vreemd dat er zo weinig te doen was voor zo'n luchthaven van een grote stad.
     
  6. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Is CPT nog steeds zo klein? De laatste keer dat ik er was is al weer even geleden(2008) en toen werd er flink gebouwd voor het WK van 2010. Ik had toen wel het idee dat het een groot vliegveld ging worden met veel winkels.
     
  7. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik vind PRG trouwens een erg fijn vliegveld, met gemak lukte het me om een overstap van 35 minuten te halen. Verder is het schoon en ruim opgezet.
     
  8. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    De centrale hal is wel mooi, met veel winkels maar als je door de douane gaat naar internationale vertrekken hebben je hooguit 10 winkels met ook nog is veel souvenirswinkels
     
  9. HiltonHotelFans

    HiltonHotelFans Blue Tier

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    28
    Mijn voorkeur is LHR, de BA lounges zijn ruim en luxe. Verder ben ik onder de indruk van RTM, klein en zakelijk.
     
  10. fbruno

    fbruno Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    WRO en GDN vind ik leuke regionale luchthavens, modern en veel faciliteiten, maar wel klein en overzichtelijk.

    Slechtste luchthaven waar ik al geweest ben moet misschien wel de lowcostterminal in Turku zijn.
    Deze terminal is gewoon een oude schuur/hangar en men heeft er maar snel een terminal van gemaakt.
    Er zijn niet eens bagagebanden, als je ruimbagage moet ophalen moet je gewoon de check in hal binnenlopen, en daar legt men de ruimbagage, net naast de check in balies. Vanaf het vliegtuig kun je op 30 seconden op de straat staan.
    De rokersruimte is ook leuk: men heeft gewoon 3 heras hekkens rond een deur van de terminal geplaatst, en daar kun je dan roken, terwijl je gewoon op de tarmac staat.
    https://foursquare.com/v/terminal-2/4d8cdefffa94370456cddac5/photos
     
  11. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Dat is toch positief? Ik denk dat het in SXB(Straatsburg) ook niet veel langer dan 30 seconden duurde dat ik voor de vertrekhal stond :p
     
  12. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Heel wat Afrikaanse luchthaven zijn een ramp (en zeker ook FIH @Kristof ;) ), vanwege een gebrek aan organisatie, bouwvallige, hopeloos verouderde infrastructuur of gewoon corruptie bij zowat iedereen die er rondloopt. Delhi vind ik ook hopeloos bureaucratisch en inefficiënt. De meeste mensen houden niet van FCO maar ik vind het nog meevallen. En je kan er overal broodjes met heerlijke Italiaanse producten krijgen, een groot pluspunt.

    Aan de andere kant van het spectrum: Singapore Changi, en dan zeker terminal 3 is fantastisch. Binnen de grote Europese luchthavens vind ik München zeer goed. Vooral het feit dat ze een eigen brouwerij op de luchthaven hebben speelt in hun voordeel :D
     
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    En gratis koffìe op MUC.
     
  14. flying2much

    flying2much Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    ZRH vind ik een van de beste, en de *A Senator lounge vind ik prima.
     
  15. Luda

    Luda Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Er zullen niet veel mensen zijn geweest maar vind TNG een prima luchthaven. Ik ben er relatief "vaak" 4 a 5 keer per jaar. Het is er heel erg klein maar al het personeel is er erg vriendelijk en meestal ben ik binnen 5 min voorbij douane en checks. Alleen maar goede ervaringen verder met Air nostrum en Royal Air Maroc die daarop vliegen.
     
  16. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Port Sudan is een belevenis. Er is een shop met oa. melkpoeder en wasmiddel, maar was dicht. Ook bij vetrek was de tax free gesloten, je zou denken dat men de shop zou openen op maandag want dat is de enige dag dat er een international vlucht land & vertrekt...niet dus.
    Er is in heel de luchthaven ook niets te drinken te krijgen!
     
    Mike vindt dit leuk.
  17. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Een Airport hoeft van mij niet heel groot te zijn als er maar een plekje is waar je rustig kunt zitten en iets goeds kunt eten.

    Beste:
    AMS. Alles is te koop, korte looptijden, duidelijke bewegwijzering

    SIN. Zelfde als AMS

    CPT. Niet te groot, goed georganiseerd en zeker voor de paspoort controle goede horeca.

    GYE.Beste airport sushi bar ever! Raar alleen dat je hier je bagage karretje moet huren voor 2,5USD

    Slechtste:
    Afrika in het algemeen maar mijn slechtste op dat continent tot nu toe is:
    PNR. Is een belevenis! Smerig, ongeorganiseerd en CORRUPT vanaf het moment dat je aankomt tot aan de gate heb je wel 4 'checkpoints' Enige doel van de officials daar is je geld afhandig maken (no Congo money allowed outside Congo!) Terwijl er in de 'lounge' na de paspoort controle of wat er voor door moet gaan alleen met cash lokaal geld betaald kan worden. Veiligheid word niet op gelet. Voor je instapt doet de LH of AF bemanning zelf nog een laatste body & bag search.

    JED. Oud en vervallen airport in dit rijke land. Zorg dat je vliegt met Saudi airlines! Deze hebben hun eigen terminal waar e.e.a. nog enigsinds normaal georganiseerd is. Alle andere maatschappijen maken gebruik van de north terminal waar de security er een sport van maakt je letterlijk uren te laten wachten terwijl ze zelf in het zicht koffie drinken, peukies roken en natuurlijk iedere drie uur bidden. Laatste keer heb ik hier vier uur in de rij gestaan.

    HAN. Oud en vies. en Vietnam Airlines' binnenlandse vluchten hebben altijd vertraging. Ze zijn een nieuwe terminal aan het bouwen. Hopelijk word het dus beter.

    ICN. De keer dat ik er was was mijn KLM vlucht de laatste die vertrok die dag. Ik wilde wat eten maar alle eetgelegenheden waren al dicht. Gelukkig had ik wat sultanas bij me. Maakt wel dat deze airport in het lijstje slechtste staat.
     
    Mike vindt dit leuk.
  18. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Het mooiste aan Jakarta airport zijn die porter-boys die je koffers willen sjouwen. Ze opereren in verschillende teams (zogenaamd bedrijf) en hebben alle baggage karretjes van het hele vliegveld in hun bezit. Dus je bent min of meer wel verplicht om 1 van die boys in te huren. Monopoly op zn best! :D
     
  19. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ko Samui airport heeft meer weg van een open air lounge dan van een luchthaven.
    Het beste vond ik de amenity corner, met gratis drank en hapjes! Ik herhaal GRATIS :)
    Is een 6tal jaar geleden, dus weet niet of het nog zo is...
     
  20. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    In juli hier nog geweest. Is nog steeds zo. Vergeet vooral niet het "treintje" naar het toestel!
     
    thom bauwens vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina