Bangkok - Thailand

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door TravelTheWorld195, 15 jun 2015.

  1. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    1 oktober staat mijn reis met etihad in J gepland. Wordt voor mij de eerste keer naar het verre oosten. Heb inmiddels een hotel geboekt, het mgallery Muse.
    Nu is er afgelopen week een trieste gebeurtenis geweest in Bangkok, om de hoek van mijn hotel, iedereen zal dit via de Media hebben meegekregen.
    Nu twijfel ik of ik zal gaan, aan de ene kant is het natuurlijk een prachtige bestemming, aan de andere kant wil ik geen gevaar gaan opzoeken. Ik begrijp dat niemand de beslissing om wel/niet te gaan voor mij kan nemen, maar ben wel benieuwd wat jullie zouden doen. Sowieso houd ik het nieuws goed in de gaten, en beslis pas op het laatste moment of ik wel of niet ga, uiteraard in samenspraak met het thuisfront.
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Maak je niet te druk. Als je de media leest over Nederland lopen we hier op klompen, eten we tulpenbollensoep met kaas blokjes roken we de hele dag wiet op de wallen. Ik ben vaak in Azie en vlieg donderdag naar Seoul terwijl 70% van de Noord Koreaanse subs aan de poort staan rammelen als ik de media mag geloven. Mijn kennissen in BKK geven aan dat het business as usual is. Net als de Thalys van vandaag. Don't worry, be happy.
     
    stijnec en morra vinden dit leuk.
  3. Maan

    Maan Guest

    Had je de Thalys ook niet meer genomen als de aanslag niet voorkomen was? Lets face it, terreur komt tegenwoordig overal voor :)
     
    high_class en Flying doc vinden dit leuk.
  4. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ik zou gewoon gaan. 1 oktober is ook nog redelijk ver weg en tegen die tijd is de wereld weer heel anders.
    Ik was zelf vorig jaar mei in thailand letterlijk tijdens de coupe avond klok en dat soort dingen.
     
    stijnec en morra vinden dit leuk.
  5. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Ik vertrek volgende week woensdag en ik ga gewoon. En ik slaap de laatste nacht ook in de Mgallery Muse.

    Ondanks dat ik ga heb ik wel even de Aegon opgebeld met de vraag of ik het kon annuleren. En dat is geen probleem. Ze noemen dit ONZEKER VOORVAL, en daar vallen de gebeurtenissen van afgelopen week ook onder.

    Maar zoals ik al zei, ik ga gewoon. Heb er zelfs zin in. Eerst naar Bangkok en dan snorkelen in het Angthong National Marine Park bij Koh Samui. Geen terrorist neemt bij dat af! :mad:
     
    stijnec, morra, Mike en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt allemaal voor jullie wijze woorden en goede inzichten! Het is nog ruim een maand voor ik ga, houd het nieuws goed in de gaten. Iedereen die ook binnenkort gaat: veel plezier!
     
    Flyer1981 vindt dit leuk.
  7. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Zou toch op z'n minst een stuk minder zorgeloos instappen dan voorheen, lijkt me niet zo vreemd
     
  8. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Is het toeval dat jullie allebei dat Mgallery Muse hotel hebben geboekt? Of is dat voordelig te boeken via punten / een of andere hotelsite?
     
  9. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Heb het geboekt via een private sale op accorhotels.com ca 110 euro per nacht, niet heel goedkoop maar het hotel staat heel hoog aangeschreven op TripAdvisor
     
  10. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Puur toeval. Ik heb hem vorige week zondag geboekt voor 100 euro bij Expedia. Achteraf betalen bij de receptie, dus geen prepaid.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2015
  11. Maan

    Maan Guest

    Mwa, ligt er aan hoe je leeft.
    Ik ben meer van het YOLO, elk vliegtuig of hotel of metro, waar dan ook, als ik neergeschoten wordt So be it. Kans is megaklein, de energie die je verspilt aan het nadenken over de kans is het niet waard :)
     
    morra vindt dit leuk.
  12. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik ben het met @Maan eens. Kan overal gebeuren, ook in Nederland. In juni ben ik drie keer naar Zuid-Korea gevlogen, ondanks het MERS virus. Zit op dit moment in Pudong (Shanghai), als je ergens Shanghai wilt raken is het dit gebied, of de metrostations. Het enige waar je rekening mee moet houden is een negatief reisadvies van het ministerie van buitenlandse zaken.
     
    morra vindt dit leuk.
  13. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Gewoon het nieuws in de gaten houden en er vanuit gaan dat het een incident betreft. Ik moet in Oktober ook weer en zal ook gewoon gaan.
     
    stijnec vindt dit leuk.
  14. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    En dan komen de berichten zoals nu.nl van vandaag waarin staat dat er een bom gevonden is bij een bouwvakker thuis. Hoe bedoel je slecht vertaalwerk en bangmakerij van het publiek? :rolleyes:

    http://www.nu.nl/buitenland/4111887/opnieuw-bom-gevonden-in-bangkok.html

    Het blijkt dus dat er een roestige granaat gevonden is op een bouwplaats, door jawel,................................ een bouwvakker.
     
    Flying doc en stijnec vinden dit leuk.
  15. morra

    morra Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    hahaha ik kan het nieuws toch al een tijdje niet meer serieus nemen. Maarja hun business model is natuurlijk ook hoe banger je bent > hoe vaker je hun site checkt > hoe meer hun verdienen ;)
     
  16. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Wanneer je regelmatig in andere delen van de wereld komt merk je pas hoe eenzijdig het nieuws is.
    Dat geldt v.v.

    Voorbeeld, in Saudi Arabia toen ik daar was stond groot op de voorpagina van de krant dat Europa vluchtelingen liet verdrinken. Dat er luchtaanvallen in Jemen waren geweest van de Saudi army met "allegedly" burgerslachtoffers stond op pagina 7 in het klein....
     
  17. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Wat zijn jullie favoriete restaurants in Bangkok? Gaan jullie altijd voor de luxe ketens (omdat die ook vaak goedkoper zijn dan in Nederland) of juist naar bepaalde tentjes aan de straat omdat daar de Pad Thai zo goed is?
     
  18. Barend

    Barend Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Beide opties is iets voor te zeggen.
    Ik heb heerlijk gegeten bij de tentjes aan de straat, maar ik heb bijvoorbeeld ook heerlijk sushi gegeten bij ISAO. (heel uitgebreid gegeten & gedronken met twee personen, klaar voor 50,- euro inclusief fooi)
    Ik heb niet een specifiek favoriet tentje aan straat, maar ik heb geen enkele keer niet lekker gegeten. Het is ook vooral lekker snacken als je terugkomt van je biertje op een rooftopbar. :D
     
  19. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik ben best een foodie en hou enorm van dingen proberen. Zo kan je bijvoorbeeld bij the blue elephant een mooie kookcursus doen. Maar het lekkerste wat ik ooit heb gegeten is een 12 gangen zogenaamd koningsdiner bij het Celadon restaurant in BKK. Geweldige entourage, goed personeel en kwaliteit producten. Niet de beste wijn maar daar moet je ook geen thais voor eten.
    http://www.sukhothai.com/celadon-,cuisine_viewItem_1-en.html
     
  20. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Wij zitten dus met hetzelfde dilemma. Ik zet ISAO op het lijstje iig :).

    Rooftopbars zijn er ook 20 van ofzo in Bangkok, wat een keuze allemaal :)
     

Deel Deze Pagina