Hmm, dat is minder. Gelukkig heb ik wel de goede klasse. Ik heb echter het probleem dat ik de legs FCO-ICN en terug geen stoelen kan kiezen. Hebben jullie hier ook problemen mee?
5 juni: AMS - FCO - ICN 12 juni: ICN - FCO - LHR Ik vlieg heen class X, terug heb ik van ICN naar FCO zelfs class A en FCO - LHR class Y!
Systeem van Alitalia is heel erg buggy. Ik had eerst ook stoelen geselecteerd, 2 tellen later was ik ze weer kwijt. Vervolgens een andere plek gekozen en verder raak ik het systeem van Alitalia niet meer aan. Ze adviseren om te bellen naar Alitalia voor stoelreserveringen, maar met deze ticketprijzen ga ik daar niet aan beginnen.
oh ok, dan heb ik een verkeerde veronderstelling gemaakt . X is nog wel ok, R zou een ramp zijn 0% FB miles premium economy is btw in A
ik had muv ams-fco ook na de betaling stoelen geselecteerd, maar zie ze nu niet meer terug in mijn boeking bij klm. via expertflyer wel gezien dat deze plekken nog bezet zijn. ik heb hierover contact gehad met klm via twitter maar ze konden niks doen en verwijzen me ook naar alitalia. ik zie het wel tijdens het online inchecken..
Het ziet er naar uit dat Alitalia de meeste gaten gedicht heeft. Y fares naar ICN zijn ook weer normaal geprijsd. Y+ fares zijn nog wel tegen zo'n 600 a 650 te verkrijgen richting EZE/GIG. Nu rustig afwachten of Alitalia de fares naar ICN gaat honoreren.
Er is inderdaad nog wat Y+ beschikbaar op de vlucht 7-8jun, maar tegen 2000 euro+. Ook de Y fares zijn nu veel hoger naar ICN. EZE/GIG is een raar en incosistent verhaal, de meeste dagen zijn ze zeer prijzig, maar af en toe zijn er nog combinaties voor 600 a 650 mogelijk. Op het eerste gezicht lijkt het erop dat het dus echt een fout was en het probleem nu opgelost is, maar aangezien er naar EZE/GIG nog steeds belachelijke fares staan was het misschien toch echt een bewuste keuze vanuit AZ. De discussie loopt ook al een beetje op FT, ben erg benieuwd of ze gehonoreerd worden.
Er is geen grote error, ze hebben gewoon de YQ er uitgelaten. Nu zit hij weer erin, that's it. Honoreren is helemaal geen kwestie want je hebt gewoon je tickets. Ik denk dat er teveel gespeculeerd word.
Recent zijn er voldoende voorbeelden geweest van tickets die geannuleerd worden op basis van 'mistake' fares. Hier is het inderdaad duidelijk een YR/YQ verhaal, want die stond op 0 en is nu weer 'normaal'. Dat gezegd hebbende staat de fare er nog wel in, er zijn gewoon alleen geen stoelen meer. Gewoon maar afwachten inderdaad.
Wat betreft de website van AZ, deze werkt zeer slecht (er zijn zelfs flyertalk blogs over). Een paar jaar terug met de Milaan - Brindisi vluchten via NRT had ik hetzelfde probleem. Wat betreft freq. flyer nummer invoer en seat selection kun je het beste bellen ( dan is er een kans dat het goed ingevoerd wordt). Zeg dat je elite plus bent maar niet bij AZ, dan is de kans groot dat ze dat niet meteen goed in het systeem verwerken. Ik heb gister op LHR bij het AZ ticket office alles laten wijzigen maar 's avonds thuis zag ik dat ik nog steeds niet herkend wordt als Elite plus en dus ook geen exit row seats kan selecteren. (ik heb een CI elite plus maar ik lees op flyertalk dat ook DL elite plus niet herkend wordt). ik ga 12de juni terug.
ICN is weer beschikbaar, maar niet tegen de bizarre +/- 250 euro tarieven. In lijn met NRT en EZE is ICN in Y+ nu rond de 600, iets lager als je met de open jaw gaat rommelen. 600 euro in Y+ naar NRT, EZE of ICN is nog steeds een hele goede deal, maar natuurlijk niet van het kaliber dat we van het weekend hadden...