AZ | EU-ICN/NRT/GIG/GRU/EZE in Y en Y+

Discussie in 'Economy Fares' gestart door Basjep, 28 feb 2015.

  1. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Hmm, dat is minder. Gelukkig heb ik wel de goede klasse. Ik heb echter het probleem dat ik de legs FCO-ICN en terug geen stoelen kan kiezen. Hebben jullie hier ook problemen mee?
     
  2. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    5 juni: AMS - FCO - ICN
    12 juni: ICN - FCO - LHR

    Ik vlieg heen class X, terug heb ik van ICN naar FCO zelfs class A en FCO - LHR class Y!
     
  3. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Systeem van Alitalia is heel erg buggy. Ik had eerst ook stoelen geselecteerd, 2 tellen later was ik ze weer kwijt. Vervolgens een andere plek gekozen en verder raak ik het systeem van Alitalia niet meer aan.
    Ze adviseren om te bellen naar Alitalia voor stoelreserveringen, maar met deze ticketprijzen ga ik daar niet aan beginnen.
     
    kevinvdwal vindt dit leuk.
  4. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    oh ok, dan heb ik een verkeerde veronderstelling gemaakt :). X is nog wel ok, R zou een ramp zijn 0% FB miles :eek:
    premium economy is btw in A
     
  5. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    ik had muv ams-fco ook na de betaling stoelen geselecteerd, maar zie ze nu niet meer terug in mijn boeking bij klm. via expertflyer wel gezien dat deze plekken nog bezet zijn. ik heb hierover contact gehad met klm via twitter maar ze konden niks doen en verwijzen me ook naar alitalia. ik zie het wel tijdens het online inchecken..
     
  6. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Het ziet er naar uit dat Alitalia de meeste gaten gedicht heeft. Y fares naar ICN zijn ook weer normaal geprijsd. Y+ fares zijn nog wel tegen zo'n 600 a 650 te verkrijgen richting EZE/GIG. Nu rustig afwachten of Alitalia de fares naar ICN gaat honoreren.
     
  7. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Er is inderdaad nog wat Y+ beschikbaar op de vlucht 7-8jun, maar tegen 2000 euro+. Ook de Y fares zijn nu veel hoger naar ICN. EZE/GIG is een raar en incosistent verhaal, de meeste dagen zijn ze zeer prijzig, maar af en toe zijn er nog combinaties voor 600 a 650 mogelijk. Op het eerste gezicht lijkt het erop dat het dus echt een fout was en het probleem nu opgelost is, maar aangezien er naar EZE/GIG nog steeds belachelijke fares staan was het misschien toch echt een bewuste keuze vanuit AZ.

    De discussie loopt ook al een beetje op FT, ben erg benieuwd of ze gehonoreerd worden.
     
  8. Maan

    Maan Guest

    Er is geen grote error, ze hebben gewoon de YQ er uitgelaten.
    Nu zit hij weer erin, that's it.
    Honoreren is helemaal geen kwestie want je hebt gewoon je tickets.
    Ik denk dat er teveel gespeculeerd word.
     
    RSC09 vindt dit leuk.
  9. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Recent zijn er voldoende voorbeelden geweest van tickets die geannuleerd worden op basis van 'mistake' fares. Hier is het inderdaad duidelijk een YR/YQ verhaal, want die stond op 0 en is nu weer 'normaal'. Dat gezegd hebbende staat de fare er nog wel in, er zijn gewoon alleen geen stoelen meer. Gewoon maar afwachten inderdaad.
     
  10. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    5 juni is een vrijdag en dan vliegen ze niet op ICN dacht ik:)
     
  11. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Klopt! Alleen dinsdag, zaterdag en zondag.
     
    Basjep vindt dit leuk.
  12. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    En terug op maandag vrijdag en zondag:)
     
    WorldTraveller vindt dit leuk.
  13. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik zie in mei nog voldoende fares naar EZE voor 600 a 650.
     
  14. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Blijf geen slechte deal voor 22k lvl miles.
     
  15. mich9

    mich9 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    ik heb de 5 jun vlucht vanaf BRU naar FCO, de volgende dag gaat ie door naar ICN
     
  16. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Klopt, ik heb hetzelfde als mich9. Ik vlieg 5 juni naar FCO, de volgende dag door naar ICN. :)
     
  17. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb ze er tussen gezet:) Wanneer vlieg je terug @mich9 ?
     
  18. mich9

    mich9 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Wat betreft de website van AZ, deze werkt zeer slecht (er zijn zelfs flyertalk blogs over). Een paar jaar terug met de Milaan - Brindisi vluchten via NRT had ik hetzelfde probleem.
    Wat betreft freq. flyer nummer invoer en seat selection kun je het beste bellen ( dan is er een kans dat het goed ingevoerd wordt). Zeg dat je elite plus bent maar niet bij AZ, dan is de kans groot dat ze dat niet meteen goed in het systeem verwerken. Ik heb gister op LHR bij het AZ ticket office alles laten wijzigen maar 's avonds thuis zag ik dat ik nog steeds niet herkend wordt als Elite plus en dus ook geen exit row seats kan selecteren. (ik heb een CI elite plus maar ik lees op flyertalk dat ook DL elite plus niet herkend wordt). ik ga 12de juni terug.
     
  19. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    136
    Trofeepunten:
    43
    Is deze deal er nog steeds? Ik kan niks vinden, AMS-FCO-ICN-FCO-LHR is bij mij 600+ euro...
     
  20. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    ICN is weer beschikbaar, maar niet tegen de bizarre +/- 250 euro tarieven. In lijn met NRT en EZE is ICN in Y+ nu rond de 600, iets lager als je met de open jaw gaat rommelen. 600 euro in Y+ naar NRT, EZE of ICN is nog steeds een hele goede deal, maar natuurlijk niet van het kaliber dat we van het weekend hadden...
     

Deel Deze Pagina