Heb je daar trouwens nog een bepaalde strategie voor, om je kansen op honorering te maximaliseren bij dergelijke tarieven? Of is het toch vooral een kwestie van pech/geluk?
Ik las op secretflying in de comments dat er een aantal met alitalia gebeld hebben en dat ze hun tickets bevestigd hebben gekregen. Wat daar nu echt van waar is weet ik natuurlijk niet. Genoeg trollen altijd in dat soort comments
Een callcenter medewerker ziet ook niet anders dan dat het ticket bevestigd is. Die checkt geen prijzen en of het wel klopt. Die ziet gewoon een ticket staan.... dus daar kan je niets aan ophangen. Gewoon afwachten
Behoorlijk random naar mijn idee. Ik heb namelijk exact de zelfde farebase en misschien ook wel de zelfde datum als jij had en mijn ticket is nog Open for Use.
Op FT inmiddels de volgende reacties (van oa. cheaptickets.de): 'Technical problem with the booking system, too low booking price, tickets cancelled and full refund processed, 5-10 business days before it's back on the card, blah blah blah'
Ik heb vandaag een e-mail gekregen van cheaptickets.de dat het inderdaad gaat om een fout in het reserveringssysteem. In de e-mail staat dat iedereen binnen 5 tot 10 werkdagen de gehele reissom teruggestort krijgt.
Die van mij heb ik geboekt bij omegaflightstore.com, ik denk eerder dat een refund bij hun wat lastiger doorkomt als ik de reviews op trustpilot mag geloven Anyway mij ticket is nog niet gecancelled, maar heb ook pas voor februari geboekt.
Vluchten voor volgende week zijn door Alitalia gedowngrade naar Y. Binnenkort maar even contact opnemen met de ota en Alitalia voor een refund.
Precies! Zou ook liever een directe refund zien. Net contact opgenomen met Alitalia (Ota zeggen niets te kunnen betekenen) en die hebben aangegeven dat er interne berichtgeving is geweest omtrent boeking richting Tokyo. De keuze die zij geven is eco vliegen of een refund.
Goed dat ze dat aanbieden. Je verwachtte tenslotte een business class product te kopen en geen economy.
In ieder geval geen gedoe met refund. Na mijn aankoop afgelopen zondag stond de betaling een paar dagen op "in behandeling" bij AMEX, maar inmiddels is dit verdwenen. Geen afschrijving o.i.d. Scheelt weer.
Bij mij ook geen afschrijving. Is dus prima afgehandeld door Cheaptickets zonder maandenlange nasleep.