KLM’s vijfde Boeing 787-10 Dreamliner aangekomen1 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM heeft gisteren haar vijfde Boeing 787-10 in ontvangst genomen. CEO Pieter Elbers and Senior Vice President Customer Experience Boet Kreiken haalden de grootste telg van de Dreamliner familie op bij de Boeing fabriek in Charleston, South Carolina. De kist, met registratie PH-BKG, heet Hyacinth. In het Engels ‘Bluebell’. Er staan nog 3 -10’s in bestelling. Verder heeft KLM nog 13 kleinere Boeing 787-9’s in de vloot. Onlangs werd bekend dat KLM eindelijk de volledige capaciteit van de World Business Class weer kan benutten.

Hyacint

De nieuwe Boeing 787 Dreamliner met de naam ‘Hyacint’ maakt op Valentijns-vrijdag haar eerste commerciële vlucht. Nairobi is de eerste bestemming van het nieuwe vliegtuig van KLM. Om dit alles te vieren, deelt KLM samen met de bloemenmeisjes van Keukenhof Hyacint-vaasjes uit aan reizigers naar Kenia. Deze actie is ter promotie van de samenwerking die KLM heeft met de Keukenhof. KLM zegt in 2019 wereldwijd 293.000 bosjes bloemen per dag te hebben vervoerd. Een van de ‘bloemenroutes’ is Amsterdam – Nairobi. KLM vloog hier eerder nog met de Boeing 747. Nu lijkt de maatschappij enkel nog Dreamliners in te zetten.

De Keukenhof feliciteert KLM met de nieuwe Boeing 787-10 Dreamliner (Bron: KLM / Keukenhof)
De Keukenhof feliciteert KLM met de nieuwe Boeing 787-10 Dreamliner (Bron: KLM / Keukenhof)

Meer over de Boeing 787-10 Dreamliner van KLM lees je in de volgende artikelen:

Foto’s: Dit is KLM’s Boeing 787-10 Dreamliner van binnen – nieuwe World Business Class en Economy

InsideLook: KLM Boeing 787-10 Dreamliner | PH-BKA | Oranjebloesem

Review: KLM World Business Class | Boeing 787-10 Dreamliner | Amsterdam – Dubai

KLM zet de 787-10 voorlopig in naar onder andere New York, Mumbai, Kilimanjaro/Dar es Salaam, Atlanta, Nairobi en Dubai.

Reacties

  1. J. De Vries zegt

    Het nieuwe BC product in deze vliegtuigen is als enige up to date. De Jamco herringbone opstelling is qua comfort een klasse beter dan de oudere Polaris BC stoelen in 787-9 en 747. Nu maar hopen dat KLM deze toestellen ook gaat inzetten richting westkust VS.

    • Jeroen Hiemstra zegt

      Dat zal misschien zo zijn, maar door het taps toelopende voetenruimte -deel van deze opstelling zitten lange personen minder goed in deze stoelen dan in de oude BC…. Onlangs weer ervaren richting Kaapstad.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *