Your worst nightmare: flight cancelled

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door thom bauwens, 16 jul 2018.

Tags:
  1. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Op zich is een vlucht die niet doorgaat meestal geen ramp, wat extra $$$ en wat later aankomen.
    Wat men vriendin net mee maakte is echter van een andere, $$$ kostende orde...

    Ze zou zondag avond met SN naar Stockholm vliegen om maandag ochtend met BA naar LHR en daarna in BA F naar MIA. Maar SN annuleerde de vlucht, de laatste van de dag.
    Daar er geen andere optie was is haar F ticket (1800 euri) de prullenbak in gegaan ARRGHHHHH.
    Het was niet aanpasbaar. Nieuw ticket moeten boeken, in J deze keer a rato van 2700 euro.
    En een nieuw ticket van MIA naar Bogota (470).
    En een paar dagen later op haar bestemming daar het anders + 4000 zou kosten voor het nieuwe ticket.
    Nu heb ik haar zover gekregen in J & F te vliegen, al dan niet met een omweg en dan gebeurd dit.
    Mooi KUT.
     
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Dit is inderdaad echt heel erg zuur! Niet om je terecht te wijzen, maar ik zou zelf nooit de laatste vlucht van een dag boeken als ik de dag erna een vlucht heb die niet beschermd is door de airline doordat het 2 losse tickets zijn...
     
    Flying doc, beuse242, Daeni en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Hallo Thom, wat vervelend wat je vriendin is overkomen. Maar is het niet een beetje overdreven om hiervoor een apart topic te openen? Misschien zou je een bericht als dit ook kunnen posten in het Insideflyer cafe, dat lijkt me meer geschikt.
     
  4. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Wist niet goed waar plaatsen...
     
  5. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Beetje flabbergasted hierzo. Als ik het goed begrijp, (op advies van een insideflyer!: ) Full YOLO mode/niet protected zijn als het mis gaat op nogal dure tickets en geen backup/plan B :eek:
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  6. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Heb je geen reisverzekering via de creditcard die dit dekt? :)
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  7. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Ik snap dat dit heel zuur is, maar:it's all in the game. Om zo luxe mogelijk te vliegen en/of veel miles te verzamelen heb je een risico genomen met een creatieve boeking(en), helaas heeft dat deze keer niet goed uitgewerkt.

    Was er geen ticket in Y beschikbaar voor veel minder geld en dat je met minimale vertraging op bestemming kreeg?

    "Heb je geen reisverzekering via de creditcard die dit dekt?"
    Uit het verhaal maak ik op dat het losse tickets betreft. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger om tijdig om de plek van vertrek te zijn. In dit geval ARN en MIA (ervan uitgaande dat ARN-LHR-MIA 1 booking is).
     
  8. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Oef dat is zuur!
     
  9. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Had ik ook geadviseerd...
     
  10. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43

    Er was een Y ticket was ook prijzig, dat is nog zuurder omdat je toch uitkijkt naar F vluchten...
    Gelukkig moet ze er geen boterham minder voor eten, maar blijft erg zuur.

    Proberen claimen bij Amex...
     
  11. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Erg jammer en goede les. Ik kies een positionering áltijd zo, dat als de vlucht niet gaat er een andere optie is.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  12. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Dat is een voorwaarde voor de airline om je te voorzien van een nieuwe vlucht, maar is dit ook per se het geval voor de creditcard? Je boekt een bepaalde itinerary met je creditcard, bijv met je Amex Platinum. Maakt het voor hun uit dat het niet om 1 ticket/booking gaat? Ik heb zo' n gevoel dat je hier wel iets mee kan doen qua reisongemakken-/annuleringsverzekering.
    Sowieso zou je een beroep op de reisverzekering kunnen doen qua extra gemaakte kosten ivm een vertraging van meer dan 4 uur.
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Ben ook erg benieuwd hoe Amex hiermee omgaat. Ik heb zelf een erg negatieve ervaring met Amex toen ik naar Bali vloog en een extra overnachting in Singapore nodig had, dus ben benieuwd hoe ze hiermee omgaan. Keep us posted :)
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  14. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Ik begrijp je punt en ben ook benieuwd naar het antwoord van Amex. Blijf echter bij mijn punt dat het een verantwoordelijkheid van de reiziger is om tijdig op punt van vertrek te zijn en het risico van dat niet zijn kan niet worden afgeschoven op verzekering. Stel ik heb een boeking vanaf AMS en vertrek vanuit huis met de NS, maar die heeft vertraging/storing waardoor ik mijn vlucht mis, dan ga ik ervan uit dat ik dit ook niet kan claimen, reactie zal zijn: had u maar een trein eerder moeten nemen.
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Persoonlijk gebruik ik verzekeringen voor risico's die ik zelf niet kan inschatten of kan dragen, daar verzeker ik me dus voor. Treinen rijden in NL vrij frequent en je kunt er prima een eerder nemen, want er is een gerede kans op vertraging. Dat risico kun je dus inschatten.

    In het voorbeeld hierboven, waarin een volledige vlucht gecanceld wordt, ligt dat voor mij anders. In het voorbeeld was de overstaptijd een volledige nacht - ruim voldoende voor mij. Vertraging kun je wel zien aankomen, maar het echt annuleren van een vlucht is voor mij wel een gevalletje reisverzekering.
    Maar, gelukkig heb ik daar nog nooit een beroep op hoeven te doen.

    Ik ben overigens erg benieuwd hoe bijvoorbeeld KLM omgaat met losse tickets. Ik vlieg volgende week CUR-AMS-VLC en dan een week later AMS-CUR. Dat kon niet geticket worden door KLM, dus is het stukje AMS-VLC op een los ticket, 6u overstaptijd na CUR-AMS. Ben benieuwd wat er zou gebeuren als ik zoals in bovenstaand voorbeeld een annulering of extreme vertraging heb, of KL me dan nog gratis op een latere vlucht naar VLC zet..
     
  16. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    We zijn hier niet om primair over verzekeringen te praten, dus laten we hopen dat @thom bauwens ons het verlossende antwoord snel gaat geven ;)

    Omdat alles bij dezelfde maatschappij is geboekt, waar je zo te zien ook nog eens de hoogste status hebt, verwacht ik dat ze wel coulant zullen zijn. In de eerste post ging het om verschillende airlines op losse tickets.
     

Deel Deze Pagina