Wijzigen van niet te wijzigen ticket?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Freek, 21 dec 2017.

  1. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Hoi!

    Voor de kerst vlieg ik weer terug naar Amsterdam en ik had voor deze vlucht een al iets duurder ticket gekocht (TXL-CDG -> AMS) om net een extra QF te krijgen voor FB Gold. Echter eerder nog een paar vluchten gemaakt dus die ene QF is helemaal niet nodig. Verder kan ik ook al eerder vliegen (vrijdag ipv zaterdagavond). Helaas staat mijn fare geen wijzigingen toe.

    Net met KLM gebeld en die gaan checken hoe duur het is om het ticket wijzigbaar te maken en wat dan een eerdere vlucht zou kosten. Hebben jullie ervaring hiermee? Normaal retour Berlijn-Amsterdam is +- 150 euro, nu 225E betaald om via Parijs te vliegen. Zou hier dan nog een paar honderd euro bijkomen?

    Verder had ik het idee om gewoon in de ochtend al naar de TXL AF Lounge te gaan en mijn issue daar neer te leggen. Iemand hier ervaring mee en of het kan werken om beschikbaar te zijn een last-minute empty seat op te vullen? Helpt een FB Gold status hier nog bij?

    Veel vragen, ben benieuwd wat jullie denken!
     
  2. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    UPDATE: Gisteren gebeld en ze konden niks doen. Vandaag gebeld en die wilde wel helpen. Back-office heeft het uitgerekend en voor 75 euro zit ik nu op dezelfde vlucht maar een dag eerder. Maakt me toch altijd weer blij KLM te vliegen.
     
    Sheila, SvnKngs, Daan3 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. TXL-ler

    TXL-ler Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Afgelopen jaar ook een keer TXL-AMS via CDG geboekt voor de QF.

    Bij de incheck balie om mijn koffer af te geven bood de dame uit zichzelf aan om toch de directe vlucht naar Amsterdam te nemen. Geaccepteerd en mijn trolley als handbagage meegenomen. Toen ik op mijn nieuwe boardingpass keek had ik nog precies 8 minuten om bij het vliegtuig te komen. Wel gehaald en zo'n vier uur reistijd bespaart!
     

Deel Deze Pagina