Wijzigen naar heel andere stad in zelfde land: is daar een code voor?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door xprunner, 16 sep 2021.

1. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    245
    Trofeepunten:
    43
    Dit is de ervaren gebruikers ongetwijfeld al lang bekend, maar mij niet. Voor m'n Krakow run boekte ik ook een retourtje Dusseldorf, omdat enkeltje duurder was in J. Ik zat wat met Wijzig vlucht te spelen en zag opeens dat ik niet alleen de datum mocht veranderen, maar ook de plaats. Omdat ik in november in Berlijn zit, en ook terug wil, was dat een prettige verrassing en hoef ik alleen nog maar een enkeltje heen te boeken.

Mijn vraag is (ben me aan het inlezen over fare codes): is hier ook een fare code voor? Dus een code voor het recht om datum te mogen wijzigen en voor welke plaats dan ook in hetzelfde land te kiezen?

upload_2021-9-16_13-59-39.png

2. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.788
    Trofeepunten:
    498
    Dit heet een Open Jaw ticket en is iets wat ik vaak heb gedaan naar het UK i.c.m. nesten van tickets. AMS-LHR, BRS-AMS in economy deed ik vaak.

3. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    245
    Trofeepunten:
    43
    Dank je, maar wat is de code? Of andere tip hoe ik hier op kan zoeken? Werkt dit nog steeds?

Laatst bewerkt: 16 sep 2021
  4. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    739
    Trofeepunten:
    348
    Sorry, maar wil je Düsseldorf wel correct spellen graag? Met een u zonder umlaut spreek je het uit als “doeseldorf” en dat klinkt waanzinnig lijp.

Wat bedoel je trouwens met een code? Bedoel je dat je geautomatiseerd wilt zoeken naar fares waarbij duidelijk is of een open jaw goedkoper is dan een zuivere retour? De syntaxis op ITA Matrix werkt inderdaad nog steeds.

5. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    245
    Trofeepunten:
    43
    Wil je dit ook even aan KLM/AF melden :)

upload_2021-9-16_22-46-39.png
    Ik ben pas begonnen in het bestuderen van route coderingen en dacht even dat er een speciale code voor open jaw vluchten was die ik in https://www.expertflyer.com kon invullen, dat is dus niet zo. dank. En wat is de syntax op ITA? Gewoon maar wat multicities doen en het beste hopen?

Bijgevoegde bestanden:

6. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    739
    Trofeepunten:
    348
    Ja… ITA is trial & error. Soms zijn er zelfs leuke fares met dubbele open jaws.

7. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    245
    Trofeepunten:
    43
    Worden leuke Open Jaw's ook op dit forum gemeld. Of zijn ze dan "weg"

Deel Deze Pagina