Werelddeal weken business class ervaringen?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door flyingblue86, 22 jun 2018.

1. flyingblue86

flyingblue86 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi,

Ik wil in december met partner en baby naar Mauritius vliegen (business class). Nu wil het dat tijdens het boeken de KLM medewerkster aangaf dat ik er vroeg bij was, er nog geen stoelen geboekt waren voor mijn gewenste data en of ik niet op de werelddeal weken wilde wachten. Vooralsnog dus niet geboekt.

Mijn vraag. Zijn er mensen die ervaring hebben met Mauritius en werelddealweken (business)? Onze prijs voor 3 zou nu 4300 zijn. Benieuwd of het goedkoper kan met de werelddealweken en of ik daar al dan niet op moet wachten... (gelet op reizen met baby en 1 plek in BC voor wiegje, stoel 2D).

2. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Slim om met een baby business te reizen. Dat deden wij ook toen ons eerste kind <2 was. Goede value voor money dan vaak als je meer dan 3 maanden van tevoren boekt.

Inmiddels hebben we een 2e kind en doen we onszelf en medereizigers geen plezier meer met business (want probeer een peuter waarvoor je de volle prijs betaalt maar eens stil te laten zitten; echt genieten van luxe maaltijden komt er niet meer van en slapen is maar afwachten; skypriority hebben we gelukkig toch wel).

Ik zou me niet teveel zorgen maken over de baby basket. Kans lijkt me klein dat die bezet is (en desnoods houd je je baby omstebeurt op schoot toch?). Qua prijzen vind ik het opvallend dat de KLM-medewerker suggereert dat je op de WDW wacht (duurt nog minstens tot eind juli). In mijn beleving gebeurt er tijdens die weken weinig tot niets met business class fares. Zeker als je in de tweede helft van de december wil, zou ik denk ik nu al boeken. Tarieven rond kerst die kant op zullen niet heel laag worden is mijn inschatting (check ook vast de hotelprijzen voor mooie plekken daar; die zijn ook al best hoog weet ik uit ervaring ;-).

3. flyingblue86

flyingblue86 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Haha met baby van 7 maanden (tegen die tijd), durven we business class aan (fingers crossed dat ze veel slaapt).

Business class doet ook altijd mee met wereld deal weken... Vooral omdat ze aangaf dat er nog geen enkele stoel geboekt is voor onze data dacht ik wellicht kan ik dan nog even wachten, maar heb geen ervaring met wereld deal weken en prijzen die dan gelden.. Regulier ticket business class naar Mauritius is in december 3200, dus met 2100 pp zitten we daar al goed onder, maar altijd fijn als 't met de wereld deals iets lager kan;)

Hotel hebben we trouwens al geboekt. Heritage Awali Golf & Spa Resort ;-)

4. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Mooi! 7 maanden tegen die tijd? Gefeliciteerd dan nog jonge vader! :)

5. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.232
    Trofeepunten:
    203
    Gefeliciteerd inderdaad!

Ik vind zelf 2100 voor business naar Mauritius, een gewilde bestemming in een zeer gewilde periode, bepaald geen slechte deal.
    Wie weet gaat die wat omlaag, maar ik zou eigenlijk die gok niet nemen.

jvz vindt dit leuk.
  6. JustinCase

JustinCase Silver Tier

Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Ik durf te wedden dat KLM flink afprijst in de WDW naar die bestemming in wbc!

Van 3.500 met 30% naar 2.450.

Heb al heel vaak gezien dat ze de prijzen verhogen om ze daarna aan te bieden in de WDW.
    Als het een nu een goede deal is, pak hem!

7. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.245
    Trofeepunten:
    428
    Het was waarschijnlijk aardig bedoeld van deze KLM medewerkster, maar in het algemeen kun je aannemen dat van zogenaamde "aanbiedingen" van luchtvaartmaatschappijen veelal alleen de marketing afdelingen van betreffende maatschappijen gelukkig worden. Met andere woorden, prijzen zijn onderhevig aan marktwerking en niet per se lager wanneer ze in de aanbieding zijn. Ik zou er dus gewoon voor gaan.

8. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.982
    Trofeepunten:
    648
    De directe vlucht van AMS naar MRU? Is dat geen Air Mauritius i.p.v. uitgevoerd door KLM.

9. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Op dit moment wel, maar in het winterseizoen vliegt KLM weer zelf met de Dreamliner.

10. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Zeker nog gefeliciteerd!

Persoonlijk zou ik deze deal zeker boeken. Zoals hier al werd gezegd, ze verhogen de prijs vaak voor de WDW om ze tijdens de WDW als 'aanbieding' aan te bieden. 2100 voor deze reis is zeker niet slecht, zeker niet vanwege de kerst periode. Als ik jou was zou ik ook niet wachten op de WDW want meestal loont dit niet ontzettend.

11. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Nu zijn de werelddealweken.. geen bijzondere business deals toch?

12. Jan van Putten

Jan van Putten Silver Member

Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Eco NYC is 399€. Komt van €519. Dat is niet waar. Stond voor de WD weken geprijsd rond de €420.
    Al is dat erg laag daar het de laatste jaren altijd rond €529 was

13. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.452
    Trofeepunten:
    558
    Al was dat de 'laatste jaren' wel inclusief ruimbagage voor passagiers zonder status......

lloydje33 en Flying doc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina