Welke souvenirs nemen jullie altijd mee?

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door jphorn, 23 aug 2021.

  1. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Zoals sommige leden ondertussen wel weten zijn mijn partner en ik fervent verzamelaars van de Starbucks You Are Here Country ornament mugs. We zijn al een heel eind op weg met Europa en hopen daarna natuurlijk ook onze collectie met landen uit andere werelddelen uit te breiden.

    starbucks-mugs.jpg

    Onderstaande kaart is onze huidige collectie (eind augustus 2021). Op de planning voor dit jaar staan sowieso nog Denemarken en Italië (maar twee Starbucks!). Maar gezien de dubbele XP in 2021 zou het zomaar kunnen dat er nog een of meer landen bijkomen :cool:

    9VEmP-starbucks-you-are-here-collection-mini-mugs.png
    (of bekijk via deze link)

    De collectie is eigenlijk ontstaan tijdens onze reis naar Taiwan en we heel graag de "Secret Starbucks" in de Taipei 101 wilden bezoeken, maar dat mocht alleen als je een bepaald minimumbedrag daar uitgaf. Dus toen hebben we maar zo'n kopje bij onze drankjes gekocht. Dat is momenteel ook ons enige "niet-Europa" ornament mug en ook de enige niet-landenversie.

    Welke souvenirs sparen/verzamelen jullie van jullie reizen?
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2021
    Persona5, Fripsmaster, Roberto en 13 anderen vinden dit leuk.
  2. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Toffe collectie!

    Ik neem altijd een magneet mee als ik in een nieuwe stad ben voor enkele dagen. Europa en Amerika zijn vrij aanwezig op het bord, dus hoop komende jaren Azië te kunnen doen. Helaas even geen foto bij de hand.
     
    Urbanjazz, Roberto, Grouchy en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Leuk! Lijkt me tof om een keer een foto te zien in dit topic :)
     
    Bjorn en Christian vinden dit leuk.
  4. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Toffe collectie, en bedankt.... nu moet ik -ooit- ook eens naar de secret Starbucks :D

    Net als @Bjorn ga ik ook voor de magneet, al ben ik hier pas vorig jaar mee begonnen dus ben nog niet heel erg ver. Work in progress!
     
    Grouchy, jphorn, Bjorn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    829
    Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
    Leuk topic! Souvenirs, tja altijd iets waar ik de laatste dag aan denk. “Voor wie moeten we allemaal nog iets kopen?” ;-)

    Net als @Bjorn gaat hier altijd een magneet mee naar huis. Zowel voor het thuisfront als voor het bord thuis. Van de Starbucks mugs staat hier ook een aardige collectie. Nieuwste aanwinst: Greece (nieuwe collectie) en Curaçao (nog de oude collectie).

    Zelf vind ik het leuk om ook altijd de tickets en bagage tags te bewaren. Gaan hier in een schoenendoos, altijd leuk om nog eens terug te kijken.

    Zijn KLM huisjes ook souvenirs? :)
     
    Roberto, Grouchy, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ook een leuk idee, al moet ik eerlijk zeggen dat fysieke tickets voor mij wel langere tijd geleden zijn.
    Reken ik gewoon mee! Heb er helaas nog geen. Nog nooit WBC gevlogen :-(
    Hoeveel heb je er? Het lastige van zo'n collectie zou voor mij zijn dat je hem nooit meer compleet krijgt. Kan mijn OCD niet tegen ;-)
     
  7. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Ik bewaar de menukaarten en amenity kits, en sinds een jaar of twee ook de tickets. Verder gaan er indien beschikbaar altijd wel een paar bijzondere lokale biertjes mee terug, maar die souvenirs hebben vaak maar een korte levensduur ;)
     
  8. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Niet echt souvenirs maar toch: de Hermes zeepjes/shampoo, lotion etc van de Sofitels :cool:
     
    Urbanjazz, Christian en jphorn vinden dit leuk.
  9. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    829
    Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
    Inmiddels een hele collectie :). Deels via vliegen, maar ook wel eens gekregen of ergens op de kop getikt. Overigens kan je in de Lounge 52 huisjes ruilen als je dubbele hebt dus zo kun je gemakkelijk je collectie compleet maken.

    Op mijn vlucht eerder deze maand naar en van Curaçao heb ik er weer vier bijgekregen. Op de heenweg kreeg ik er eentje extra en op de terugweg ook (reden: er zat een vlieg in mijn eten, haha).
     
    jphorn vindt dit leuk.
  10. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    829
    Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
    Ja! Het leuke van de KLM WBC menukaarten is dat daar de datum en het vluchtnummer opstaat. Leuk aandenken. Weet niet of andere airlines dat ook doen eigenlijk.

    En natuurlijk de amenity kits, wel jammer dat KLM niet zo vaak nieuwe kits heeft.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Leuk topic!

    Ik doe heel afgezaagd ook vaak een magneet meenemen. Ben momenteel in Barcelona, ben hier al een paar keer geweest maar haal toch weer een nieuwe magneet. Dit keer een iets mooiere dan die ik nu heb hangen thuis, er hangt nu zo'n lelijke van die kathedraal die nooit af is :D
    Vind het ook leuk om een klein schilderijtje (graffiti /kwast, etc) oid mee te nemen, maar dan hoeft niet per se betrekking op de locatie te hebben.

    Als ik thuis ben zal ik eens een foto van mn magneetbord plaatsen :)
     
    Roberto, jphorn en Bjorn vinden dit leuk.
  12. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik vind het leuk om speelkaarten mee te nemen uit het land waar ik ben geweest. Nu nog op zoek naar KLM speelkaarten. :)
     
    danfl44, Tim82, Bijzonderetickets en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Wat een grappig idee! Heb je foto's van die collectie? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet :)
     
  14. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik moest ze even zoeken, ze zaten allemaal in dozen met andere speelkaarten.:oops:
    De speelkaarten uit Bali, Nieuw Zeeland, Australie, Zuid-Afrika en de Filippijnen zijn voor mij het meest bijzonder omdat dat geweldige ervaringen waren.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Joost82, jphorn, ErwinLansing en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Heel erg gaaf zeg! Toffe collectie.

    Ik zit mij nu na het kijken van jouw foto ineens te bedenken dat je dat tegenwoordig (nu ze dat als commerciële melkkoe hebben ontdekt) ook met Monopoly games zou kunnen doen. Die zie je nu ook in elk thema, waaronder vaak met een stad of land als aanleiding. Wist je bv. dat er een Monopoly Nieuwegein is :oops:
     
  16. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ach, het is een kleine collectie. Misschien moet ik het weer oppakken, dank voor de inspiratie.

    Niks tegen Nieuwegein, maar wat dacht je van Monopoly x KLM100 Limited Edition?
     
    ppt, jphorn, Tim82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    43
    Hier ook een koelkast vol magneten. Niet alleen van steden, maar met name natuur.

    Denk dat de waarde van de magneten inmiddels die van de koelkast wel overstijgt:p

    Daarnaast neem ik tegenwoordig minifigs van de Lego mee als ik een Lego shop tegenkom:). Nu leuk voor de verzameling, later leuk voor de kids.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    FlyingFonz, jphorn en ppt vinden dit leuk.
  18. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Dat is een bijzonder kleurrijke koelkast zo :p

    Hier ook een groot LEGO fan! Neem je dan een bepaalde minifig mee? Of onthoud je zelf welke je waar hebt gekocht?
     
  19. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    43
    Er zijn van die losse zakjes met verschillende series (die je blind koopt). Daar neem ik er steeds 1 van mee, heb er inmiddels een lijst omheen 'geklust'.
     
  20. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Dit is wel heel cool, ik denk dat ik deze ook ga beginnen te verzamelen Hopelijk stoppen ze niet ineens binnenkort met deze serie..

    Ik neem altijd iets mee uit de lokale HardRock cafe, voor een goede vriend. Ook koop ik nog vaak een ansichtkaart die ik naar een vriend in Amerika stuur. Het zijn van die kleine dingetjes die het reizen toch nog iets leuker maken vind ik, net kleine side-quests :)
     
    jphorn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina