Welke lounge op Schiphol en Parijs?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door UnknownMember4379, 16 sep 2021.

  1. verwijderd
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt door een moderator: 26 dec 2021
    donmiguel vindt dit leuk.
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    1.712
    Trofeepunten:
    253
    1 kan ik je niet bij helpen. Heb alleen toegang tot die van KLM en AF
    2. Is de lounge op 2F van AF, net nieuw geopend
    3. Geen idee
     
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.280
    Leuk Bevonden:
    3.158
    Trofeepunten:
    483
    1. Privium.
    3. Met je Privium kaart kun je in principe naar het non schengen deel en dan de nieuwe West lounge bezoeken.

    Op Schiphol zou ik gewoon lekker naar de Privium departures lounge gaan en daarna naar de gate. Mocht je alsnog vertraging hebben kun je altijd nog naar de Privium Express Lounge.
     
  4. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Dat kan prima, als je bereid bent weer door de security te gaan. Is natuurlijk wat sneller met je Privium-pas, maar houd dus wel rekening met de extra tijd die het kost. Even zoeken op "privium 'non-schengen'", dan vind je bv. deze discussie.
     
  5. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Als je met geen van de lounges bekend bent zou ik er gewoon lekker een aantal proberen! Iedereen heeft een eigen voorkeur met wat die belangrijk vindt in lounges.

    Dat gezegd hebbende, de Privium lounge op Schiphol en de AF lounge in Parijs zijn denk ik objectief het beste.

    Gezien je Privium hebt kun je trouwens ook in lounge 52 van KLM. Die accepteert ook Schengen boarding-passes. Ook een leuke om rond te kijken, esthetisch erg fraai en stuk beter dan 25 :)
     
  6. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ik ging er even vanuit dat je een Skyteam-ticket vliegt, gezien je recente forumposts en gezien je lounge 25 noemde. 52 is niet gekoppeld aan Privium, maar met Privium kun je wel makkelijk en snel van non-schengen naar Schengen. Dan kun je in lounge 52 je Schengen boarding-pass scannen, en dan wordt je daar gewoon toegelaten.

    Ik zou zeker op Schiphol gewoon in alle rust alles eens langsgaan, iedere lounge heeft zijn eigen puntjes.
     
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    1: correct
    2: ook correct. Alternatief is je paspoort gebruiken maar dan sta je te wachten
    3: De gewone acces policy van toepassing dus of Business vliegen of Status hebben (gold of hoger)

    Schengen non schengen zit bij de D pier naast de trap waar je naar lounge 25 loopt. Echter kun je met de privium kaart ook bij non-schengen door security. (KLM skyprio de roltrap omhoog en dan ben je al aan die kant. De route terug is via dat filter waar aan de zijkant de privium poorten zitten.

    Lounge 52 kijkt niet naar ticket schengen non schengen. Alleen naar of je toegang hebt op basis van ticket of status.

    Zoals @danfl44 al aangaf is mijn voorkeur ook 52. Beter eten (iedergeval voor covid sindsdien niet meer geweest) en hij ziet er mooier uit. Wel vaak vol helaas. vandaar de Privium. Hier is het echt rustiger zoals andere leden recent al aangaven in het Privium topic.
     
    Bjorn en jphorn vinden dit leuk.
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    1. Yes
    2. Yes, net als Privium west, denk dat je daar ook gewoon geaccepteerd wordt.
    3. Toegang is nu mogelijk door zowel je business ticket als STE+.

    Je volgt in het Schengen gedeelte gewoon de borden E gates, die zijn alleen non-Schengen en dan kom je vanzelf bij het security filter, daar zijn ook bordjes Privium en kun je er zo doorheen, soms vraagt de Marechaussee wat je gaat doen en als je dan antwoord dat je naar de lounge gaat is het altijd prima.
     
    Ambtenaruh en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Daar heb ik zelf geen ervaring mee maar ik weet dat er forumleden recent zijn geweest.
     
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Callcenter medewerkers zijn helaas vaak niet volledig op de hoogte van wat wel en niet mogelijk is :D
     
    jphorn vindt dit leuk.
  11. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Vrij recent gedaan, koste nagenoeg geen extra tijd, zeker door de privium rij natuurlijk ;)
     
  12. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Ja, had een shengen ticket, ben via privium naar non-shengen gegaan. En vervolgens heeeerlijk geluncht in de gloednieuwe Privium Lounge (airside).
     
  13. LucW

    LucW Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Dit is ook mijn ervaring. Afgelopen weken meerdere keren gedaan, in de lounge nooit op ticket gecontroleerd en de douane maakt het niks uit (sterker nog, de laatste keer waren de privium poortjes dicht omdat het te rustig was en toen moest de douanier hard lachen omdat ik zei dat ik van de lounge kwam omdat “sommige mensen alles hebben”

    Als iemand toch lastig doet kun je je altijd van de domme houden en zeggen dat Privium heeft aangegeven dat dit mag (wat ze ook wel eens gecommuniceerd hebben). Veel plezier!
     
    ppt vindt dit leuk.
  14. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Ik zette dat voor de zekerheid neer, omdat je aan de landside kant natuurlijk ook een lounge hebt zitten ;)
     
    UnknownMember4379 vindt dit leuk.
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    937
    Trofeepunten:
    143
    Denk dat je douanier en Kmar even door elkaar haalt :)
     
    LucW vindt dit leuk.
  16. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Precies. Enige feedback die ik me nu kan bedenken, is dat ze wat aan de 'binnentuin' moeten doen. Dat is echt zonde van de uitstraling van de lounge.
     
    MoonJ en Tim82 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina