Omdat het soms een verassing is of je het oude of het nieuwe interieur krijgt wilde ik even een lijstje maken welke kisten er momenteel zijn omgebouwd. Uit mijn eigen ervaringen en dit lijstje op Flyertalk kom ik op deze registraties. Voel je vrij om aan te vullen als je in een hebt gevlogen die al het nieuwe interieur heeft 737-700 Niet dat ik weet want ze gaan er uit binnen een aantal jaar 737-800 PH-BCA PH-BCB PH-BCD PH-BCE PH-BCG PH-BCH PH-BCK PH-BCL PH-BGA PH-BGB PH-BGC PH-BXU PH-BXV PH-BXW PH-BXZ PH-HSD PH-HSE 737-900 Volgens mij worden deze ook nog niet omgebouwd.
Wel leuk dit, kunnen het uitbreiden met de B777 van AF? Best een verschil de oude of nieuwe stoelen, zeker in J.
Alle 737’s gaan er uit en worden vervangen door de A320-familie. Misschien dat KLM helemaal geen 737’s meer gaat vernieuwen en gewoon de kisten met oud interieur als eerst uitfaseert en vervangt met Airbus toestellen. En gezien de dreigende krimp op Schiphol zal het mij niets verbazen als het meer a321’s zullen worden dan a319’s.
hoop dat ze het niet doen, de oude stoelen vind ik veeel comfortabeler dan die nieuwe harde platte lichte dingen
Wat de 777's betreft zie ik inmiddels al op een aantal routes de nieuwe toestellen komen qua stoelindeling. Zo word er onder andere op de route AMS-SIN-DPS een nieuwe 777 ingezet in november '23. (afgewisseld met de oudere kist een aantal weken eerder). Stoelindeling is een 1-2-1 waarbij de meest rechterstoel op rij 1 weg valt en op rij 8 alleen de twee buitenste stoelen staan. Totaal 9 rijen waarbij tussen rij 7 en 8 een galley zit. Totaal dus 33 business class stoelen in de nieuwe inrichting 773. Dat betekend één stoel minder dan in de huidige setup.
Dat is het punt nu juist, ze zetten de nieuwe J er vast in, maar als ze niet klaar zijn met ombouwen, kan je zomaar de oude J krijgen.
Ik snap je punt, maar het interessante is dat het alleen voor de terugweg erin staat. De heenweg heb ik nog de oude J klasse, dus er lijkt wel degelijk verschil in te zitten.
Hopen maar dat ze de laatste 11 snel omgebouwd hebben. Ik heb ook een vlucht waarbij ze de nieuwe beloven vwb de stoelindeling. Zou balen zijn de oude toch te krijgen
Vanmorgen in de 737-900 gezeten (business). Opvallend veel beenruimte, zelfs op rij drie. Dat vond ik als bijna twee meter lange slungel toch wel een prettige verrassing. Die oude stoelen zitten wel goed maar zijn inmiddels net zo doorgezakt als de bruine Crown Lounge 25 stoelen.
Bij de 737-900 zit je zelfs achterin prima, en ja toen ik nog een ozzietukkertje was is dat getest. Waar je wel mee moet opletten is dat rij 9 of 10 wat ook economy comfort is er geen raam is, en als je me ergens diep ongelukkig mee kunt maken is het een raamplaats zonder raam...