Welke fora naast IVV?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door flyer7191, 16 dec 2014.

  1. flyer7191

    flyer7191 Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Ik ben het komende jaar erg flexibel met m'n studie (weinig verplichte colleges) en het laatste jaar voordat ik een baan moet gaan zoeken (en ben bang dat de advocatuur niet zo flexibel is ;)).

    Ik zoek dus nu een paar mooie fora waar vaak error fares gepost worden. Welke fora gebruiken jullie om dit te checken? Ik zag dat @Valentijn deals kan vinden van madrid - parijs met stopovers ongeveer over de hele wereld. Hoe kan je dat soort deals vinden, zoek je die zelf of heeft iemand anders dat gevonden en vind je het via een forum? Zo ja, welke? ;)
     
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    je moet elke dag, minimaal 10 x per dag checken.. errors komen en gaan ...en niets is op commando. Soms heb je weken of maanden niets en dan opeens 10 in 1 dag (en dat is dan net vaak de dag waarop je zelf net niet gekeken hebt)

    check eens fly4free.pl
     
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Misschien flyertalk.com
     
  4. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Zoals @Mike al zei, inderdaad gewoon de hele dag door tussendoor proberen te checken ;)! Er zijn veel (vooral Oost-Europese) websites gericht op mooie deals, zoals Mike er al een noemde. Nadeel (vind ik zelf) is dat daar héél veel vakantiepakketten, chartervluchten, 'rare airlines', etcetera bij zitten. Dus milestechnisch is het niet altijd handig, maar om 'gewoon' goedkoop te reizen is het geweldig!

    Ik kijk inderdaad veel op Flyertalk, vooral het Mileage Run Deal-forum (link). Dat is vooral US-minded, maar je kunt vaak wel leuke ideeën op doen en af en toe komt er ook iets Europees voorbij.

    En verder gewoon lekker zelf puzzelen met ITA Software bijvoorbeeld ;)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  5. flyer7191

    flyer7191 Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Je gebruikt niet de mileage discussion (3X gebeuren) om goedkope trips te regelen? Echt alleen maar de legale weg?
     
  6. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Uiteraard alleen maar via de legale weg, alleen af en toe wat creatiever ;)! En ja, daar staan bij het mileage discussion-forum hele leuke ideeën voor ;)
     
  7. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Het enige nadeel (voor mij) is dat je er snel bij moet zijn met error fares. Dus vaak eerst boeken en dan vrouw op de hoogte brengen :D
     
    Flying doc, Valentijn en Lionell vinden dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dat klinkt bekend ;)
     
  9. flyer7191

    flyer7191 Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Haha, dus jij begrijpt daadwerkelijk die taal die ze daar gebruiken? Staat er iets van C1-C2-C1; C1-C2 (geen echt voorbeeld), dat kan dan toch van alles zijn (als in elke stad in die continenten)? ;)
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Soms staan er tips bij die verwijzen naar een stad en anders is het zoekwerk met ITA. Ik snapte er in het begin niks van, maar door veel met ITA te spelen kom je soms achter de "logica" :)
     
  11. dutch_122

    dutch_122 Blue Tier

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    99
    Trofeepunten:
    28
    flyer7191,


    En fuel dumping is not easy. Dat vergt heel veel geduld en heel veel oefenen op OTA's.

    Onlangs geboekt voor iemand.

    Tarief was BRU-LOS met Iberia retour €391, maar ipv van terug te vliegen naar Brussels, ticket af gegevens BRU-MAD-LOS-MAD en het tarief was €221 IIRC.

    YQ ging met 80% omlaag.

    Dit is een legaal tarief, want Amadeus prijst het, en nog te boeken ook in het systeem van Iberia/British Airways/Finnair.
     
  12. flyer7191

    flyer7191 Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Dat snap ik, heb nu ook steeds meer handleidingen ;)
    Maar wat bedenk je dan? Laat ik alle steden ertussen zetten en kijken of het omlaag gaat of zijn er gewoon vaste steden / airlines waar dit vaak bij voorkomt?

    In jouw voorbeeld inderdaad wel 'legaal' omdat je de hele vlucht vliegt, in het geval dat je van AMS-NY gaat en een 3e vlucht boekt Tokyo-Shanghai lijkt me dit minder logisch?
     
  13. dutch_122

    dutch_122 Blue Tier

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    99
    Trofeepunten:
    28
    Ja, er zijn airlines en steden waar dit inderdaad veel voorkomt.
    Inderdaad steden/landen toevoegen en proberen te prijjzen/boeken.
    Vooral als je begint in de USA, voor 90% het geval.

    Kom hier later op terug, moet helaas naar werk.

    Meer handleidingen inderdaad FT, onder hoofdstuk trick it.
     
  14. flyer7191

    flyer7191 Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Thanks, werk ze! Ben benieuwd waar 't vaak kan voorkomen en welke trucjes er zijn - het kan inderdaad een hoop geld schelen.
     
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
  16. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Sinds enige tijd volg ik http://travel-cheaper.de en zie vandaag een leuke deal staan. DUS-HKG met Air China(I know, maar de prijs is zo mooi) voor slechts 327 euro. Wellicht ligt het aan mijn gebrekkige middelbare school Duits maar hoe komt met op deze prijs? Die 130 euro opmerking snap ik niet zo.
     
  17. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Ze hebben het daar over fuel dumpen. Daarmee zou je gemakkelijk, zoals het er staat nog 130 euro mee kunnen besparen.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  18. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Thanks, zoiets vermoede ik al. Maar ze geven nergens aan hoe precies nietwaar?
     
  19. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Dat geven ze niet aan inderdaad, wel dat de 'ervaren lezer' dat inmiddels moet weten. Ze linken door naar een fueldumping pagina met uitleg van de 3X en algemene info over fueldumpen.
     
  20. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Thanks, dat blijft zoeken dus.
     

Deel Deze Pagina