Wel of geen XP

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Stellie, 10 okt 2022.

  1. Stellie

    Stellie Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Goedemiddag allen,

    Paar maand geleden vluchten geboekt naar de Malediven met Saudie airlines. Nu kunnen ze de retourvlucht niet uitvoeren en zijn we op een emirates vlucht geboekt.
    Zou ik nog recht hebben op de XP van de retourvlucht ondanks dat deze niet meer met Saudie Airlines is?

    Bedankt alvast.
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.457
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ja, daar heb je recht op. Heb je het al geprobeerd via de Flying Blue website?
     
    Nordic75 vindt dit leuk.
  3. Stellie

    Stellie Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Nee nog niet zal dat vandaag even doen. Ik laat de uitkomst nog wel weten.
     
  4. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    369
    Trofeepunten:
    63
    Zal idd moeten kunnen.
    Pas geleden gehad met KLM vlucht die was omgeboekt naar Lufthansa.
    Gebeld met de platinum lijn en het was direct gecorrigeerd.
     
    Nordic75 vindt dit leuk.
  5. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
  6. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Vergeet niet ook een Emirates Skywards nummer aan je nieuwe boeking met Emirates toe te voegen (of te retroclaimen). Je hebt ook gewoon recht op die mijlen, waardoor je in een situatie als deze dubbeldipt :)
     
    MoonJ en Nordic75 vinden dit leuk.
  7. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Nee heb je, ja kan je krijgen :) Het is te proberen, maar omboeken is ook vaak in non-ref boekingklassen, die geen miles geven op de omgeboekte reis (natuurlijk wel de originele boeking nog steeds).
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.734
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    298
    Mijn ervaringen met double dippen, vooral op de Turkish Airlines of Lufthansa vluchten uitstekend. En mij valt op dat je vaak, kan ook niet anders zo kort voor vertrek, in een hoge boekingsklasse geboekt bent en op die manier relatief veel miles binnenharkt.
    Bij mijn vrienden van Turkish gaat het automatisch als je tijdens je vlucht de gegevens invult voor de WIFI aan boord.
     
  9. Stellie

    Stellie Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Zoals door sommigen al aangeven, via whattsapp vrij eenvoudig de XP en Miles laten bijschrijven.
     
  10. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Weet iemand hoe het zit met de XP's als de vlucht een tussenlanding maakt (bijv. KL806 MNL-KUL-AMS)? Krijg je dan de gezamenlijke XP's van de 2 legs (dus MNL-KUL (5XP) + KUL-AMS (12XP)) of wordt dit gezien als MNL-AMS (12XP)?
     
  11. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Helaas slechts als één vlucht, 12 XP dus.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.734
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    298
    Wat ik vroegah deed was zwe-ams-kul boeken, 5+12=17xp en dan apart de leg kul-jkt wat ook weer 5xp opleverde. Op Schiphol de boarding pass altijd kunnen krijgen maar wel met de waarschuwing dat ik zelf verantwoordelijk was van het halen van de connectie.
    Dat sloeg helemaal nergens op natuurlijk, iedereen moest het toestel uit in Kuala Lumpur en daarna door de beveiliging aan de gate dus je kan die vlucht nooit missen ook al had deze 24 uur vertraging.
    Bijkomend voordeel was dat je op deze manier zonder discussie de MH golden lounge in mocht, even douchen, en opgefrist aan het laatste gedeelte beginnen.
     
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.436
    Trofeepunten:
    358
    Overigens bij de gate in KUL nog nooit zo'n zinloze security gehad. Mn halve zakken zaten nog vol en al m'n electronica zat nog in m'n tas en mocht zo doorlopen.
    Denk dat ze er zelf ook wel van bewust zijn dat je net uit hetzelfde vliegtuig komt als waar je weer in gaat stappen.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina