Waarom zijn tickets naar BUD zo duur de laatste tijd

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door cannondalecaad, 15 mei 2017.

  1. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Hi IF,

    Even een kort vraagje: wij willen graag naar Budapest toe om wat familie te bezoeken, echter kan dit alleen maar in een weekend. Dus donderdag of vrijdagavond weg en zondag(avond) weer terug. In september kon ik dit nog doen voor ongeveer 200 eu per persoon. Nu kost hetzelfde ticket minstens 500€. Iemand een idee waar dit aan ligt? 500€ voor een vluchtje van twee uur vind ik namelijk wel erg veel..

    Bedankt
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Misschien populaire citytrip? Ik vind een retourtje BUD in oktober voor €200; vrijdagmiddag heen en zondagavond terug vanaf AMS. Kan eventueel goedkoper vanaf EIN met Wizzair.
     
  3. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Je kan ook proberen 2 retours met elkaar te sandwichen. Als je hier je data plaatst, kunnen we je misschien wat beter helpen.
     
  4. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Er is best wat mogelijk, zelf net even op Google Flights gekeken. Welke data zat je aan te denken?
     
  5. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Op sommige weken deze zomer is het op vrijdag heen en zondag terug zelfs met Transavia vanaf Rotterdam 502€. Voor een budget maatschappij vind ik dat toch wel schandalig. Op sommige andere weken zie ik bij KLM 191€ voor een retour vrijdagavond heen zondagavond terug. Wizzair zit met 100€ gemiddeld daar nog weer onder vanaf EIN. Ik ben eens met Transavia vanaf BUD gevlogen en toen waren de low cost gates in een soort tent zonder bankjes, toiletten en andere faciliteiten. Vreselijk! Ik weet niet of dat nog steeds in gebruik is, of dat het wat tijdelijks was? Voor 500€ verwacht je in ieder geval dat niet.
     
  6. ChrisBoom

    ChrisBoom Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Je kan dan ook overwegen om voor 350-400 in de Z klasse te gaan via FRA of VIE. Meer mijlen en segmenten / lagere prijs?
     

Deel Deze Pagina