Visum Turkije alleen nog maar online

Discussie in 'Nieuws' gestart door Jan van Putten, 31 okt 2014.

  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Verdwijnen hiermee de wachtrijen?
     
  2. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Zal denk ik nog een deel in de veronderstelling zijn dat dit op de luchthaven gekocht kan worden. Hoop dat de chartermaatschappijen dit goed communiceren naar passagiers toe, anders voorspel ik helaas, zeker op zomerbestemmingen, nog flinke rijen. We gaan zien hoe het gaat lopen :)
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    hoe moet ik dit zien, in NL alleen online + in Turkije zelf bij de grens?
     
  4. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    https://www.evisa.gov.tr/en/tour/

    Geen mogelijkheid meer om het op de luchthaven te krijgen. Wat gezocht en je krijgt het via de mail, softcopy tonen bij aankomst
     
  5. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Vorige maand was ik op Istanbul met een soft copy van mijn visa (online geregeld) en ik kan je vertellen dat de rijen alles behalve verdwenen waren .. 45 minuten staan wachten om door de paspoort controle te komen....
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  6. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    In juli en augustus stond er geen rij toen ik Turkije (Istanbul en Antalya) binnenkwam.
     
  7. Luda

    Luda Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Vanaf morgen kan je alleen nog online een visum aanschaffen, kost 20 US dollar (iets van 16 euro?). Rijen zijn niet verdwenen, was er 2 weken geleden nog en moest een half uur wachten. Heeft er ook mee te maken dat de helft van de beambten alleen bedoeld zijn voor Turkse burgers en niet voor toeristen.
     
  8. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Nou, toevallig ben ik vanmiddag op Istanbul aangekomen en een visum moeten kopen (€25) die als sticker in mijn paspoort zit. Weliswaar multiple entry en 180 dagen geldig.
    Wel zag ik dat er bij de visum-afdeling een aantal automaten stonden waar e-visa op stond en waarmee je met creditcard kunt betalen. Maar er stond een afzetlint om de automaten, dus het zou goed kunnen zijn dat deze vanaf morgen dus in bedrijf zijn, als ik bovenstaande lees...

    Het viel overigens erg mee met de rijen, binnen 10 minuten was ik door de paspoortcontrole.
     
  9. Niels1980

    Niels1980 Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Klopt, de wachtrijen vielen op het vliegveld van Izmir ook wel mee, maar het is toch fijn om je Turkije visum van tevoren online te regelen. Scheelt toch weer tijd. Mijn reisbureau heeft een betrouwbare en betaalbare visumdienst geadviseerd: visumdienstturkije.nl . Ik moet zeggen dat ze heel snel hebben gereageerd. Binnen een uur had ik mijn visum in mijn mailbox. En gewoon betalen met IDEAL. Is net zo gemakkelijk.
     
    TheoS vindt dit leuk.
  10. Willy83

    Willy83 Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor de melding, beide visas zijn nu verlopen en ik wilde weer een plakkertje halen aangezien je die e-versie toch moet printen en met je mee dragen is dat veel makkelijker.
     
  11. Vliet

    Vliet Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Is het nog steeds mogelijk om een 'plakkertje' te halen? En kost dit nog steeds €25 nu de euro t.o.v. dollar sterk in waarde is gedaald?
     
  12. AnoukVreeling

    AnoukVreeling Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Anouk, welkom op IF, maar het is niet de bedoeling om oude topics onnodig nieuw leven in te blazen. Je reageert hier op een topic waar meer dan 3 jaar geleden voor het laatst een reply gepost is...
     
  14. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Paar weken geleden naar Istanbul gevlogen. Het aanvragen online is heel makkelijk maar vervolgens wel een uur in de rij gestaan op het vliegveld zelf, lekker begin van de reis....
     

Deel Deze Pagina