Verzilveren meerdere EMD vouchers

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door dutchskies, 28 jan 2021.

  1. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Vorig jaar februari leek het zo'n goede deal, het kopen van AF vouchers twv 180 euro voor 150 euro. Die vouchers maak ik toch wel op...

    Fast forward één jaar later. De vouchers moeten op (want non-refundable) en zowel ik als mijn vriendin zitten nog opgescheept met ieder één 057/AF voucher en één 074/KL voucher met daarop het restantkrediet van een andere 057 voucher. Gisteren wilde ik deze vouchers inzetten voor een US bound vlucht op KL/AF, maar DL marketed (want méér FB miles, betere flexibiliteit). Bij DL (USA office) kan men echter géén 057/074 vouchers accepteren.

    Dan maar KL bellen en ze KL marketed kopen - echter geven zij aan dat 057/074 vouchers niet gecombineerd kunnen worden. Sowieso dien ik mijn boeking voor mij en vriendin op te splitsen, want er kunnen maar twee vouchers per reis verzilverd worden. Wel 2x25 euro extra boekingskosten voor het telefonisch afhandelen voor codes die online in het bestelproces niet functioneren...

    TL;DR Vind het een vreemd verhaal dat er een restitutievoucher op 074 nummer geissued wordt voor een 057 voucher, welke ik vervolgens niet meer kan combineren met een andere 057 voucher. Theoretisch zou ik dan toch gewoon een reis kunnen boeken met 057 voucher, deze annuleren om een 074 voucher te krijgen, om deze vervolgens wél te kunnen combineren met mijn andere 074 voucher? Maar jullie weten vast slimmere manieren om hier mee om te gaan..
     
  2. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Onzin, ze kunnen makkelijk een 057 voucher gebruiken op 074 stock, ze moeten alleen 1 stap extra doen en niet iedere CS-medewerker weet dat.
    Normaal is het inderdaad zo dat er maar 2 vouchers per reis mogen worden ingevoerd, maar sinds KLM/AF hun voucherbeleid zo hebben ingesteld (ergo: vlucht annuleren is voucher, geld terug lastig,lastig), mogen er nu meerdere vouchers op de reis worden ingezet.

    Daarnaast moet je de 25euro aan boekingskosten per definitie weigeren, je wilde immers op klm.nl de trip boeken, maar toen je de voucher wilde invoeren, crashte de app/website, vandaar dat je belt (bel dan dus ook enkel met een boekingsnummer, die kun je in de app vinden).
     
    arjen05, Godenzoon14, ErwinLansing en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Precies wat @Thijsk schrijft heb ik meerdere malen meegemaakt en gedaan. Dus gewoon nog een keer bellen.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Idem hier! Gebruik de Boekingscode die is gegenereerd aan de linkerkant en laat de medewerker de boekingscode overnemen. (desnoods supervisor)
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    En nogmaals een N+1, kan allemaal makkelijk, de medewerker moet alleen niet met het verkeerde been uit bed gestapt zijn die dag ;)
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb vanmorgen nog 2 AF cadeaubonnen en 3 vouchers kunnen inwisselen, dus in totaal 5 stuks.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  7. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Dank heren, nogmaals gebeld en alles is geregeld. Moest wel in twee separate separate boekingen, had geen zin om daarover in discussie te gaan. De willekeur van medewerker blijft me soms verbazen...
     
    Thijsk, lloydje33, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb nog twee EMD vouchers liggen (074 stock), ontvangen vanwege 'ongemak', en die zijn nog tot eind dit jaar geldig. Na contact met de klantenservice is dit hun antwoord "Alle vouchers die zijn uitgegeven vanaf maart 2019 zijn geldig tot en met 31 december 2021. De voucher moet voor deze datum gebruikt zijn, maar de vluchten mogen na deze datum plaatsvinden."
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ja dat is zo, ik had dat een tijdje geleden in een bericht van AF-KL gelezen. Kan het bericht niet zo snel vinden.
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Vanmorgen geprobeerd een vlucht voor 2 te boeken en te betalen met vouchers. Ik had nog 8 vouchers in totaal ruim € 1.000, zowel 057 als 074. 074 vouchers werden geaccepteerd, 057 niet. Volgens de PA lijn wordt een combinatie van 057 en 074 niet geaccepteerd door het systeem. Ik heb alle vouchernummers doorgegeven en de medewerkster van de PA lijn zou de door het systeem niet geaccepteerde vouchers omzetten. Vanmiddag de boeking ontvangen en een voucher voor het overschot. Grote klasse van de PA lijn !!
     
    Amsterdam, JimmHops, westi en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina