Versneld Priority Pass krijgen: direct activeren

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door xprunner, 16 sep 2021.

1. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    (Deze methode schijnt voor vele hospitality service providers / credit card firma's te gelden, want standaard zo ingericht door Priority Pass)

Hotelketens (Radisson, kost 150.000 punten) en ook credit card firma's (Amex Platinum Classic) wapperen regelmatig met de Priority Pass die je via hun kan krijgen. Als je netjes op het welkomstpakket wacht, kan dat weken duren, schrijft ook forum member @Bijzonderetickets . Maar dat hoeft niet zo te zijn. Het kan ook direct, zoals ik merkte.

1. Bel de tussenpersoon, niet de aanbieder van de kaart (In mijn geval Amex, nog niet Priority Pass bellen).
    2. Je krijgt dan een 10-cijferige code, je membership code
    3. Met deze code moet je Priority Pass bellen. Die checken een paar dingen en dan krijg je een pincode van vier cijfers
    4. Ga naar hun site. Klik op Activate Your Account en vul de cijfers uit 2 en 3 in

Ik kwam hier achter toen ik na mijn acceptatie aan Amex vroeg of ik al terecht kon in de lounges. Amex hielp meteen en dat resulteert in de bovenstaande 4 stappen. Ze verbonden me trouwens door naar PP. Daarna knoopte ik een praatje aan met de Priority Pass medewerker die me vertelde dat de meeste tussenpersonen twee logistieke circuitjes hebben: de normale is dat de kaart en boekje naar je adres worden verstuurd na maximaal twee weken, de versnelde is dat eigenlijk al meteen je lidnummer bekend is en dat de pincode / telefonische validatie betekent dat je via de App al direct kan gebruiken.

Laatst bewerkt: 17 sep 2021
    HarmDommisse, ReneG, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. JdV030

JdV030 Newbie

Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    18
    Ik moet zeggen dat ik 2 dagen na de aanvraag van de klassieke amex plat de kaart zelf toegestuurd kreeg. 5 dagen later de PP in de bus. Voor de extra card van mijn vrouw exact hetzelfde. 2 dagen amex 5 dagen priority pass.

3. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    511
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb zonder te vragen om 'versnelde procedure', na gewoon te bellen naar Priority Pass, mijn membership code gekregen en geactiveerd. Pas een week later kwam m'n Platinum kaart binnen, week daarna fysieke PP. Maar kon dus al dag 2 na aanvraag/goedkeuring van AMEX ermee de lounges in.

4. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ja fijn is dat, ging heel snel!

Deel Deze Pagina