Verschillende prijzen zelfde website, zelfde vlucht.

Discussie in 'Economy Fares' gestart door Bazzy, 29 jul 2019.

  1. Bazzy

    Bazzy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Ik was op zoek naar een vlucht van Amsterdam naar HongKong. Nu heb ik hiervoor oa gekeken op Momondo en Skyscanner.

    Via de link van Momondo kwam ik op Gate1.nl de prijs kwam op € 512.99
    Via de link van Skyscanner ook naar Gate1 kwam de prijs op € 582.99
    Rechtstreeks naar Gate1 kwam de prijs op € 608.87

    Bovenstaande betreft dus dezelfde website, direct of doorverwezen vanaf een vergelijkingssite. Zelfde vlucht (dag, tijden en maatschappij)

    Ik vind bovenstaande verschillen behoorlijk groot en zal de komende dagen me hier verder in verdiepen en hier ook VPN in meenemen.
     
  2. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Dank voor het delen van dit bericht
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  3. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Welkom in de wonderlijke wereld van Airline Pricing. De mooiste blijf ik verschillede prijzen tussen dezelfde vluchten op de KL en AF website vinden :)
     
    ACE48 vindt dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het kan ook zijn dat bepaalde aanbieders hun prijzen nog niet ge-updated hebben waardoor de goedkope prijs nog zichtbaar is, als je dan doorklikt wordt de prijs definitief berekend en is deze mogelijk niet beschikbaar, maar wel de duurdere prijs.

    Dat er daarnaast een verschil zit tussen een ticketvergelijker zoals skyscanner en een online ticket aanbieder (OTA) is logisch, bij de vergelijkingssites moeten ze als goedkoopste uit de bus komen dus worden boekingskosten ervan af gehaald om zo goedkoop mogelijk naar voren te komen. Wanneer je rechtstreeks op die OTA kijkt is de noodzaak wat minder om de boekingskosten niet te berekenen.

    Daarnaast is de ene OTA de andere niet. Zo kan ik bij Griekse OTA vaak vluchten regelen die niet te doen zijn bij de luchtvaartmaatschappij zelf, niet te doen als veel te duur of soms gewoon niet boekbaar. Daarnaast kan een OTA het vaak ook weer aanbieden onder de kostprijs omdat men de tickets cash betaald. Ik laat even in het midden of dat komt omdat ze zo veel korting krijgen van de luchtvaartmaaschappij of dat er een andere reden is waarom ze cash zouden betalen terwijl ze jij gewoon via een CC of IDEAL betaald...
     
  5. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ben benieuwd naar je uitkomsten. Tof onderzoek!
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Heb je een lijstje met websites die nadat klanten digitaal betalen daarna met een koffer geld naar een KLM-kantoor rijden? Ben erg benieuwd, zeker gezien je het 'vaak' noemt?
     
    FlyingDutchman87, VinceG en FlyingFonz vinden dit leuk.
  7. Bazzy

    Bazzy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Het gaat hier niet om prijsverschillen bij de ticketvergelijkers, maar juist bij de OTA na het doorklikken bij de ticketvergelijker. De OTA geeft verschillende prijzen afhankelijk van hoe je op hun site terecht bent gekomen.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  8. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dat had ik ook al een keer gezien. Of zelfs niet via een OTA maar bijvoorbeeld de KLM zelf. De link die je volgt, kan soms goedkoper zijn dan als je het rechtstreeks via KLM doet.
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Dat is toch ook wat ik zeg?

    De OTA moet als goedkoopste uit de bus komen dus bij een ticketvergelijker zal deze sleutelen aan de boekingskosten om op deze manier als goedkoopste uit de bus te komen als je via de ticketvergelijker doorlinkt naar de OTA zal die in de regel goedkoper uitkomen dan als je direct op de site van de OTA had gezocht.
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het zijn de ticket aanbieders uit de Zuid-Europese landen die dit doen. Omdat een OTA geen verantwoording verschuldigd is aan de consument hoe het ticket betaald wordt zullen ze dit nergens aangeven.
    Voor een consument is dit enkel terug te vinden als men specifiek onderzoekt hoe een ticket is betaald. Maar dan heb je informatie van de luchtvaartmaatschappij nodig.
     
    Daan3 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina