Upgraden met Miles, geen o-klasse

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door redeye, 11 feb 2023.

  1. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Na lang meelezen eindelijk zelf eens een vraag waarop ik graag jullie expertise los wil laten.

    In september van dit jaar gaan vriend en ik naar Amerika vliegen. Open jaw heen naar LAX (Dus of Ams vertrek) en terug vanaf LAS.
    We willen graag premium economy boeken (wachten op een goede aanbieding op onze gewenste vlucht van KL en slaan dan toe) en dan upgraden naar WBC met Miles. Ik heb FB gebeld en ze zeiden dat er geen mogelijkheid meer was om te upgraden, zowel voor de heen- als de terugreis. Ook niet voor andere data die week.

    Komen er vóór de online check-in nog mogelijkheden om te upgraden naar WBC? (Heet dat een reward ticket? Of haal ik dan termen door elkaar?) Is dat een kwestie van vaak checken en/of bellen voor beschikbaarheid of is er sowieso pas weer een eventuele mogelijkheid voor upgraden vanaf de online check-in?

    Hoe groot achten jullie de kans dat we zouden upgraden? Is dat een route waarbij die mogelijkheid voor upgraden vaak wel of niet beschikbaar is?
     
  2. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Upgrades vóór check-in moeten altijd in een bepaalde boekingsklasse vallen, dus als die niet meer beschikbaar is... Pro tools zoals Expertflyer kunnen hier bij helpen. Vluchten naar de VS zijn altijd "premium heavy", dus als je persé BC wilt vliegen kan je beter direct een BC ticket boeken.
     
    redeye vindt dit leuk.
  3. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik las ergens dat er, gedurende de datum van de vlucht dichterbij komt, er soms meer plekken vrij komen om te kunnen upgraden met Miles? Of klopt deze info niet?

    Bij check-in krijg je dan, afhankelijk van beschikbaarheid, soms de mogelijkheid om te upgraden? Al las ik hier op het forum al wel dat het soms bizar dure ‘aanbiedingen’ kunnen zijn.
     
  4. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Daarnaast zou ik kiezen voor óf AMS-LAX op heenweg of DUS-AMS-LAX, beetje afhankelijk van de prijs.
    Stel dat ik DUS-AMS-LAX kies, kan ik dan eerder de beschikbare upgrades zien aangezien ik eerder zou kunnen online inchecken ivm mijn vertrekkende vlucht uit DUS in tegenstelling tot iedereen die op AMS instapt? Of heb ik dan juist pech omdat de mensen die op AMS instappen eerder op het vliegveld zijn dan ik vanuit DUS?
     
  5. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    122
    Trofeepunten:
    33
    Ik zit ook te kijken naar een BC retourtje Vegas, maar ik zie op alle vluchten met overstap in de US, dat binnenlandse vluchten allemaal main cabin zijn, iemand hier ervaring mee?

    Rechtstreekse vluchten zijn niet te betalen helaas.
     
  6. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Goede ervaringen met Delta mbt dit onderwerp. KLM is idd "premium heavy" dus weinig kans plus ik vind Delta veel ruimhartiger (en klantvriendelijker) op dit onderwerp. Laatste Delta vlucht naar NY werden we met 4 man ge-upgraded van main cabin naar premium economy terwijl ik van de 4 de enige was met FB Gold, de overige 3 hebben geen status.

    Als je dus voor Delta kunt kiezen...
     
    redeye vindt dit leuk.
  7. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Alle data waren Delta uitgevoerd door KLM. Je zegt dus dat je makkelijker kunt upgraden met Flying Blue Miles bij Delta dan bij KLM? Interessant!
     
  8. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat in mijn ervaring Delta klantvriendelijker omgaat met FB status en gratis upgrades dan KLM.
     
    redeye en DirkOnTour vinden dit leuk.
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Reward ticket, oftewel een award ticket, is een ticket geboekt met miles.
    Ik snap alleen niet helemaal - je hebt nog niet geboekt maar KLM heeft je al verteld dat upgraden niet mogelijk is? Maar hoe kan dat als je nog geen ticket hebt?

    Ik zou niet van Business upgrades uitgaan naar de U.S, die zitten vaak maanden van te voren al op 80% vol. Enige wat wel gebeurt is dat er af en toe last minute iemand zijn vlucht wijzigt waardoor er een enkele stoel vrij komt. Maar als je business wilt vliegen zou ik toch echt direct boeken.
     
    redeye vindt dit leuk.
  10. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik hoef de upgrades niet gratis, maar wil er voor betalen met Miles. Vandaar de verwarring.


    Ik had Flying Blue gebeld met de vraag voor upgrades voor een vlucht die ik graag zou willen boeken. Zij hebben mij verteld dat er geen award tickets meer beschikbaar waren.
    WBC direct boeken vind ik te prijzig op dit moment.
    In ieder geval goed om te weten dat er nog awardtickets vrij kunnen komen als er iemand zijn vlucht wijzigt.
    Komen er vlak voor de vluchtdatum nog meer awardtickets beschikbaar als er veel plek is in WBC? Of gaan die dan vanaf de online check-in open om te boeken?
     
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Voor zover ik weet kan je altijd met miles een awardticket boeken zolang er in ieder geval 1 stoel vrij is. Upgraden zal het zelfde zijn. Misschien bedoel je promo-rewards? Het is alleen een kwestie van diep in je miles buidel tasten als je wilt upgraden als er weinig beschikbaarheid is. 500.000 miles voor een ticket naar de VS heb ik wel al langs zien komen.
     
    redeye vindt dit leuk.
  12. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Nee helaas, voor upgrades in advance, zoals ze heten, komen alleen de O en Z boekingsklasses in aanmerking. En daar zijn er heel weinig van. Dat maakt upgraden met mijlen heel moeilijk, zo is bijvoorbeeld de zomer op AMS-NBO al bijna volledig uitverkocht en kan je dus niet upgraden met mijlen.

    O vereist over het algemeen minder mijlen dan Z, en je onderliggende boekingsklasse bepaalt uiteindelijk hoeveel mijl het kost.

    Dit staat los van de beschikbaarheid vlak voor en tijdens de check-in.
     
    michiel1 en redeye vinden dit leuk.
  13. Stuif

    Stuif Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Ik zou deze dan boeken. 1500 euro per persoon, business class (fare for 2 pax)

    https://www.google.com/travel/fligh...AUABSAOYAQE&tfu=EgYIARABGAA&hl=en-US&curr=EUR
     
    redeye vindt dit leuk.
  14. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Dankje! Ik bedoelde inderdaad upgrade in advance.

    Stel dat je een aanbod krijgt tijdens check-in is de prijs dan nog afhankelijk van je boekingklasse of is de aanbieding voor iedereen hetzelfde?
     
  15. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Dit is een hele mooie aanbieding! Wij hebben alleen ons vertrek richting Amerika in de eerste dagen van september. Is daar nog een mooie aanbieding voor te vinden? Zoek je dmv allerlei data proberen of heb je handigere truc?
     
  16. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Dat heb ik nooit uit kunnen vinden tot nu toe. En of zelfs je status meeweegt. Weet iemand anders dat? Ik weet wel dat voor de upgrades op het vliegveld, voordat het in de app kon, wel je boekingsklasse meetelde.
     
    redeye vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina