Upgraden/bieden bij Kenya airways

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door appie, 30 aug 2017.

  1. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Heeft iemand van jullie ervaring met bieden voor een upgrade bij kenya airways?
    Heb in januari een vlucht met 2 personen staan, en vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met accepteren/afwijzen van een bid.
     
  2. rob1234

    rob1234 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Dit jaar een aantal keer het traject Nairobi - Bangkok vv gevlogen en steeds bijna het minimum bedrag geboden. 150 tot 175 dollar. Altijd goedgekeurd. Bij deze vluchten zat business class maar half vol. Was met dreamliner flatbed. Bij traject Nairobi - Amsterdam waren de minimum bedragen hoger (vanaf 300 euro) en dat vond ik te veel dus niet geboden. Trouwens bij upgrade wel herbevestiging van ticket vragen, punten voor business class werden toen bijgeschreven
     
    Carel1, Daeni, appie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Thanks voor de info!
    Idd is van Nairobi naar Amsterdam min 300e. Zal er eens over denken.

    Hoe vond je t product in business?
     
  4. rob1234

    rob1234 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    met de Dreamliner is alles nieuw, flatbed prima, eten redelijk. Goede ervaring passend bij een 4 sterren maatschappij
     
    appie vindt dit leuk.
  5. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    En heb je ook ervaring met de embraer-190? In 1-2 configuratie?

    Vlucht van zanzibar via kilimanjaro naar nairobi is met dit vliegtuig, en is bieden vanaf 50 dollar. Dat is al snel de moeite :)
     
  6. kprr

    kprr Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb afgelopen juli geboden op de vlucht Kigali - Nairobi. Minimumbod was ook $50 en ik bood $55, dat bod was te laag. Desondanks was de business class alsnog half leeg.

    Economy was verder prima overigens en voor iemand van 1m96 te overleven, inclusief een warme maaltijd en alcohol op zo'n korte vlucht.
     
  7. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Uiteindelijk een upgrade bid gedaan van 270 euro p.p. (laagst mogelijke bod) voor de vlucht van AMS- NBO. Geaccepteerd.

    Prima business class ervaring. Ruime stoelen, full-flat. Eten was redelijk, maar niet veel boven economy kwaliteit.

    Al met al was de 270 euro extra voor een nacht slapen (en lounge, en extra punten etc. ) zeker de moeite waard.
     
    michiel1, beuse242 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  8. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Je hebt ook de extra punten gekregen!?
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Ik vlieg half februari met KQ terug vanuit NBO naar AMS op de Dreamliner, geboekt bij KLM, weet iemand of ik ook de mogelijkheid krijg om te bieden op een upgrade? Ik heb daar wel al mailtjes voor gekregen om op NBO - MBA en terug te bieden (allemaal in 1 boeking)...
     
  10. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Goede vraag. Heb alleen van de KLM vlucht terug miles gekregen. Het schijnt dat de Kenya airways miles 6-8 weken duren. We gaan het zien...
     
  11. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ik kreeg voor alle vluchten uitgevoerd met Kenya de mogelijkheid om te bieden voor een upgrade, direct vanaf een paar dagen na de boeking. Ik zou dus verwachten dat jouw vlucht naar Amsterdam (vanuitgaande dat die met KQ is) daar ook toe zou behoren. Tenzij BC natuurlijk vol zit....
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Is er toevallig iemand met een expertflyer premium account die dat voor me wil checken? KQ116 op 18 februari van NBO - AMS
     
  13. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    KQ 116
    Nairobi, Kenya NBO
    02/18/18 8:05
    Amsterdam, Netherlands AMS
    02/18/18 14:50 788
    J9 C9 D9 I9 Z9 O2 Y9 B9 M9 U0 K0 H0 L0 Q0 T0 E0 N0 R0 V0 W0 G0 X0 S0

    De seatmap laat 2 BC stoelen zien als bezet.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Top, thanks!
     
  15. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Iemand hier nog succes mee gehad recentelijk?
     
  16. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Heb geen ervaring met bieden met geld. Waar ik wel ervaring mee heb, is upgraden met miles binnen het FB-programma. Zodra je ticket is uitgegeven, kun je de PSL/FB bellen om te upgraden met miles. Vlieg zelf komende maand CPT - NBO - DXB en kon eerste vlucht upgraden voor 27k miles en tweede vlucht voor 47k miles (gedaan voor de eerste, 4.5 uur in Dreamliner).

    Wat ook interessant is dat KLM je ticket dan overneemt en uitgeeft op 074. Verder geen informatie gezien dat bieden voor een upgrade mogelijk was. Kan natuurlijk per ticket/route/bezettingsgraad/etc verschillen.
     
    Robinho en michiel1 vinden dit leuk.
  17. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Goed om te weten!
    Gaat bij mij om CPT - NBO - AMS, sowieso fijn dat CPT-NBO nu de 787 is ipv de 737.
    Ik zou vooral NBO-AMS in J willen, ff kijken wat ik doe..hoop eigenlijk dat volledig met Miles boeken nog interessant wordt. Gaat om weekend van 6 mei.

    Wat is trouwens ticket uitgeven op 074 en in welk opzicht is dat interessant?:D
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2023
  18. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb ook wel eens geboden en gewonnen op een upgrade, NBO-DAR, je krijgt helaas wel de XP van de economy class. Dat was vorig jaar.

    Maar ik vlieg vaker met KQ, en krijg niet bij elke vlucht de upgrademogelijkheid met bieden. Dat zal wel van de bezetting afhangen.
     
  19. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Vlieg de route CPT-NBO-AMS, heb je dan een Gele koorts certificaat nodig als je een layover langer dan 12 uur hebt?
     
  20. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Nee, je hebt alleen een Gele koorts certificaat nodig als je uit een land komt waar Gele koorts nog voorkomt (en je langer dan 12 uur in transit bent of het land in gaat)

    Zuid-Afrika is gele koorts vrij en komt niet voor in de volgende lijst van Kenya Airport Authority (KAA): https://www.kaa.go.ke/airports/airport-services/port-health/
     
    Robinho vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina