Heeft iemand van jullie ervaring met bieden voor een upgrade bij kenya airways? Heb in januari een vlucht met 2 personen staan, en vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met accepteren/afwijzen van een bid.
Dit jaar een aantal keer het traject Nairobi - Bangkok vv gevlogen en steeds bijna het minimum bedrag geboden. 150 tot 175 dollar. Altijd goedgekeurd. Bij deze vluchten zat business class maar half vol. Was met dreamliner flatbed. Bij traject Nairobi - Amsterdam waren de minimum bedragen hoger (vanaf 300 euro) en dat vond ik te veel dus niet geboden. Trouwens bij upgrade wel herbevestiging van ticket vragen, punten voor business class werden toen bijgeschreven
Thanks voor de info! Idd is van Nairobi naar Amsterdam min 300e. Zal er eens over denken. Hoe vond je t product in business?
met de Dreamliner is alles nieuw, flatbed prima, eten redelijk. Goede ervaring passend bij een 4 sterren maatschappij
En heb je ook ervaring met de embraer-190? In 1-2 configuratie? Vlucht van zanzibar via kilimanjaro naar nairobi is met dit vliegtuig, en is bieden vanaf 50 dollar. Dat is al snel de moeite
Ik heb afgelopen juli geboden op de vlucht Kigali - Nairobi. Minimumbod was ook $50 en ik bood $55, dat bod was te laag. Desondanks was de business class alsnog half leeg. Economy was verder prima overigens en voor iemand van 1m96 te overleven, inclusief een warme maaltijd en alcohol op zo'n korte vlucht.
Uiteindelijk een upgrade bid gedaan van 270 euro p.p. (laagst mogelijke bod) voor de vlucht van AMS- NBO. Geaccepteerd. Prima business class ervaring. Ruime stoelen, full-flat. Eten was redelijk, maar niet veel boven economy kwaliteit. Al met al was de 270 euro extra voor een nacht slapen (en lounge, en extra punten etc. ) zeker de moeite waard.
Ik vlieg half februari met KQ terug vanuit NBO naar AMS op de Dreamliner, geboekt bij KLM, weet iemand of ik ook de mogelijkheid krijg om te bieden op een upgrade? Ik heb daar wel al mailtjes voor gekregen om op NBO - MBA en terug te bieden (allemaal in 1 boeking)...
Goede vraag. Heb alleen van de KLM vlucht terug miles gekregen. Het schijnt dat de Kenya airways miles 6-8 weken duren. We gaan het zien...
Ik kreeg voor alle vluchten uitgevoerd met Kenya de mogelijkheid om te bieden voor een upgrade, direct vanaf een paar dagen na de boeking. Ik zou dus verwachten dat jouw vlucht naar Amsterdam (vanuitgaande dat die met KQ is) daar ook toe zou behoren. Tenzij BC natuurlijk vol zit....
Is er toevallig iemand met een expertflyer premium account die dat voor me wil checken? KQ116 op 18 februari van NBO - AMS
KQ 116 Nairobi, Kenya NBO 02/18/18 8:05 Amsterdam, Netherlands AMS 02/18/18 14:50 788 J9 C9 D9 I9 Z9 O2 Y9 B9 M9 U0 K0 H0 L0 Q0 T0 E0 N0 R0 V0 W0 G0 X0 S0 De seatmap laat 2 BC stoelen zien als bezet.
Heb geen ervaring met bieden met geld. Waar ik wel ervaring mee heb, is upgraden met miles binnen het FB-programma. Zodra je ticket is uitgegeven, kun je de PSL/FB bellen om te upgraden met miles. Vlieg zelf komende maand CPT - NBO - DXB en kon eerste vlucht upgraden voor 27k miles en tweede vlucht voor 47k miles (gedaan voor de eerste, 4.5 uur in Dreamliner). Wat ook interessant is dat KLM je ticket dan overneemt en uitgeeft op 074. Verder geen informatie gezien dat bieden voor een upgrade mogelijk was. Kan natuurlijk per ticket/route/bezettingsgraad/etc verschillen.
Goed om te weten! Gaat bij mij om CPT - NBO - AMS, sowieso fijn dat CPT-NBO nu de 787 is ipv de 737. Ik zou vooral NBO-AMS in J willen, ff kijken wat ik doe..hoop eigenlijk dat volledig met Miles boeken nog interessant wordt. Gaat om weekend van 6 mei. Wat is trouwens ticket uitgeven op 074 en in welk opzicht is dat interessant?
Ik heb ook wel eens geboden en gewonnen op een upgrade, NBO-DAR, je krijgt helaas wel de XP van de economy class. Dat was vorig jaar. Maar ik vlieg vaker met KQ, en krijg niet bij elke vlucht de upgrademogelijkheid met bieden. Dat zal wel van de bezetting afhangen.
Vlieg de route CPT-NBO-AMS, heb je dan een Gele koorts certificaat nodig als je een layover langer dan 12 uur hebt?
Nee, je hebt alleen een Gele koorts certificaat nodig als je uit een land komt waar Gele koorts nog voorkomt (en je langer dan 12 uur in transit bent of het land in gaat) Zuid-Afrika is gele koorts vrij en komt niet voor in de volgende lijst van Kenya Airport Authority (KAA): https://www.kaa.go.ke/airports/airport-services/port-health/