Upgraden Air France PE->Business op award ticket

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door appie, 2 jan 2020.

  1. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Beste allen,

    Heb een award ticket , waarbij mijn Air France transatlantische vlucht CDG-ORD is, en deze heb ik in PE geboekt.

    Wat is jullie ervaring met AF voor het upgraden van prem economy naar Business? Kan dit evt alsnog met Miles? Of alleen cash bij de gate? En enige ervaringen qua bedrag?
     
  2. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Kan vooraf met Miles als je contact opneemt met Flying Blue. Kan zowel met Miles als Cash. Anders afwachten tot OLCI opent en daar de gok wagen.

    P.S. De oude PE op AF is erg matig qua stoel en slaap heel slecht. Als het een dagvlucht is, dan is het wel te doen, maar voor een nachtvlucht zouden de meeste mensen een Economy stoel de voorkeur geven.
     
    appie vindt dit leuk.
  3. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28

    Thanks. Het gaat om een dagvlucht, dus dat zou prima moeten zijn.
    Adviseer je de Bulkhead seats? of juist niet? Ik ben vrij lang (1m93)


    heb overigens al gebeld met FB, maar ze zeggen dat het upgraden met Miles op dit moment niet kan, helaas... Over paar weken nog maar eens proberen?
     
  4. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik zou juist niet de bulkhead stoelen pakken, maar de laatste rij in de cabine. Dan kan je ook onder de stoel voor je je voeten kwijt, en heb je de tafel+IFE in de stoel voor je wat ik persoonlijk comfortabler vindt. Beenruimte van deze stoelen is prima. Dit is uiteraard wel subjectief.

    Vreemd van het upgraden, want zou in principe altijd moeten kunnen op AF/KL tickets mits er beschikbaarheid is. Als je mij je vlucht nummer stuurt kan ik dit in Expertflyer voor je opzoeken.

    Ter referentie: in November ben ik op een award ticket PE vanuit Tokyo naar Parijs gevlogen en krijg bij het inchecken een upgrade offer van 499 euro naar Business. Dit heb ik niet gedaan omdat AF met hun oude business class vloog op deze route.
     
    appie vindt dit leuk.
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Aan Expertflyer heb je sinds Reinvented niks meer.

    Beschikbaarheid in een bepaalde klasse (O bijvoorbeeld) betekent niet meer per se dat je deze stoel met miles kunt kopen.

    Je kunt wel een dummy awardboeking maken via de website van AF of KL en kijken of je O kunt boeken met miles.

    FB elites kunnen ook naar Z upgraden maar dat kost waanzinnig veel punten.
     
    appie vindt dit leuk.
  6. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Gebeld met flying blue en ze zeggen dat ze het niet kunnen upgraden , en dat ze de hele booking dan opnieuw moeten doen.

    heb nu Ams-cdg-Ord in premium economy voor 28.000 Miles
    En Ord-Ams in business voor 54.000 Miles

    als ik m omboek wordt het 250.000 Miles totaal.

    dus dan de heenreis maar gewoon prem economy houden.

    hoe is jullie ervaring met upgraden met Miles bij check in?
     
    Wammes_NL vindt dit leuk.
  7. Wammes_NL

    Wammes_NL Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Nog nooit gedaan bij check-in, wel (promo)awards in Premium Economy of Business, dus ben ook wel benieuwd..!
     

Deel Deze Pagina