Upgrade van Economy naar Business met FB Punten

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door flyrobby, 2 jun 2018.

  1. flyrobby

    flyrobby Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Beste allemaal,

    Ik kan de zoekfunctie niet vinden op het forum dus vandaar even mijn vraag in een nieuwe post.

    In december in wil ik naar DPS vliegen in de BC, aangezien ik 250k punten heb en die wel een keer kwijt wil zit ik te kijken hoe ik die het beste kan benutten. Voor 200k met het bijbetalen van belastingen kan ik een Award ticket boeken in BC, alleen dan vlieg je niet met KLM en niet over de snelste route via SIN. Toen dacht ik, dan koop ik een Economy ticket en upgrade hem met FB punten naar BC. Maar waar kan ik zien hoeveel punten dat gaat kosten en of het mogelijk is? Ik heb wel eens wat gelezen dat dat afhankelijk is de boekingsklasse?! Nu wil ik voorkomen dat ik zo een economy ticket boek en er helemaal geen manier is (of wat nog meer punten kost dan de 200k in het eerdere voorbeeld) om te upgraden naar BC.

    Kortom, misschien kan iemand mij kort op weg helpen.

    Groet en alvast bedankt, Robby

    PS. Het nieuwe FB programma is voor 'particuliere alleen voor de vakantie vlieger' (in BC) er niet echt op vooruit gegaan. Vroeger schoot het nog wel een beetje op met de punten maar nu is het bijna niet meer te doen. Zo te zien loont het zich alleen nog maar voor de zakelijke veelvlieger.
     
  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Er wàs een tool op de site van Flyingblue waarmee je dat kon zien, maar die is sinds een paar weken verdwenen. Ik denk dat je tot nader order beter kan mailen of bellen met FB.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
  4. flyrobby

    flyrobby Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor jullie beide reacties. Ik kruip maandag even in de telefoon en bel de FB desk van KLM wat de mogelijkheden zijn. Het was mij inderdaad ook opgevallen dat de online calculator niet meer te vinden is.

    Maar in general, wat is vaak voordeliger? Eco boeken en upgraden naar BC of een award BC ticket boeken? Of is dit case by case anders?
     
  5. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Over het algemeen is het kopen van business award altijd de beste manier. AMS-DPS is beschikbaar vanaf 90k, dus als je beschikbaarheid vind vlieg je voor 180 retour, via Singapore.

    De prijzen sinds 1 juni zijn echter niet bepaald in ons voordeel uitgevallen, en de laagste prijzen zijn slechts sporadisch beschikbaar. De FB desk kan je wel bellen met de vraag welke dag ze het laagste niveau beschikbaar hebben, dat is sneller dan zelf zoeken.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Naar DPS varieert een enkele reis upgrade van 44k in Y tot 95k in V/X/G.
     
    Bartholomeus en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  7. Rungkarn

    Rungkarn Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Het wordt er niet makkelijker op.
     

Deel Deze Pagina