Upgrade naar World Business Class met award miles

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Aard, 25 mei 2015.

  1. Aard

    Aard Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Hi there!

    Ik heb een tweetal vragen:

    1) Ik ben dankzij deze site miles gaan sparen voor het FB programma. In een paar maand zit ik al op 70.000, dus dat komt goed. Dit door zakelijke kosten met AMEX te betalen. Ik wil met mijn vrouw en kind in WBC naar Johannesburg vliegen om mijn moeder te bezoeken. Wat is de beste manier om te boeken? Een economy ticket boeken en dan hopen dat die te upgraden is met de award miles? Hoeveel miles zou dat kosten? Ik heb een schema voor me, maar heb geen idee hoe de klassen werken. Is het voordeliger om Economy Comfort te boeken en die te upgraden?

    2) Hoe denken jullie over reizen met een baby (< 1 jaar) in WBC? KLM zegt dat het geen probleem is. Ik vrees echter dat ik me enorm zou schamen als ik voor onrust zou zorgen.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  2. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Hi Aart,

    Met de beperkte kennis die ik heb ten aanzien van andere members hier kan ik je zeggen dat upgraden naar WBC met Miles aan veel haken en ogen gekoppeld is.

    Ten eerste is het belangrijk dat je een economy ticket boekt wat te upgraden is. Uit mijn hoofd begint dat tarief in Q klasse wat gelijk al een stuk hoger ligt dan het lage economy tarief.

    Ten tweede moet er dan ook beschikbaarheid zijn: Er is maar beperkte beschikbaarheid voor miles upgrades, dus check dat goed anders boek je wellicht een duurder economy ticket waarmee je uiteindelijk niet kan upgraden. Ik had ooit een upgradebaar tarief geboekt, maar toen ik 10 minuten later wilde upgraden met miles was er al geen beschikbaarheid meer.

    Ten derde is het klasse ticket wat je boekt bepalend voor de prijs van de upgrade. Als je Q boekt is een upgrade enkele reis naar JFK 45.000 punten. Als je Y, B, of M boekt dan is dat veel minder, maar betaal je heel veel meer voor je ticket.

    Er zijn overigens veel artikelen die uitleggen dat Flying Blue een mooi programma is, maar niet voor tickets in Business of Upgrades naar Business....

    Hoop dat je er iets aan hebt en misschien kunnen andere mij aanvullen of corrigeren ;-)
     
  3. ChristianvdW

    ChristianvdW Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Zou andersom trouwens niet een betere optie zijn, dus met miles een Award Ticket kopen en die tegen betaling dan upgraden naar WBC bij OLCI?
     
  4. Emile Wielaart

    Emile Wielaart Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Hi Aard, ik herken de bezwaren van Goldfly, KLM zet volgens mij steeds later de beschikbaarheid voor upgrades open, ze hopen denk ik eerder op een volle betaalde WBC. Het is mij al wel redelijk vaak gelukt om op het vliegveld nog te upgraden, maar je wilt natuurlijk liever vooraf zekerheid als je met je gezin vliegt.
     
  5. Aard

    Aard Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Wellicht is een volledige WBC ticket kopen met miles de beste optie? Of wachten tot ze bij de Promo Awards komen, maar ik denk niet dat Johannesburg daar vaak in terecht komt.
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Sommige airlines als Malaysia laten geen kinderen toe in de businessclass, anderen als El Al juist proactief wel. Het feit dat de KLM dit wel toelaat is voor iedereen bekend. Ik zou me er niet te druk over maken. Misschien is een plan B wel slim als de kleine continue huilt op een 12 HR vlucht...
     
  7. DownUnderFlyer

    DownUnderFlyer Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Mbt vraag #2:
    Ik ben vorig jaar van Sydney naar Amsterdam gereisd met een 1 jarige en uiteindelijk viel het mee voor ons en voor de mede passagiers.

    Een vriendin had een leuke oplossing voor haar reis (in Y), ze had een hoop oordopjes ingekocht en met een leuk klein kaartje uitgedeeld aan de passagiers om haar heen. Breekt het ijs een beetje.

    Succes
     
    Aard en Flying doc vinden dit leuk.
  8. Aard

    Aard Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Wellicht is een volledige WBC ticket kopen met miles de beste optie? Of wachten tot ze bij de Promo Awards komen, maar ik denk niet dat Johannesburg daar vaak in terecht komt
     
  9. Aard

    Aard Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Waar denk je aan bij een plan B?
     
  10. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik denk dat een classic award in WBC AMS-JNB RT wel richting de 150k miles gaat, per persoon. Kost redelijk wat miles dus...
    Promo awards is altijd een gok. Als het pas in je schema, of je je schema er op kunt aanpassen is het een goeie deal, maar je kunt er nooit op rekenen. Dat gezegd hebbende, als het een paar dagen voor de nieuwe maand, en dus de nieuwe Promo's, is, dan zou ik altijd even afwachten of je geluk hebt. Zo heb ik laatst 10k miles per persoon bespaard op retourtjes AMS-AUH, door even wat de wachten op de nieuwe.
     
  11. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    150k miles.. daarvoor vlieg je 6 keer in de 50% economy promo awards naar de States.. ;-)
     
  12. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, of 2 keer in WBC met nog wat miles to spare. Promo's naar Noord Amerika of de Antillen hebben goeie value :)
     
  13. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Soms word in dit soort situaties pragmatisch gehandeld. Om de stress te verminderen de fopspeen dopen in noscapine hoestsiroop helpt vaak. Overleg deze optie even met je huisarts.
     
  14. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Alleen niet of nauwelijks beschikbaar in juli en augustus.. deze maand 1 bestemming in WBC met maar 25% korting
     
  15. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, da's altijd wel balen. In Februari zit bv. Chicago er vaak wel bij. Maarja, dan moet je in Feb. naar Chicago... brrr :eek:
     
  16. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Wat ik trouwens ook opvallend vind is dat een betaald ticket naar N-A duurder is dan bijv. naar Azie, terwijl een miles-ticket naar N-A veel goedkoper is dan een miles-ticket naar Azie. Iemand een idee waarom dat zo is..?
     
  17. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik zit of SFO of LAX te wachten... SFO vorig jaar 1 x gezien..
     
  18. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ik denk dat afstand in miles en concurrentie daar wel mee te maken hebben
     
  19. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Weet iemand hoe ik beschikbaarheid van business upgrade awards bij KLM voor non-elites kan vinden (klasse O)? Expertflyer laat alleen beschikbaarheid in C zien, die is alleen voor elites.
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Awardnexus.
     
    Quinten vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina