Uitnodiging KLM Personal Assistance

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Nordic75, 21 dec 2020.

  1. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag email ontvangen met uitnodiging om deel te nemen aan de KLM Personal Assistance dienstverlening. Andere Platinum members ook soortgelijke mail gekregen?
    Aanbod van diensten lijkt op Platinum servicelijn, met toevoeging dat je eerder toegang hebt als er sale is van tickets met Werelddeal weken.

    Voorwaarden om mee te doen volgens de mail: in NL woonachtig, Platinum status en 800 UXP in afgelopen twee jaar.

    Misschien ben ik sceptisch, maar zie niet direct de voordelen tov huidige offering.
    Iemand een andere kijk erop?
     
    VinceG vindt dit leuk.
  2. BoomBoom

    BoomBoom Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Same here. Ik wist niet van het bestaan (totdat ik het ging googlen en hierheen werd gestuurd).

    Ik begreep ook van KLM medewerkers dat ze er niet echt van op de hoogte zijn. Platinum bevalt me al erg goed, maar eens zien of het nog beter kan.
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Aan de Platinum lijn wordt je in principe goed geholpen. Eigenlijk alleen maar goede ervaringen inderdaad. Ik heb zeker het idee dat ze je wat meer behulpzaam zijn en mogelijkheden bekijken dan met de reguliere lijn.
    Maar ik schat in dat het soms handig kan zijn als men je op deze lijn ook kan helpen, misschien zelfs nog iets beter bereikbaar als er echt grote verstoringen zijn of dat men bij lastige reisplannen (Die heb ik nog wel eens) kan helpen om het ticket tegen een redelijke prijs in elkaar te zetten.

    Want dat laatste, ik gebruikte altijd OTA voor de meest lastige constructies. Maar het gebruik van OTA is door mijn werkgever niet meer toegestaan, naast dat ik het ook echt niet meer wil, want ik wil direct door de luchtvaartmaatschappij geholpen kunnen worden en niet afhankelijk zijn van een derde partij, ik moet echt direct kunnen schakelen, zeker in deze tijd maar ook in de toekomst. Maar de prijs via de luchtvaartmaatschappij zelf is vaak wat lastiger acceptabel te krijgen.
    Mijn leven zou een stuk makkelijker zijn als ik simpelweg van A naar B vlieg en dan weer terug, maar zo werkt het helaas niet.
     
    VinceG en Nordic75 vinden dit leuk.
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb geen uitnodiging ontvangen. Maar als ik in mijn app kijk dan heb ik 1800 UXP nodig voor 31 Dec ipv 800. Dat ga ik niet meer redden helaas :(
    Maar ik ben ook blij met de platinum lijn hoor. Maak er niet zo veel gebruik van.
     
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Voor KLM PA heb je 800 UXP nodig in 2 kalenderjaren. De 1800 UXP die jij noemt is voor Ultimate.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  6. Erik_AMS

    Erik_AMS Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Ben benieuwd! De teller staat op 1040 UXP met datum 31 December 2020.
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Dan is de kwalificatie op dat punt gehaald. De andere punten zijn:
    Je woont in Nederland
    Je bent Platinum member.

    KLM PA gaat in per 1 oktober.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2020
    Erik_AMS vindt dit leuk.
  8. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Geen idee hoe jullie dit doen hoor dit jaar... Heb dit jaar 180 XP kunnen halen en dat vind ik al vrij veel voor deze situatie;)
    Ben al enkele jaren platinum, maar dat gaat me dit jaar echt niet lukken (reis als sinds februari niet meer voor mijn werk en slechts een keer op vakantie)
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    5 Business Class retours via CDG en je blijft Platinum .
     
  10. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ja dat snap ik, maar heb gewoon geen gelegenheden gehad dit jaar om te vliegen. Vlieg normaal veel intercontinentaal (wel in eco), maar al die vluchten zijn dus geannuleerd na januari
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Als je voor plezier vliegt is het lastig geweest dit jaar, hoewel je in de zomer nog wel wat had kunnen doen.
    Ik moet zeggen, ik had begin dit jaar al de 300 XP benodigd, en eindig dit jaar op 498 XP en daar zijn de punten van verlenging dus al af eind november.
    Het ligt er maar net aan wat je doet natuurlijk, ik zal wel moeten blijven vliegen, juist ook in deze tijd is er ontzettend veel geld te verdienen in de cargo business, zeker in de maanden maart, april en mei wist ik niet meer waar ik de capaciteit zoeken moest, liep tegen maximale vlieguren van piloten aan, daar heb ik werkelijk waar nog nooit last van gehad...
     
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Jah natuurlijk. Niet goed gelezen :oops:

    Ik heb gewoon mijn werk kunnen doen vooral binnen Europa en de XP's gaan best hard. Zeker als je ook nog eens een overstap doet in parijs dan hark je best veel XP's binnen. Ik heb de 300 gehaald 3 maanden voor het verstrijken van mijn kwalificatie periode. En dan heb ik geen idioot reisschema gehad.
     
    Arturas, Thijsk, DirkOnTour en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Net mijn eerste ervaring met de PA service. Ik had een trip staan die net iets langer duurde dan 72 uur en probeerde die gisteren online om te boeken (zodat ik in NL de test kon doen - vind ik fijner dan in een ander land). Online liep de pagina steeds vast maar het tariefverschil van een eerdere vlucht was geloof ik 50 euro o.i.d.

    Gisterenavond maar even een e-mail gestuurd en vanmorgen was de vlucht al kosteloos omgeboekt!
     
    beuse242, Thijsk, Sandeo en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb ook binnen drie maanden 330 XP gehaald, de snelste en goedkoopste kwalificatie periode...
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Even een vraag uit nieuwsgierigheid, is het dus toegestaan om met een commerciële corona test uit Nederland een retourvlucht te maken?
    Dus dat je ook weer Nederland in mag? Want ik heb nog wat zelfde dag bestemmingen of volgende dag terug bestemmingen staan. En hoewel werkgerelateerd en ik in principe in de uitzondering val omdat ik in de transportsector werk zie ik het al gebeuren op een outstation dat ze dan toch een test willen zien en niet accepteren dat je een uitzondering bent.

    Het lijkt mij namelijk vreemd dat men dus dergelijke testen uit Nederland zou accepteren, want dat gaat het doel, als er al een doel is natuurlijk, van zo'n test voorbij.

    Wat men moet gaan doen is gewoon een sneltest op het moment voor vertrek, dus iedereen krijgt bij het inchecken de sneltest zodat je in mijn ogen een wat betrouwbaarder resultaat hebt, want tussen 72 uur voor aankomst kan nog een hoop gebeuren.
     
  16. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Dat mag gewoon! De regel is 72 uur, als je heel kort op een bestemming bent (bijv 1 dag) heb je natuurlijk geen mogelijkheid om daar te testen dus dan mag dat ook in NL. KLM heeft dit mij ook verteld!
     
    Arturas en Ozzietukker vinden dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Hmmm ik ga mij daar even in verdiepen, ik moet regelmatig naar Parijs en dacht net zoals in Maart en April weer met de auto te moeten gaan, terwijl het wrange is dat ik echt op cdg moet zijn.
    Ik weet zeker dat mijn werkgever de kosten van de nl pcr test vergoed, want heen en weer rijden is duurder.

    Ik moet het wel zwart op wit hebben, dus zal de pa lijn maar eens raadplegen.
     
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb mijn planning voor januari omgezet naar max 72 uur tripjes hiervoor. Kan ik in ieder geval toch de klant tegemoet komen en een langer bezoek komt later in het jaar wel. Doe een test in NL en reis op die test ook weer terug.
    Op CDG kan je overigens ook een gratis PCR test doen op afspraak om te reizen.
     
    Carel1 en Ruut vinden dit leuk.
  19. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Ja ik doe dat ook! Moet zeggen dat ik het wel spannend vind mocht die test wel een keer positief zijn. Dan zit je zometeen een paar weken in dat land vast? En je daar tegen verzekeren is lastig.

    Ik heb op werk een aantal keren meegemaakt dat iemand positief testen zonder klachten. Soms kan de PCR test tot nog wel 4 weken positief testen.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  20. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Hebben jullie ook een nieuwjaarskaart gekregen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina