Uitbreiding en nieuwe prijzen wifi aan boord

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door TheFlyingDutchboy, 14 mrt 2019.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.917
    Trofeepunten:
    648
    Voor degenen die het artikel op de frontpage nog niet gezien hebben, KLM heeft wifi geactiveerd op de eerste twee Boeing 777's en Airbus A330's. De nieuwe Gogo technologie moet de snelheden verbeteren. Zelfs streamen wordt mogelijk. Daarnaast gaat KLM dezelfde pakketten en prijzen aanbieden als Air France: een gratis Messenger pass (foto's en video's sturen wordt wel geblokkeerd), een uur internet voor €8/de hele vlucht voor €18 en de Stream pass voor €30 voor de hele vlucht. Een stuk aantrekkelijker dan de oude prijzen op basis van MB's naar mijn mening.

    Ik ben benieuwd of iemand de wifi op de 777/A330 al geprobeerd heeft en hoe de snelheden waren? Zijn jullie met de nieuwe pakketten meer geneigd gebruik te maken van inflight internet?
     
    VinceG vindt dit leuk.
  2. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ik zal zeker meer gebruik maken van internet aan boord met op tijd gebaseerde tarieven. 18 euro voor een lange vlucht is te doen. Een stream pass zou ik niet doen denk ik. Daarvoor is voldoende inhoud te vinden op de IFE systemen of van te voren gedownloade content op een eigen device. De mogelijkheid voor contact met het thuisfront en om eventueel wat werk te doen is voor mij al voldoende.
    Ik vlieg over 2 weken met een 787 naar New York en hoop dat het dan al is ingevoerd. (de kans is nu 2/13, begrijp ik uit het bericht van de voorpagina)
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Voor de gehele vlucht € 18,00 is heel schappelijk. Ook de gratis message functie is heel nice.

    Nog wel een paar zaken die ik me afvraag naar aanleiding van dit bericht en het frontpage artikel:

    - wat is (ongeveer) de snelheid bij "Streaming"?
    - is (video) bellen toegestaan?
    - nog andere restricties bij "streaming" of gewoon "Fair Use"?
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    De Panasonic wifi van KLM heb ik ervaren als dramatisch. Bundels met weinig mb voor hoge prijs. Laten we wel wezen, als je een paar leuke foto's hebt gemaakt voor vertrek en je iPhone ruikt ook maar een wifi-netwerk met internet, dan synchroniseert 'ie binnen de minuut met iCloud en hop, je eerste 20 mb's zijn eraan.

    Ik kan weinig vinden over de tech specs, maar over Gogo als provider voor inflight wifi ben ik zeer te spreken. Het lukt me op Delta-vluchten vaak gewoon om normaal internet te gebruiken, heb geen zware streaming video geprobeerd, maar Facetime of Skype lukt vaak gewoon. Nog even afwachten natuurlijk of KLM dezelfde apparatuur en bandbreedte als Delta afneemt bij Gogo.
     
  5. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Ben het hier met je eens. Delta Gogo prima, zowel op de 350 (hun moderne "supersnelle") als op domestic een goede ervaring.

    Wat betreft synchronieren op wifi. Het zou echt chil zijn om ergens in een telefoon aan te geven dat je op een netwerk zit met zeer beperkt capaciteit oid om dit soort shit te voorkomen. Wifi is namelijk niet altijd onbeperkt data knallen en eigenlijk raar dat ze dat nooit bedacht hebben bij de telefoonfabrikanten
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  6. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Wifi acces point als metered connection instellen kan volgens mij op best veel OS'en.
     
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ben benieuwd naar de antwoorden @TheFlyingDutchboy !
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.917
    Trofeepunten:
    648
    De snelheid is van zoveel factoren (aantal satellieten, gebruikers, hoogte) afhankelijk dat daar moeilijk een getal aan te koppelen is. Ik verwacht voor de stream optie enkele tientallen Mbps.
    Panasonic blokkeert VOIP dus zal bij Gogo denk ik ook het geval zijn.
    Ik heb nergens kunnen terugvinden dat er fair use restricties qua MB op de stream pass zitten.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  9. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    657
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Afgelopen zondag getest in de PH-BVF (777). Volgens de frontpage heeft deze nog geen wifi, wel dus :) Een 40 mb pass gekocht, meer voor de gein. Prima om voetbaltussenstanden te volgen en te appen met het thuisfront, en een fotootje via whatsapp te sturen. Als je het daarbij houdt gaat het maar zo een uurtje of 6 mee.
    Ik had trouwens wel batterijbesparingmodus aan (minder apps draaien op de achtergrond) en telefoon niet aangesloten op de usb poort (= updates downloaden als op wifi).
    Hoewel aanmelden wat veel werk is, is de eerste indruk positief. Snelheid lijkt vooralsnog inderdaad goed genoeg om te kunnen streamen.
    Overigens, achterin het toestel was het wifi-bereik minimaal. Dus op de laatste twee á drie rijen is dat mogelijk een thema. Daarvoor niet meer.
     
  10. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    657
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    overigens kun je in de browser die je gebruikt om in te loggen makkelijk terugvinden hoeveel mb je hebt verbruikt.
     
  11. remklm

    remklm Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Afgelopen vrijdag terug gevlogen vanuit ATL en voor het eerst WiFi aan boord bij KLM. Wat een teleurstelling: geen messenger/messages only toegang enkel keuze uit een 40MB pass voor 9,95 en een 120MB pass voor 19,95.

    Volslagen belachelijke tarieven voor deze hoeveelheid data. Streamingpass werd niet eens aangeboden.

    Beveiliging slecht: iedereen die verbonden is met het WiFi netwerk ziet elkaar.

    Snap eigenlijk niet waarom er niet bijv. een uur gratis WiFi is voor Platinum FB.
     
  12. Pedro1989

    Pedro1989 Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    119
    Trofeepunten:
    33
    Op 10 mei met KLM (PH-BVC) van AMS naar Tokyo gevlogen. Gratis internet voor messaging aanwezig gedurende de gehele vlucht. Dit werkte prima, leuke ervaring! :)
     
  13. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Idem dito, maar dan vanuit BKK. Werkte op zich prima (maar wel redelijk laggie).
     

Deel Deze Pagina